Sneeuw weg krijgen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nitouche

Sneeuw weg krijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 18:39

met een bladblazer.
Wie heeft het wel eens gedaan en hoe is jullie ervaring hiermee.

En dan bedoel ik met name rijbak en paddock sneeuwvrij krijgen. Dus niet sneeuw die er al een tijdje ligt maar echt verse sneeuw...

Brand maar los..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:43

Nou...als je een paar uurtjes geduld hebt dan is het wel weg hoor...gaat dooien vannacht :P :D

Je kunt trouwens wel met een bladblazer doen maar houd er rekening mee dat je ook veel zand gaat verplaatsen.
Mijn paddock is betegeld met een laagje zand erover,dit gaat toch het meest eenvoudig met een sneeuwschuif,ook wel een keer met een bladblazer gedaan maar vind niet fijn,blijft toch veel liggen en de herrie die dat ding geeft :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:44

Tinky12 schreef:
Nou...als je een paar uurtjes geduld hebt dan is het wel weg hoor...gaat dooien vannacht :P :D

Je kunt trouwens wel met een bladblazer doen maar houd er rekening mee dat je ook veel zand gaat verplaatsen.
Mijn paddock is betegeld met een laagje zand erover,dit gaat toch het meest eenvoudig met een sneeuwschuif,ook wel een keer met een bladblazer gedaan maar vind niet fijn,blijft toch veel liggen en de herrie die dat ding geeft :P

Zand is toch bevroren?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:44

Lijkt mij dat je dan idd ook zand wegblaast, tenzij de grond bevroren is... Ik denk trouwens ook niet dat sneeuw echt weg te blazen is :')

Reusje0504

Re: Sneeuw weg krijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:46

De gemeente doet dat hier wel. Eerst een mannetje met een bladblazer, 5 min later een mannetje met een emmertje zout haha. Werkte als een trein, maar dit isnatuurlijk op steen. Geen idee of het zand ook wel werkt.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 18:47

Tinky12 schreef:

Het is ook gewoon een vraag voor in de toekomst.. Ik zat het mij laatst gewoon te bedenken.
Zoals nu zijn de meeste bakken bevroren met een laag sneeuw erover, dus dan zou je geen zand mee weg blazen lijkt mij.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:48

Dat zand bevroren is,is maar gedeeltelijk waar.Als er een goed noord/oosten wind staat dan droogt de toplaag uit.Als daar weer sneeuw overheenvalt dan gaat dat zand wel degelijk alle kanten op.Strenge vorst droogt enorm uit...
Dit zul je per keer moeten bekijken...

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:52

Geen ervaring met paddock of rijbak, maar wij gebruiken het hier wel om de paadjes schoon te houden en ook de parkeerplaats ( kiezelstenen). Werkt goed, maakt wel wat lawaai maar daar kun je ook oordopjes voor indoen Na het wegblazen even met een emmertje zand erachter aan en klaar is kees.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:59

Paden ed zijn prima te doen met de bladblazer...zand is toch echt een ander verhaal.Ik heb hier een zandweg voor de deur en je wilt niet weten hoe ongelovelijk dat gaat stuiven als het een tijd gevroren heeft.
Nogmaals...ik vond het niets in de paddock maar ik denk dat je tzt eens moet kijken hoe het je bevalt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:50

Hier gaan we in de herfst altijd met de bladblazer (zowel kleintje voor op je rug als die voor achter de trekker) rond in de bak. Ja, je blaast wat zand weg, maar ook weer niet zoveel dat het rampzalig is. Ik zou met sneeuw ook gewoon eens een poging wagen. Zolang het nog niet vast gelopen is, moet je volgens mij best een eind komen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:59

Heb het vijf minuten geprobeerd, maar had zo'n slecht resultaat dat ik de veegmachine maar gepakt heb. In de bak werkt schuiven prima. Het laatste beetje sneeuw kun je dan wegslepen en evt. zout strooien.

Bij mij werd het zand onder de sneeuw juist zachter omdat sneeuw isoleert tegen de kou. In de wei wordt de toplaag ook altijd weer zachter onder een laag sneeuw. Met droge vorst kunnen ze er dan wel op, maar met sneeuw niet. Dan gaan ze glijden.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:08

Ik denk wel dat poedersneeuw weg te blazen is, als je niet al te lang wacht.