Mijn mini heeft chronische diarree waarvan we hopen de oorzaak ooit nog te kunnen achterhalen en tegen te gaan maar tot nu toe is dit jammer genoeg niet gelukt. Dat zijn staart vuil is heeft hij natuurlijk relatief weinig last van, ik vind het meer vervelend. Maar zijn staart is zo danig vies dat het problemen op begint te leveren.
De haren van zijn staart zijn dun en droog, waardoor alles af begint te breken. Ik heb het niet over een wat dunner staartje maar een staart waar nog maar een paar lange sprieten aan zitten. Zeker nu in de winter begint de poep te bevriezen waardoor het vervolgens letterlijk breekt en we dus helemaal niets overhouden.
Tegen het afbreken heb ik het nu in een vlecht gedaan in de hoop dat het iets helpt maar pff.. Ik wil hem ook niet dagelijks gaan wassen want dit is natuurlijk net zo schadelijk als de bijtende poep die er in zit. Zelfs als de vlecht helpt vraag ik me ook af hoe ik dit van de zomer moet gaan doen want ja, hij moet wel de vliegen kunnen verjagen op de weide.
En zelfs als ik hem ga wassen wat is de beste of vooral vriendelijkste manier. Ik spoel het regelmatig uit gewoon met water maar dit helpt maar tot op bepaalde hoogte. Hij heeft geregeld echt hele plukken haar waar poep in zit en deze moet ik dan cm voor cm wrijven zodat het los komt. Ik kan je zeggen dat je dan wel ff bezig bent! Als hij een slechte dag heeft heeft dit ook maar een uurtje nut maar het scheelt in ieder geval wel.
Dus wat zouden jullie doen zodat hij van de zomer nog wat staart over heeft om vliegen te pesten?