Rommel in hooibaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wisje72

Rommel in hooibaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:24

(hoop het hier goed staat...)

Ik heb afgelopen vrijdag weer een nieuwe baal hooi laten brengen, maar weet even niet wat te doen...

Eergisteren vond ik een kassabon in mijn voerton. Dacht eerst de buurjongens weer zooi in de wei aan het gooien waren, maar dat was niet mogelijk. Hun schutting staat met planken horizontaal, mijn stal is vertikaal. Dan krijgen ze nooit een kassabon precies in de voerton.
Gisteren was ik de voerton aan het vullen en zie ineens een papieren zakdoek in het hooi...

Zojuist geef ik ze weer hooi en kijk in mijn container of er nog genoeg in zit tot morgenochtend...
LIGT ER EEN PAKJE TAKSI IN!!!!

Denk ik een baal heb die aan de rand van de wei lag, maar ben er niet zo blij mee....
Maar weet nou niet wat te doen... Kan ik de boer daarop aanspreken?????

Peppertree

Re: Rommel in hooibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:29

Is het bermhooi?

Je zou aan je leverancier na kunnen vragen waar het hooi vandaan komt. Maar zolang het goed hooi is verder, en het bij deze twee dingen blijft zou ik me er eerlijk gezegd niet heel druk om maken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:31

Op mijn oude stal werd bermhooi gevoerd en daar zaten wel wat ergere dingen in (oa condooms, kapotte bierflesjes, etc.). Ik zou wel even in de gaten houden of je geen gevaarlijkere dingen tegen komt en anders terug naar de boer :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:33

Ik denk ook bermhooi, dat is vaak veel goedkoper dan goed hooi.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:35

Bermhooi wordt toch niet meer gemaakt ?
Hier in de buurt tenminste niet ...

Het gemaaide gras ( en heeeeeeel veel onkruid ! ) wordt wel gemaaid, maar dan in rollen geperst en afgevoerd door RWS.

Je kunt het ook treffen dat de boer een weitje heeft naast een fietspad o.i.d.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:36

Ik had ooit ook eens zo'n pak...
Heel heel heel erg vieze gebruikte condoom erin gevonden!!!
Gatver de gatver wat was ik misselijk... %)
Heel voorzichtig met een stokje eruit gevist en in de prullenbak gedaan.
En natuurlijk een heel stuk hooi met hanschoenen aan op de mesthoop gegooid... _-:(
Voor dat mijn paardje een of andere soa zou krijgen. -O-

Verder gelukkig alleen maar normale dingen tegen gekomen.
Cola blikje, flessen dopje, Wicky pakje enz enz..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:39

jorika1986 schreef:

t is maar net wat je normaal vind :x :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:49

fuego3 schreef:
jorika1986 schreef:

t is maar net wat je normaal vind :x :D

Tis meer dat het gewone voorwerpen zijn, en geen condooms....
Natuurlijk hoort het geen van alle in het hooi te zitten.
Maar als ik weer aan die condoom denk, wordt ik alweer misselijk. -O-

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:54

kan ik me voorstellen ,,,,,, bah :r

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:01

Hoeft geen bermhooi te zijn, wij maken het ook wel eens mee. Dan fietsen ze langs het weiland en gooien hun troep IN het weiland

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:05

hier ook wel eens een condoom en andere dingen in het hooi.. ben gelijk ergens anders hooi gaan halen, vond het echt :r

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:48

minatje, alsof de verkopende boer hem er zelf ingestopt heeft .... daar kan hij toch niks aan doen?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:05

Wiesje schreef:
minatje, alsof de verkopende boer hem er zelf ingestopt heeft .... daar kan hij toch niks aan doen?

daarvoor heb ik ook al heel veel flesjes, pakjes, plastic en heel veel andere troep in het hooi gevonden.
de boer kan er ook niks aan doen, maar daarom vindt ik het nog niet minder vies. ik heb nu ander hooi, nog nooit iets in gevonden dus ben er erg blij mee :)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:28

Gelukkig nog nooit rubbertjes in het hooi aangetroffen, bij mij is het ergste wel een erotiche dvd en een platte dode rat/kat (niet meer herkenbaar). Dat kattenpak meteen maar weggegooid erg gevaarlijk voor je paard en daarnaast stonk de stal er de volgende dag nog steeds naar :\

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:30

stitchlover schreef:
Gelukkig nog nooit rubbertjes in het hooi aangetroffen, bij mij is het ergste wel een erotiche dvd en een platte dode rat/kat (niet meer herkenbaar). Dat kattenpak meteen maar weggegooid erg gevaarlijk voor je paard en daarnaast stonk de stal er de volgende dag nog steeds naar :\

dat klinkt ook niet al te lekker..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:31

Ik heb ook wel eens plastic flesje gevonden in het hooi; ja, die kon ik niet zien liggen met hooien op het land. Kan gebeuren :)
Als het bij dat ene pakje blijft zou ik er geen melding van maken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:32

Mijn eerste baal was ook een mooie. Daar heb ik niks in gevonden. Behalve levende muizen, maar dat leek me niet meer dan logisch.
Daarom was ik hier verbaasd over.

