stal winddicht maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamflower

stal winddicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:47

We hebben een stalgebouw die qua klimaat prima is, echter 1 zijde is vanaf 2 meter hoogte ruim 1 meter open over 15 meter.
Deze kant staat op het oosten en dus is het op dit moment erg vervelend met de oostenwind.
Aan die kant van de stal staat dus op dit moment geen paard omdat het anders over de rug heen waait/tocht.

Nu hadden we al een soort windbreekgaas opgehangen en dat reduceert wel, maar het waait helaas nog steeds de stal in. Het is denk ik zo'n 50% minder geworden qua wind, maar ik zet er nog niet graag een paard in die stallen.

Helemaal dichtmaken met planken is een optie, maar dan verlies ik ook gelijk een heleboel licht in mijn stallen en in de zomer is het wel fijn als het wat door kan waaien, maar het belangrijkste is dat de wind in de winter geen kans heeft en de paarden in een windvrije stal kunnen staan.

Wie heeft er een idee wat ik voor deze open strook kan maken wat toch nog wat licht doorlaat en de wind echt goed tegenhoud en nog wel redelijk mooi blijft (plexiglas word gauw lelijk)

xSCWx

Re: stal winddicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:51

Ik zou kijken of je er een luik voor kan maken wat je ook open kan klappen als je wil.
Aan de bovenkant scharnieren, plankje eraan. En bovenaan een haakje maken zodat hij open blijft staan.

Daf_Win

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:59

Opzich is wind niet zo erg voor paarden. Als de stal helemaal dicht is heb je veel meer kans op luchtwegproblemen. Ik denk dat je al voldoende hebt gedaan om dat gaas er voor te doen, zoals je zegt heb je al 50 % minder last van de wind.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:02

ik had dezelfde sugestie als boven mij.. of een licht doorlatend zeil??? die kun je ook weer weg halen.

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:07

Had precies hetzelfde probleem.
Ik kon toen geen andere oplossing vinden dan van dat groene windbreek gaas.
Heb er ijzerdraad door geregen en toen bevestigd, zo bleef het goed op zijn plek.
Onderaan vast gemaakt dmv hariingen id e grond.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:11

Stroken gordijn. Moet je maar even googelen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:08

Je hebt windgaas met verschillende doorlatendheid. 50%, 70%, 90% wind kering of hoe je dat precies noemt... Een dubbele laag kan ook helpen. Vaak wordt een windgaas gordijn gecombineerd met een oprolbaar zeil zodat met erg veel wind of regen het zeil tijdelijk omhoog of naar beneden kan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:13

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:26

google even op staldeurfolie