Project.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reddish

Project.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 18:45

Beste mede-bokkers,

Sinds kort ben ik mij aan het oriënteren voor project in de gemeente Hardenberg.
Graag zou ik van jullie willen horen of er vraag is naar een nieuwe pensionstalling en wat jullie misschien nog missen in deze regio?
(Ik ben ervan op de hoogte dat hier veel paarden en daaraan gerelateerde bedrijven zijn)

Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar wat jullie voor onderstaande faciliteiten zouden willen betalen:

- Ruime lichte boxen van 4 x 4 waarbij de paarden contact met elkaar kunnen hebben
- Tweemaal daags sportbrok evt. te combineren met müsli, twee tot driemaal daags ruwvoer (afhankelijk of de paarden op het land staan of in de paddock)
- Buitenbak (20x60) met goede bodem en spiegels
- Stap/trainingsmolen
- Renbaan
- Het hele jaar door weidegang en bij slecht weer paddocks (alleen of in een klein groepje)
- Uitstekende uitrijmogelijkheden
- Kantine
- Mogelijkheid om hengsten te stallen
- Tevens aangeboden instructie, zadelmak maken en doortrainen

Verhuur pensionstallen is kleinschalig +/- 15 boxen.

Graag jullie reactie!
Laatst bijgewerkt door Reddish op 24-01-13 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BenaLaars

Re: Project.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:48

met binnenbank erbij €300, zonder €250

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:04

Vol pension?
Ik zou zeggen 350,-

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:07

ik zou denk ik ook zo rond de 300/350 willen betalen hoor!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:13

In die omgeving liggen de prijzen echt wel wat lager dan 300/350,- euro volpension hoor.. Iedereen daar heeft wel land/stalletje/rijbakje dus de vraag is er veel minder.

Je zegt uitstekende uitrij mogelijkheden, waar en aan welke kant zit je dan van Hardenberg? Volgens mij kan je daar nergens te paard makkelijk het bos is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:33

Ja, maar jij vergeet alle faciliteiten :)

In Drenthe betaal je voor volpension met al die mogelijkheden ook 300 in de maand, en soms nog wel meer ook..... en terecht.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:36

Dan moet er voor die €300,- in Drenthe ook echt wel een binnenbak bij zitten hoor...
Ik woon zelf grensgebied Friesland/Drenthe/Groningen, denk dat dat redelijk vergelijkbaar is.

Voor stalling met alleen een buitenbak zit je hier tussen de €135,- en €185,- voor volpension.
Met extra luxe en extra faciliteiten zou je misschien nog tot €200 a €220 kunnen gaan, maar echt niet hoger in mijn ogen. Met binnenbak zit je gemiddeld tussen de €180,- en €250,- en de veel luxere stallen gaan dan misschien tot €300,-/€350,- maar dat zijn echt uitzonderingen.

Reddish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 00:16

Bedankt voor alle reacties!

Uiteraard neem ik in mijn berekeningen mee dat vele in deze omgeving een stal/bak ed. aan huis hebben. Echter geloof ik dat er wel mensen zijn, die opzoek zijn naar wat meer en daarbij is service natuurlijk ook een belangrijke factor. Sta je bij een boer, waar de paarden s'ochtends zelf naar het weiland lopen langs een gespannen draadje. Mest je zelf je stal uit, spreek je onderling af wie de paarden binnen haalt etc?

Of vind je het prettig dat je paard tijdens het uitmesten een rondje maakt in de stapmolen, aan de hand buiten wordt gezet en in de paddock s'middags nog wat ruwvoer krijgt etc?

Persoonlijk lijkt mij E300/350,- ook wat veel voor deze regio zonder binnenbak.
Maar gezien bovengenoemde service en faciliteiten vind ik tussen de E185,- en E200,- ook niet helemaal op zijn plaats.

Het is overigens altijd goed om diverse meningen en opties te bekijken ;-) geeft weer stof tot nadenken!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:26

Voor service zou ik zeker meer geld over hebben dan bij mijn huidige stalling, maar alsnog zou ik het laten schieten als er geen binnenbak bij zat. Nederland is me te guur qua weer. Daarnaast moet je niet vergeten dan de meeste niet van alle faciliteiten gebruik zouden maken. Stalgrootte, aantal voerbeurten en het hele jaar door weidegang zou voor mij pluspunten zijn, stapmolen zal ik nooit gebruiken en een kantine ws ook niet.
Gallopeerbaan en uitrijmogelijkheden dan weer wel.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:31

Ik dacht even dat je een Project X wilde organiseren toen ik je titel zag :+

Ik zou er zelf €250-€300 voor over hebben. Zo iets zou je er in ieder geval in mijn omgeving voor moeten betalen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:03

Dit gaat om gemeente hardenberg, dat is landelijk gebied... In oost nederland. Wel iets om rekening mee te houden met prijsstelling en lastig om daar hetzelfde te krijgen als in het westen of midden van het land rond grote steden.

Kijk anders op marktplaats naar stallingen uit dat gebied. Wat ze bieden aan faciliteiten en service en welke prijzen ze hanteren. Foto's van advertentie en website geven vaak wel een beeld van de luxe en verzorgheid van de accomodatie.
Als paarden het hele jaar in de wei kunnen en mogen en er paddocks zijn, dan vinden mensen een binnenbak vaak belangrijker dan een stapmolen. Die binnenbak geeft dan comfort bij slecht weer en de paarden komen niets te kort als ze gewoon netjes buiten komen en de rest ook gewoon netjes voor elkaar is.

Wij zijn er laatst nog door gereden en heb er op heel veel plekken gewoon paarden op het land zien lopen, zonder modderbende. Blijkbaaf geschikte grond voor het houden van paarden...