Kale staartwortel of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Kale staartwortel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:32

Wat vinden jullie mooier? Een volle staart of een opgeschoren staartwortel?
Ik ga persoonlijk voor het tweede, hygienischer ook. Wat kiezen jullie en waarom?

Akshay

Re: Kale staartwortel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:38

puur natuur, zodat het regenwater niet zo tussen zijn billen loopt maar zijn eigen verzonnen afwatering nog werkt! beetje zielig vind ik het anders.. koud nat tussen zn billen..

Ik zie niet in waarom dat hygienischer is. Ik hoef niet van mijn paard zijn staart te eten, en hij is er ook netjes mee.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:40

eerste!

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:40

Toevallig een voorbeeldje van dat opgeschoren?

heb er nog nooit van gehoord eigenlijk, vind het net mooi dat paardlief een volle staart heeft

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:41

en daarnaast is het een kwestie van smaak ik vind een geschoren staartwortel er echt niet uit zien een strak gevlochten staart tijdens wedstrijden toont in mijn ogen de wil om mooi te zijn scheren vind ik dat een makkelijke oplossing
daarnaast niets te maken met schoner of niet ze kunnen hun staart optillen tijdens poepen plassen

xzodiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:42

Ik zou hem niet op gaan scheren want als de haren dan weer gaan groeien kan er iritatie ontstaan en dat is echt vervelend voor de pony/paard!

Lynn_Nikita

gewoon normaal, niks opscheren

Pienie_

Ik zou puur natuur ! Vind het wel zielig als die met z'n zielig staartje staat en hij heeft een vlieg die irritant zit . En hij krijgt het hartstikke koud ! Die billetjes zijn anders helemaal nat en koud , maar als je een deken met hele lange staartflap hebt kan het nog wel maar persoonlijk snap ik niet helemaal wat er hygienischer aan is . :=

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:43

Akshay schreef:
puur natuur, zodat het regenwater niet zo tussen zijn billen loopt maar zijn eigen verzonnen afwatering nog werkt! beetje zielig vind ik het anders.. koud nat tussen zn billen..

Ik zie niet in waarom dat hygienischer is. Ik hoef niet van mijn paard zijn staart te eten, en hij is er ook netjes mee.

Die van mij zit onder de stront als ik het niet opscheer, en trekt ie haren mee de anus in.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:43

Pienie_ schreef:
Ik zou puur natuur ! Vind het wel zielig als die met z'n zielig staartje staat en hij heeft een vlieg die irritant zit . En hij krijgt het hartstikke koud ! Die billetjes zijn anders helemaal nat en koud , maar als je een deken met hele lange staartflap hebt kan het nog wel maar persoonlijk snap ik niet helemaal wat er hygienischer aan is . :=

Huh? Je scheert toch niet de staart af?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:45

heb je een foto ?
weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen eigenlijk

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:47

nu ben ik blond hoor maar het stuk wat tegen de anus komt heeft geen haren . dat zijn de zij kanten en die hangen naar beneden ..

misschien een mest probleem dunne poep plakt inderdaad in staart en zorg ervoor dat staartharen aan de geslachtdelen kunnen plakken dat is hier namelijk ook soms het geval in de anus komen ze dan niet

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:47

TamaradB schreef:
Pienie_ schreef:

Huh? Je scheert toch niet de staart af?

Dat bedoelt ze toch ? Of alleen een kale staartwortel en dan voorderest wel een staart ? Weet het nu eigenlijk niet meer :=

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:48

kale staart wortel is totaal geen haren meer dus ook geen lange haren naar beneden
opgeschoren is dus de zijkant van de staart wortel geschoren
en dan normaal is lekker alle haren laten zitten waar ze horen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:49

Bij een kale staartwortel heb je inderdaad geen staart meer _O-

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:50

Mijn pony laat ik de haren aan de zijkant lang, bij een wedstrijd vlecht ik het in. dit puur omdat ik geschoren niet mooi vind staan.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:51

hoe werkt opscheren dan? heb ik nog nooit van gehoord...
maar ik denk wel dat ik alles liever natuurlijk laat, die staart is daar sowieso voor iets...

Dobbelsteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:51

Ik denk dat ze gewoon een opgeschoren staart bedoeld, hierbij wordt de haren aan de zijkant van de bovenkant van de staartwortel weggeschoren.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:53

niet opscheren. heb een keer meegemaakt dat een paard bij ons kwam en toen moest de dierenarts erbij komen omdat het bij scheren de wortel helemaal onstoken was. hadden we een week gewacht dan had de staart er af gelegen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:53

Je bedoelt dan aan de binnenkant van de staartwortel die tegen de billen aan ligt?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 23:01

De zijkanten opgeschoren, verder gewoon haar. Tien jaar geleden hadden heel veel paarden in de basissport dat, weet nou echt niemand dat meer?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:03

Ik weet hoe het uitziet, een paard met een kale staart, mijn paard heeft zomerexceem,
ik vind het echt lelijk uitzien maar ja,
ik ga toch echt wel voor een volle staart

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:04

Toen ik nog wedstrijd reed knipte ik de zijkanten altijd kort, dus niet scheren maar knippen.
Waarom? Omdat hij veel te weinig haar had/heeft om mooi in te vlechten ( heb dit uieraard wel eerst een paar keer geprobeerd maar na een half uur was de helft van de vlecht er al uit.

Bij mijn andere paard zal ik dat niet doen. Zij heeft een hele mooie volle staart welke mooi ingevlochten kan worden (mocht ik ooit met haar op wedstrijd gaan).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:23

TamaradB schreef:
De zijkanten opgeschoren, verder gewoon haar. Tien jaar geleden hadden heel veel paarden in de basissport dat, weet nou echt niemand dat meer?

ja denk dat het uit de mode is geraakt oid?
maar 'vroeger' was dat heel gewoon, ik knipte het zelf. vond het wel netjes. maar heb nu (half)arabieren, zij dragen de staart wat hoger en dat lijkt vanzelf al eleganter.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:25

In het verleden zag je het inderdaad veel, eigenlijk bij bijna ieder paard dat op een beetje niveau getraind werd. Die van mij had het ook toen ik haar kreeg en ik vond het persoonlijk (bij haar) mooier met haar. Dat duurde nog bijna 2 jaar voor het netjes was bijgegroeid!