Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:Mijn paard schijnt ook een dekensloper te zijn en ik ga daar dus echt niet moeilijk over doen, ik dien de rekeningen in bij mijn verzekering. Als het mijn deken (of iets anders!) zou zijn zou het ook fijn zijn als de eigenaar van de sloper niet gaat lopen miepen.
Mijn paard staat nu wel apart, na 3 dekens vond ik het welletjes, dan maar minder diervriendelijk maar ik blijf niet aan de gang. Als hij echter evengoed wat sloopt dien ik het wel in.
Ik zie ook het probleem niet zo, daar is je verzekering toch voor? Je betaald toch braaf elke maand premie, ik heb die verzekering al 28 jaar en dit jaar is de eerste keer dat ik iets claim.
Mijn paard staat overigens ook zonder deken, en ja ik vind het bullshit als mensen hun paard buiten zetten met een deken die en kapitaal heeft gekost, maar dat is hun keuze, mijn paard kiest ervoor om die deken in reepjes te scheuren.
Share schreef:Ik heb wel eens gelezen, dat als paarden elkaar verwonden in de wei, je dat niet op anderen kunt verhalen omdat je zelf voor het risico hebt gekozen het dier samen met anderen te zetten. dus ben je ook zelf verantwoordelijk voor de eventuele schade kosten. Maar nogmaals ik heb dat gelezen dus ik weet niet hoe dat in de wet wordt gezien. maaaar als dat werkelijk zo is, dan geldt dat toch ook voor de spullen waarmee je je paard in de weide zet?
JMkaaay schreef:Ik wil de staleigenaren er buiten houden. Dit moet onderling op te lossen zijn.
Ik heb ook voorgesteld om de DA rekening tegen de deken te verrekenen, en toen zei ze dat ze de DA wel wilde vergoeden als ik kon aantonen dat het door haar paard kwam. Maar dan zou ze de DA ook even laten komen en de rekening ook weer naar mij sturen want haar paard "zat van de stress aan de diarree".
Dus ik laat het nu door de verzekering uitzoeken. Maar het blijft een dubbele situatie.
Polly schreef:Als het zo zou gaan zou ik op zoek gaan naar een andere stal, wat een gezelligheid..
JMkaaay schreef:Polly schreef:Als het zo zou gaan zou ik op zoek gaan naar een andere stal, wat een gezelligheid..
Gelukkig gaat het lang niet altijd zo hoor, daarom verbaas ik me zo over deze situatie.
Haar eerste deken ging ook kapot, maar die hoeft ze niet vergoed (ook geen bewijs dat mijn paard dat had gedaan). De tweede wel want dat vond ze teveel. Dus ik denk niet dat ze er echt een slaatje uit probeert te slaan maar toch vind ik haar aanpak een beetje.. apart.
Polly schreef:hoe zou je het zelf aanpakken dan? Zeker als het al de tweede is (in korte tijd?)?
Polly schreef:als je toch die factuur van die deken indient bij je verzekering kost het je toch geen cent?
JMkaaay schreef:Ik heb ook voorgesteld om de DA rekening tegen de deken te verrekenen, en toen zei ze dat ze de DA wel wilde vergoeden als ik kon aantonen dat het door haar paard kwam. Maar dan zou ze de DA ook even laten komen en de rekening ook weer naar mij sturen want haar paard "zat van de stress aan de diarree".