hulp bij keuzes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindskeXxX

hulp bij keuzes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:12

Sorry als dit fout staat ik dacht dat het hier het beste stond :)

Zoals jullie weten heb ik 3 paarden.
1 Sara
2 Blue
3 Moon

Nu heb ik 2 problemen. En ik zou graag jullie mening weten omdat ik echt twijfel.

probleem 1:
Sara hebben we veel te mager gekocht en bleek zwanger te zijn. Nu is ze bevallen en sinds het veulen er is is ze weer zwaar aan het afvallen. Op foto zie je dit niet omdat je natuurlijk zo trekt dat je geen ribben ziet. Ze is ontwormd, ingenet, krijgt merriebrok, constant hooi.
Eten bijgeven kan niet ze laat het gewoon liggen. De da is er bij geweest en hij zegt dat we Moon best spenen op 4 maand zodat saar er niet onder gaat lijden. Voorlopig valt het nog te doen. Maar ook moet ze wat werken voor haar spieren omdat ze die anders ook niet meer heeft. Pff t zit niet echt mee.
Wat denken jullie van spenen op die leeftijd?
Wat zou ik nog kunnen proberen? Ze krijgt vitaminen ook bij.
[img width=500 height=375]http://i1161.photobucket.com/albums/q518/LindskeXxX/DSCI4554_zpscbf13326.jpg[/img]
op foto zie je het niet maar als je met haar bezig bent merk je het wel enorm.

probleem 2:
3 paarden, het is me echt teveel! Ik hou van ze alle 3 maan ik begin meer en meer tijd nodig te hebben voor school, ik wil ook verder gaan studeren en zou niet willen dat mijn paarden hieronder zouden lijden. Ook wil ik met Sara graag de sport in gaan omdat zij van de 2 3jarige de fijnste bouw heeft en het lichtst te rijden is. Helaas komen ik en Blue niet meer overeen, ze doet niet wat ik vraag, ze gaat lopen op straat en loopt gewoon weg. Ik durf ook niet meer op haar rug te kruipen. En Moon ja , ik heb echt de tijd neit om een veulen alles te leren.
Moet ik dan 2 van hun verkopen? Of toch houden? Moet ik 1 paard alleen houden of er een shetter bij zetten?
Zijn er mensen ook in deze situatie?
Wat hebben jullie gedaan?
Wat zouden jullie doen?
Welk paard zouden jullie houden?
[img width=500 height=267]http://i1161.photobucket.com/albums/q518/LindskeXxX/DSCI4630_zpsb72dba22.jpg[/img]

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil echt het goede doen voor mijn paardjes maar het is echt moeilijk.

44Myrthe44

Re: hulp bij keuzes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:15

Oké, ik weet echt niet wat je moet doen, het is echt heel moeilijk!
Maar één ding weet ik wel: zet nooit, maar echt nooit, een paard helemaal in zijn eentje!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:16

Ik denk dat je zelf toch het beste weet wat je kunt doen.
Mocht je er één verkopen, kun je dan leven met die beslissing?
Is het geen oplossing om te kijken naar een verzorger/ster voor Blue omdat je daar niet mee klikt? Dan zie je hoe het gaat als iemand anders er op rijdt, en maakt dat de beslissing misschien een stuk makkelijker.
Denk ook dat als je nu al weet dat je geen tijd hebt voor de opvoeding van een veulentje. Je die beter kan verkopen.
Je leest ook wel eens dat mensen zelf niet kunnen kiezen en al hun paarden te koop zetten en dan kijken waar het eerste op wordt gereageerd. Misschien dat dat nog een optie is?
De paardenhobby is leuk, maar kost helaas ook aardig wat geld. En als je dan paarden hebt lopen waar je niets mee kunt, is het toch zonde van het geld.
Maar het lijkt mij ook een hele moeilijke beslissing.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:13

Is er al naar het gebit van de merrie gekeken? Lijkt me niet normaal dat ze haar eten niet opeet.

viallie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:42

een paard die ik ken is ook heel mager en had er een veulen bij lopen de merrie loopt zomers vooral in de wei en word wat bijgevoerd en in de winter krijgt die veel hooi en seniorus prious met wat brokken daardoor word die wel wat dikker maar het komt bij haar ook omdat ze slechte tanden heeft het veulen is vroeger bij de moeder weggegaan en is toe ze bij de moederstond ook nog wat bijgevoerd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:59

Zoals ik al heb gezegd je kan ze altijd nog te koop zetten en als je je bedenkt ze er uit halen. Ondertussen geef je wel iemand de kans het paard van zijn/haar dromen tegen te komen. :)

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:31

voor zij die denken aan tanden tanden is het helemaal niet het is echt een paard dat stopt als ze genoeg heeft, ze eet het wel graag genoeg maar als ze genoeg heeft stopt ze. Hooi eten doet ze erna op maar der krachtvoer laat st staan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:45

RUI-->VSW

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 03:57

Dit zijn inderdaad moeilijke keuzes en beslissingen die je moet maken. Ik zit nu in het zelfde schuitje.. Inmiddels heb ik er voor 1 al een oplossing gevonden en voor 1 ben ik nog opzoek naar een oplossing. Is het niet mogelijk om er 1 te houden, het veulen te verkopen en de andere in bruikleen ergens onder te brengen??

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:12

Ik zou veulen of blue verkopen, en de andere houden, en iemand voor zoeken die kan helpen