Nieuwe pensionstal, wat zouden jullie betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Nieuwe pensionstal, wat zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:18

Wij zijn bezig met het opstarten van een pensionstal in Diemen.
Er zijn vrij veel stallen aan de andere kant van de snelweg (Weesp), maar aan onze kant niet.
Ik vroeg me af wat jullie over zouden hebben voor onze stal.
We zijn nog volop bezig (huis wordt ook verbouwd), dus er is nu niet zo veel. Planning is om deze zomer alles aan te pakken.
Prijzen zijn wat wij in gedachten hebben.

Wat gaan wij bieden?:

2 soorten stalling

stalling 1:
4 binneboxen met vermoedelijke afmeting van 4 x 3 meter. (niet kleiner)
Overdag in de paddok met ruwvoer
zelf mesten (kan in overleg gedaan worden), inclusief ruwvoer (hooi of kuil), inclusief stro. Vlas tegen meerprijs.
paarden worden gevoerd en buiten gezet, wel zelf binnen halen (wel mogelijk in overleg)
200 euro per maand

stalling 2:
groeps stalling in paddok (deel zand, deel bestraat). Inloopstal met rubber matten op de vloer.
mesten samen met andere pensiongasten, voeren wordt gedaan, inclusief ruwvoer
voeren van krachtvoer zelf regelen ivm groep
175 euro per maand

Er komt een buitenbak dit jaar en meerdere aparte paddoks.
5 hecatre grasland, wij maaien zelf voor ruwvoer
van mei t/m oktober 24/7 weidegang (afhankelijk van het weer, we zitten op kleigrond)
weidegang in groepen of individueel
10 minuten stappen naar het Puntbos (onderdeel van het Diemerbos), op ruim een half uur over de weg ook toegang naar het grotere Diemerbos
Caravan voor koffie/thee etc
aparte wc
zadelkamers
Alles voorzien van stroomdraad

Wat denken jullie hierover?

44Myrthe44

Re: Nieuwe pensionstal, wat zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:20

De prijzen lijken mij prima!
Zou m'n paard er zo neerzetten :).

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:22

Ik vind 200 euro een prachtige prijs!! Jullie willen veel wat ik vind plus punten bieden. Als ik in jullie omgeving zou wonen zou ik ook bereid zijn om 230 te betalen.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:23

Ik vind het een prima prijs! Ben benieuwd waar jullie komen, sta zelf in die omgeving :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:24

Ik vind het verschil tussen stalling 1 en 2 te klein.
Voor 2 zou ik minder geld over hebben.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:26

Ik vind het een mooie prijs :) jammer dat jullie zo ver weg komen te zitten haha

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:28

Mag denk ik zeker wel 50,- omhoog als er een buitenbak is en misschien aparte longeercirkel?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:31

Hoi!
Ik woon in de buurt van Diemen. Ik zou mijn paard er zo neerzetten, mag ik weten waar precies jullie de pensionaten gaan bouwen? Ik zou alleen wel nog als tip in de 2 e optie erbij zetten dat jullie het krachtvoer voeren! Voor de rest helemaal top ik zoek al zo lang een stallig waar je paard bijna 24/7 buiten kan staan!
Gr. Marieke
Ps kan je me op de hoogte houden via pb?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:31

Ik vind je prijzen erg redelijk, maar ik ben bang dat je er zelf aan te kort komt. Ik heb ongeveer hetzelfde als staling 1 en betaal ook rond dat bedrag. Maar als het een deel van je inkomsten is, mag je de prijs wel verhogen. En ik denk helemaal aan die kant van het land dat je behoorlijk goedkoop bent.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:33

justdiesel schreef:
Ik vind het verschil tussen stalling 1 en 2 te klein.
Voor 2 zou ik minder geld over hebben.

De groepsstalling heeft wel als voordeel dat het paard alle ruimte heeft. Mijn eigen ponies staan ook zo en ik vind het prettiger dan op stal. Maar we willen beiden aanbieden, omdat sommige mensen hun paard liever 's nachst apart willen.

Stalling van trailers is trouwens ook mogelijk voor 15 euro per maand

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:37

Misty12 schreef:
Ik vind je prijzen erg redelijk, maar ik ben bang dat je er zelf aan te kort komt. Ik heb ongeveer hetzelfde als staling 1 en betaal ook rond dat bedrag. Maar als het een deel van je inkomsten is, mag je de prijs wel verhogen. En ik denk helemaal aan die kant van het land dat je behoorlijk goedkoop bent.

