hoe kan ik me pony zoveel mogelijk naar zijn zin laten hebben hij is nu 17 jaar oud en spring levend. maar hij heeft helaas sinds een jaar atrose op beide voorbenen iemand tips wat ik met hem nog wel kan doen en toch veel aandacht kan geven?
Heeft dit paard ook last van de artrose, loopt ie kreupel of stijf ? Mijn paard heeft ook artrose aan 4 kogels, maar ik voer hele goede supplementen. Waardoor zij dus compleet nergens last van heeft, doe alles gewoon met haar, rij dagelijks intensief. Alleen springen doen we niet meer. Artrose is zeker niet het einde van de training. Zoals reeds eerder gezegd, rust roest. Als ik 2 dagen niet rij, juist dan loopt ze wat stijver.
de veearts heeft me gezegd het beste is om met hem niet meer te rijden, maar omdat hij erg druk blijft dan maar af en toe een bosritje met rechte stukken. hij heeft het net iets boven zijn hoef. als ik hem net wat te vaak rijd om hij heeft gek gedaan in de bak staathij kreupel. de veearts heeft gezegd dat hij geen pijn heeft zodra die dat wel krijgt moet ik eerlijk zijn tegen over hem. en hij kan hem wel medicijnen geven maar hij zei zelf dat dat voor mijn pony alleen uitstellen is tot hij wel pijn krijgt en niet meer kan rijden. dus vandaar dat ik af en toe eens rijd. maar weet niet wat ik verder met hem kan doen dan goede poetsbeurten geven om tocg genoeg aandacht te geven
Absoluut niet stil zetten en zeker (onder het zadel) flink blijven stappen. Als je nu stopt met beweging geven en je zet hem stil kun je hem over een half jaar wegbrengen.
Oh zo bedoel je, ik snap het. Er zijn genoeg dingen die je kunt doen zonder dat je op zijn rug zit. Heb je al eens gedacht aan grondwerk om hem toch in beweging te houden? Stukjes wandelen door het bos. Spelletjes doen Hem kunstjes leren, kusje geven, voetje geven etc...