Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laamhof schreef:Ik dacht vanaf 100 euro te beginnen voor stalling met weidegang en als er dan voer en uitmesten bijkomt met 50 euro telkens omhoog te gaan, ja ruiterpaden zijn hier wel en een buitenbak,niet zo ver hier vanaf begint het ruiterroutenetwerk, dat is een grote lus van heel wat km, het zou fijn zijn als ze bij mij konden vertrekken en naar een volgende B en B zouden kunnen rijden of mennen, dan kon ik nog hun koffers terplaatse brengen.
MarliesV schreef:Prijzen van Kimberly1995 vind ik een mooie indicatie. Dat betaal je hier in de buurt ook ongeveer.
Maar denk goed na of je wel wilt dat je mensen op verschillende basis hebt staan. Zelfzorg prima maar wat als iemand z'n paard nooit buiten zet of de stal niet mest. Dan heb je bv 5 paarden staan, 3 keurig omdat ze all in staan, 1 die bijna niet buiten komt en niet gemest wordt en 1 die wel buiten komt omdat jij hem buiten zet maar slecht wordt gevoerd, bv maar 1x per dag, gevolg: paard over de zeik als jij komt voeren bij de rest.
Is wel een extreem scenario maar denk hier wel over na. Mijn stalbaas heeft om die reden alleen all in zodat alle paarden er constant netjes bij staan, elke dag buiten komen, op vaste tijden allemaal tegelijk worden gevoerd enz.
joyce B schreef:laamhof schreef:Ik dacht vanaf 100 euro te beginnen voor stalling met weidegang en als er dan voer en uitmesten bijkomt met 50 euro telkens omhoog te gaan, ja ruiterpaden zijn hier wel en een buitenbak,niet zo ver hier vanaf begint het ruiterroutenetwerk, dat is een grote lus van heel wat km, het zou fijn zijn als ze bij mij konden vertrekken en naar een volgende B en B zouden kunnen rijden of mennen, dan kon ik nog hun koffers terplaatse brengen.
Als je het combineert met Bed en Breakfast, dus dat de mensen hun paard meenemen en bij jou stallen als ze bij je overnachten, dan gelden andere prijzen. Namelijk per overnachting.
Dan zou je kunnen denken aan weidegang voor €5,- tot €10,- per overnachting (wel eigenaar verplichten zelf de wei schoon achter te laten, anders sta je voor dat geld veel te veel uit te mesten), en aan stallingsprijzen van €10,- tot €20,- per overnachting.
Dan verdien je op maandbasis meer aan je stalling (als je voldoende bezetting hebt) dan bij normale pensionstalling (3 tot 5 euro per dag waar de kosten van voer en strooisel ook nog af moeten) en je hebt er minder werk van omdat je ook rustiger perioden hebt en de mensen vaak zelf ook op pad gaan met hun paarden overdag. Geen mensen, dan ook geen of minder paarden, dan kun je misschien ook wat makkelijker weg. Mensen zien de prijzen met hun vakantie ook anders dan wanneer ze normale stalling uitkiezen.
Het is maar net wat je liever hebt!