Ervaringen en advies gezocht houten omheining (springpaard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Ervaringen en advies gezocht houten omheining (springpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 13:25

Momenteel heb ik een omheining van palen en lint (hoogste lint op 1.20, laagste op 50 cm) voor mijn 4 dames. In de toekomst wil ik dit vervangen door een nette houten omheining, omdat ik dat mooier vindt staan.

Nu heb ik een KWPN jaarling die al aardig wat springvermogen toont, dus nu zit ik in dubio over de hoogte van de omheining. Naast de jaarling loopt er een tinker, shetlander en KWPN van 20 jaar bij. Die komen niet aan een omheining :D. Als het even kan doe ik het graag in 1 x goed, en wil dus niet na een paar maand alsnog ophogen. De shet blijft keurig achter lint en is absoluut geen uitbreker.

Wie heeft ook een houten omheining en kan mij ervaringen geven qua soort hout/type omheining
En wie heeft ook een sping-paard en kan iets zeggen over de hoogte?
Wie heeft ervaring met bedrijven die dit leveren én eventueel plaatsen (zowel positief als negatief is welkom)

barbar

Re: Ervaringen en advies gezocht houten omheining (springpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:45

waar mijn paard staat hebben we een houten omheinig, we hebben er geen springpaard staan maar wel een paard dat zich niet zo snel laat tegenhouden door een lint afrastering.
op het moment dat de omheinig geplaatst werd stond er ook een shet dus hebben ze gekozen voor 3 planken met de laagste op 50cm.
de omheining is 1.50m en ziet er erg impasant uit, ik kan me niet voorstellen dat een paard het in zijn hoofd haalt om uit proberen te breken door er overheen te springen oid.
er is bij ons voor hardhout gekozen omdat het erg duurzaam is, is miss wel wat duurder maar het blijft voorlopig goed en als je van het vergrijsde houd hoef je er ook niks aan te doen.
wel heb je met hout dat sommige paarden er aan gaan knabbelen en dat is voor zo'n duur hek natuurlijk eeuwig zonde dus hebben ze hier na de eerste bijtplekken een schrikdraad er aan gemaakt.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 13:50

Thanx! Sowieso wilde ik aan de binnenkant een stroomdraad laten open inderdaad. Vooral mijn tinker is wel van het betere hap-en kauwwerk :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:05

Ik heb een houten doorsteek omheining, laagste punten zijn 1.20cm, hoogste 150, hij loopt dus optisch recht ipv de grond te volgen.

Dit weerhield mijn arabiertje van 1.50cm niet om er overheen te springen....op 28jarige leeftijd