Tis inderdaad ook wel logisch; fietsers gooien wel erg veel rommel op straat en dat kan dus in de wei terecht komen...

Zal dus goed opletten met voeren...

(Gelukkig is het koud en heb ik elke keer handschoenen aan, mocht ik in een condoom grijpen :D )

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:21

Hier nog nooit zoiets geks gezien als een condoom, maar wel ijzerdraad en zulke dingen.
Maar dat is ook erg zat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:23

Zo was ik deze zomer een beetje verbaasd toen ze op het grasland van een recreatiepark in de buurt aan het hooien waren. Ik had medelijden met diegene die het hooi ging kopen, want wat daar allemaal niet tussen gezeten gaat hebben.
Dat de boer er niks aan kan doen, bwa, als er af en toe iets tussen zit, ok dan ga ik niet moeilijk doen, maar de meeste rommel (zeker langs de weg) kan je toch wel uitsorteren. Mijn hooiboer loopt tijdens het hooiseizoen bijna dagelijks zijn weide af. Ik vind als je een product aanbiedt dat je ook moet proberen dat zo kwalitatief mogelijk aan te bieden.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:44

Weet ik Gini, maar toch kun je niet alles uitfilteren. er zijn gewoon dingen die niet opvallen als alles nogal dik ligt en het een redelijk neutrale kleur heeft.
Ik heb ook ooit met schudden een oranje vlaggetje zien liggen in mijn hooi, daarna nooit meer teruggevonden tot ik het ging voeren. Ik wilde het op de terugweg (als ik weer langs reeds met schudden) direct oprapen maar kon het toen al niet meer vinden. En dan is oranje toch niet de meest onopvallende kleur, zeg maar.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:10

dit soort dingen wil ik echt niet in mijn hooi aantreffen.

Daarom hooi van eigen land of bij een loonwerker vandaan waarvan ik weet van welk perceel het hooi afkomstig is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:18

Wat vies zeg.... gelukkig kuilen wij uit eigen land en zitten we naast een bospad. Nog nog iets over het hek gegooid.. fietsen weinig jongeren. Het is een bos.. als ik vroeger een pakje had gevonden tussen het hooi had ik het gemeld en niet meer opgevoerd.. wie weet wat er allemaal nog meer in zit wat ze per ongeluk binnen krijgen en wat jij niet ziet... nee, goed hooi is belangrijk!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:26

Dode mol en dode kikker of muis, en een keer zo'n ijzeren staaf van een schudder. Heb voer van eigen land en maar iets van 30 meter vanaf de weg makkelijk toegankelijk voor rommel. Ik loop altijd wel 2of 3keer over het land als er gehooid wordt. Giftige planten is voor mij een grotere zorg om die uit het voer te houden dan mogelijk wat rommel. Die giftige planten vind je in een baal moeilijker terug bij het voeren en tast mogelijk je hele baal aan. Het is echt niet zo dat je alles zo even snel makkelijk vind in je gras...

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:49

Vandaag heb ik het met de boer erover gehad die het altijd levert.
Hij gaat meerdere malen het hooi af, en als hij iets ziet neemt hij het mee.
Ook gaat hij met zon magneet eroverheen, zodat het grootste weg is.
Maar met de mensen tegenwoordig die zo vies zijn, om alles maar weg te gooien buiten... is niet bij te houden zeg hij zelf ook.
En zodra ik het zie, haal ik het er gewoon even tussenuit(maar een vieze condoom is wel echt heel smerig)

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 17:37

Ik kijk nu ook beter...
Snap idd wel hoe en waarom het er inkomt. Kan me voorstellen dat een boer niet alles ziet.

Ik heb een grote baal staan. om de dag moet ik mijn container vullen van die baal. Daar eten ze dan twee dagen van... (Nu met de kou minder, zo`n anderhalve dag)
Soms deed ik dat wel eens ´savonds bijvullen, maar dat doe ik niet meer. Dan zie ik dus niet of er wat tussen zit.

Maar ben na mijn OP niks meer tegen gekomen... Hoop dus dat dit het was....