Wij zijn niet afhankelijk van de inkomsten van de stalling. We hoeven er niet van te leven, maar het moet wel zo zijn dat we het geld uit het pension weer in het terrein kunnen steken om het nog beter te maken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:38

voor de 2e stalling zou ik zeker dat geld willen betalen. :j

Wel vraag ik me af hoeveel werk het uitmesten dan zou zijn? Hoeveel paarden komen er te staan? En hoe zouden jullie ingrijpen als het bv. al 9 uur s'avonds is geweest, en degene die uit moest mesten nog niet geweest is?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:40

Zou hem er zo neer zetten,
Want ik ga over 1,5 jaar verhuizen naar amsterdam, en optie 1 spreekt mij erg aan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:42

Gypsy schreef:
voor de 2e stalling zou ik zeker dat geld willen betalen. :j

Wel vraag ik me af hoeveel werk het uitmesten dan zou zijn? Hoeveel paarden komen er te staan? En hoe zouden jullie ingrijpen als het bv. al 9 uur s'avonds is geweest, en degene die uit moest mesten nog niet geweest is?

Dit is inderdaad een punt wat nog overlegd moet worden. We kunnen nu allerlei manieren bedenken, maar het beste is denk ik om tegen de tijd dat er mensen staan, te overleggen hoe we het doen. Sowieso wil ik niet meer dan 3 of 4 paarden per stal om ze de ruimte te geven.
Zelf heb ik 6 ponies in 1 stal en ik haal er elke dag 1,5 kruiwagen uit.
Het zal ook alleen mest zijn wat je eruit haalt, omdat er rubber matten in komen. We hebben hiervoor gekozen, omdat vanwege de uitloop je al het stro door het zand krijgt.
Op zich bestaat de mogelijkheid wel dat ik mest als de hele groep die in die stal staat het daar mee eens is. De prijs daarvoor is te overleggen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:46

Geen stro is inderdaad het meest practisch, als ze in het zand kunnen liggen hebben ze daar ook geen behoefte aan.

Het klinkt in elk geval erg goed, mest van 3 a 4 paarden is prima te doen. :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:01

Ik denk dat je nog hogere prijzen kan vragen, maar zo is het natuurlijk wel erg aantrekkelijk!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:44

We moeten eerst even een rekensom gaan maken van de kosten die we gaan krijgen. Dat is even puzzelen met watermeters, electra meters etc.
Iedereen alvast bedankt voor de input!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:49

Klinkt super! Misschien is het een idee om iets van een noodstalletje te hebben voor de paarden die buiten blijven? In de zin van, als er 1 ziek wordt of er gebeurd iets dat je het paard tijdelijk kan stallen?

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:52

Leuk hoor!, vooral omdat Diemen ook aan de 'dure' kant van het land is betaal je hier al snel 400 euro per maand. Succes! :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:02

Mariposa11 schreef:
Klinkt super! Misschien is het een idee om iets van een noodstalletje te hebben voor de paarden die buiten blijven? In de zin van, als er 1 ziek wordt of er gebeurd iets dat je het paard tijdelijk kan stallen?

Daar zal ook rekening mee gehouden worden.
In mijn voorlopige planning zijn er 3 paddoks en een bak. Twee loopstallen met uitloop en 4 boxen in de andere schuur.
In totaal willen we niet meer dan een stuk of 10 paarden/ponies. Dit omdat we wel zelf willen blijven hooien. Daarnaast heb ik zelf 15 Welsh ponies lopen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:08

Leuk hoor dat je dit kan realiseren! Succes met alle verbouwingen en voorbereidingen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:13

ElenaJuna schreef:
Leuk hoor!, vooral omdat Diemen ook aan de 'dure' kant van het land is betaal je hier al snel 400 euro per maand. Succes! :D

Ik heb in die buurt gestaan op ook zo'n soort stal en betaalde daar 185? op het laatst. Daar nu 200 voor kwijt te zijn klinkt als redelijk normaal.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:17

als men in de zomer bij dag en nacht weidegang dezelfde prijs betaald, kun je daarvan sparen. die 200,- is aan de lage kant bij het hele jaar 's nachts op stal.

ik denk dat €225,- ook heel redelijk zou zijn voor die omgeving met 's nachts op stal. wel met buitenbak.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:24

tamary schreef:
ElenaJuna schreef:

Ik heb in die buurt gestaan op ook zo'n soort stal en betaalde daar 185? op het laatst. Daar nu 200 voor kwijt te zijn klinkt als redelijk normaal.

Diemen is toch in het westen? Naja, hier in Wassenaar, katwijk, noordwijk bij t strand betaal je wel al snel zoiets.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:26

Diemen is vlakbij Amsterdam (net iets meer groen dan zuid-holland)