Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ook zit je met mestafvoer. Van een paard en een kleine pony kun je dit waarschijnlijk deels in groene containers kwijt, en deels op de wei. Maar als je ze s'nachts op stal wilt hebben krijg je er ook nog een berg stro bij, en dan word het alweer moeilijker. Dan zul je echt een mesthoop aan moeten leggen, en daar ook een vergunning voor aanvragen geloof ik.
Gypsy schreef:@friesiszwart: Ik weet niet wat het budget van ts is, maar er zijn veel dingen die het makkelijker kunnen maken.
Je hebt zelfs speciaal lint waarmee je je bestrating sneeuw/ijs vrij kunt houden. Kun je keurig een klein paadje voor de paarden vrijhouden, je hoeft het alleen maar aan te zetten. Je wil alleen niet weten wat het kost haha.
mariz schreef:Heb de paarden aan huis gehad en ben heel blij dat ik het mee gemaakt heb, het is echt heel bijzonder!
Je ziet ze de hele dag bijna, vanuit het keukenraam en woonkamer enz.., zo mooi!
Alleen het werk..., voeren, buiten en binnenzetten, de stallen mesten, de mest weg laten halen, voer inkopen, vlas inkopen, vooral dat soort zaken moeten op tijd gebeuren, we hadden geen grote opslag! en helemaal als er niet aan te komen is en iedereen de hoofdprijs er voor vraagt!!!
Daarbij hadden we geen bak, moesten huren, 7 a 8 euro per keer, per paard! en bezine geld, auto+trailer erheen. De wei is in de winter maanden gewoon te glad. Mochten ook de buitenbak gebruiken bij de buren gratis maar moesten er wel met de trailer heen, was langs een erg drukke weg en we hadden jong onervaren spul.
en daarbij dat gesleep met water in de winter! Gieters vol en echt duizende heb ik gevuld binnen en dan naar buiten sjouwen...
en extra hooi/kuil voeren ze stonden altijd buiten overdag in de wei maar daar viel niets meer te halen voor ze.
Voer klaarzetten voor s'avonds en s'ochtends, heb je zo'n kuilbaal wat niet mee werkt wat strak gedraaid is, en dan uiteindelijk de boel aanvegen ook nog, je wilt toch dat het netjes blijft.
Het moet allemaal gebeuren en als je beide werkt is het echt pittig. Je hebt je huishouden ook nog en je sociale verplichtingen en tja die zijn dan ook echt verplicht en eigenlijk heb je er geen tijd voor of zin meer in!
en best lastig als je een weekendje of langer weg wilt, wie gaat dat dan allemaal doen?
en weet je.. als we s'avonds tv keken en we hoorde iets.. hup tv zachter en stil luisteren..... wel of niet kijken in stal? Je hart zit in je keel. haha Zit echt een heel stuk verantwoording bij in.
Het klinkt nu heel zwaar en dat is het ook, mischien is het anders als je er niet bij rijd of recreatief maar ik ben echt heel blij dat ik het mee gemaakt heb, het was echt zo bijzonder, zag dingen van ze die ik nooit zag en heb er ook echt wel van genoten![]()
maar nu ben ik blij dat ze op een pension stal staan