paardenstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laamhof

paardenstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 00:37

Hallo, Ik ben van plan om een b en b met paardenpension over te nemen,maar nu vroeg ik mij af wat de normale prijs is per maand om je paard te stallen, met en zonder voer en of ik mijn stallen wel vol zou krijgen.gelegen in Belgisch limburg,kort aan natuurgebied en met buitenpiste, (die nog moet gemaakt worden ;) )

mika11

Re: paardenstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:58

Tussen de 150 en 400 euro ergens. :D
Het hangt van zoveel dingen af, welke prijs het moet zijn.
Heb je bijvoorbeeld genoeg weiland, binnenbak, goede buitenbak, voerbeleid, andere faciliteiten.
Moeten de klanten zelf mesten, zelf paarden binnen/buiten zetten of wordt dat allemaal door jou gedaan.
Heeft het natuurgebied voldoende ruiterpaden.
Dat weegt allemaal mee wat voor prijs je kunt vragen.

laamhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 01:08

Ik dacht vanaf 100 euro te beginnen voor stalling met weidegang en als er dan voer en uitmesten bijkomt met 50 euro telkens omhoog te gaan, ja ruiterpaden zijn hier wel en een buitenbak,niet zo ver hier vanaf begint het ruiterroutenetwerk, dat is een grote lus van heel wat km, het zou fijn zijn als ze bij mij konden vertrekken en naar een volgende B en B zouden kunnen rijden of mennen, dan kon ik nog hun koffers terplaatse brengen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:20

Het lijkt mij wel slim om zelf wat dingen in die omgeving te gaan onderzoeken, hoeveel stallen zitten er, wat zijn hun prijzen en wat bieden ze en wat heb jij meer te bieden? Dus goedkoper, meer weidegang, beter buitenbak, meer keuze in "pakketen" dus of vol pension, half pension, kale huur end.
Hoeveel paarden kun je kwijt in je weides denk dat het tegenwoordig erg belangrijk is. Heb je eventueel een paddock voor als het echt slecht weer is en je het land liever met rust laat maar wel de paarden buiten wil hebben.
Ik denk dat je echt zelf even rond moet gaan kijken wat jij denkt dat je meer te bieden hebt dan andere stallen, wat maakt het aantrekkelijk dat mensen hun paard zouden verhuizen, de vrijheid van veel zelf kunnen doen bv of juist het gemak dat alles voor mensen gedaan wordt. Het is een kwestie van vraag en aanbod en als je weet wat er in de omgeving zit en wat daar eventueel mist kun jij zorgen dat je wel hebt voor een aantrekkelijke prijs. Dus denk dat je zeker in de buurt moet gaan kijken wat normale prijzen zijn tegenover wat mensen er voor terug krijgen. Heb je meer te bieden als een andere stal kun je hoger gaan zitten, heb je minder te bieden zul je lager moeten gaan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 07:47

ten eerste zou ik uitrekenen wat een kale box jouw kost, daarboven arbeidsloon, bodembedekking, voer, onderhoud gebouwen en bak etc.
Hou ook de prijzen van de andere pensionstallen in omgeving in de gaten.

Maar nooit zo maar een bedrag noemen, voor je het weet werk je voor niets en dat is niet de bedoeling lijkt me.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:37

laamhof schreef:
Ik dacht vanaf 100 euro te beginnen voor stalling met weidegang en als er dan voer en uitmesten bijkomt met 50 euro telkens omhoog te gaan, ja ruiterpaden zijn hier wel en een buitenbak,niet zo ver hier vanaf begint het ruiterroutenetwerk, dat is een grote lus van heel wat km, het zou fijn zijn als ze bij mij konden vertrekken en naar een volgende B en B zouden kunnen rijden of mennen, dan kon ik nog hun koffers terplaatse brengen.

Als je het combineert met Bed en Breakfast, dus dat de mensen hun paard meenemen en bij jou stallen als ze bij je overnachten, dan gelden andere prijzen. Namelijk per overnachting.
Dan zou je kunnen denken aan weidegang voor €5,- tot €10,- per overnachting (wel eigenaar verplichten zelf de wei schoon achter te laten, anders sta je voor dat geld veel te veel uit te mesten), en aan stallingsprijzen van €10,- tot €20,- per overnachting.

Dan verdien je op maandbasis meer aan je stalling (als je voldoende bezetting hebt) dan bij normale pensionstalling (3 tot 5 euro per dag waar de kosten van voer en strooisel ook nog af moeten) en je hebt er minder werk van omdat je ook rustiger perioden hebt en de mensen vaak zelf ook op pad gaan met hun paarden overdag. Geen mensen, dan ook geen of minder paarden, dan kun je misschien ook wat makkelijker weg. Mensen zien de prijzen met hun vakantie ook anders dan wanneer ze normale stalling uitkiezen.

Het is maar net wat je liever hebt!

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:45

Ik zou beginnen rond de 120 met buiten binnen zetten enz. ?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:20

Voor stalling + weidegang + buitenbak en alles zelf doen zou ik 100 euro per maand doen.
Voor stalling + weidegang + buitenbak+ buiten/binnen zetten zou ik 125 euro per maand doen.
Voor stalling + weidegang + buitenbak + buiten/binnen zetten + voer (+ uitmesten) zou ik 200/225 euro per maand doen.
Zijn prijzen die ik er persoonlijk wel voor over heb. Met meer faciliteiten/mogelijkheden kan dit eventueel omhoog.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:26

Prijzen van Kimberly1995 vind ik een mooie indicatie. Dat betaal je hier in de buurt ook ongeveer.

Maar denk goed na of je wel wilt dat je mensen op verschillende basis hebt staan. Zelfzorg prima maar wat als iemand z'n paard nooit buiten zet of de stal niet mest. Dan heb je bv 5 paarden staan, 3 keurig omdat ze all in staan, 1 die bijna niet buiten komt en niet gemest wordt en 1 die wel buiten komt omdat jij hem buiten zet maar slecht wordt gevoerd, bv maar 1x per dag, gevolg: paard over de zeik als jij komt voeren bij de rest.

Is wel een extreem scenario maar denk hier wel over na. Mijn stalbaas heeft om die reden alleen all in zodat alle paarden er constant netjes bij staan, elke dag buiten komen, op vaste tijden allemaal tegelijk worden gevoerd enz.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:18

MarliesV schreef:
Prijzen van Kimberly1995 vind ik een mooie indicatie. Dat betaal je hier in de buurt ook ongeveer.

Maar denk goed na of je wel wilt dat je mensen op verschillende basis hebt staan. Zelfzorg prima maar wat als iemand z'n paard nooit buiten zet of de stal niet mest. Dan heb je bv 5 paarden staan, 3 keurig omdat ze all in staan, 1 die bijna niet buiten komt en niet gemest wordt en 1 die wel buiten komt omdat jij hem buiten zet maar slecht wordt gevoerd, bv maar 1x per dag, gevolg: paard over de zeik als jij komt voeren bij de rest.

Is wel een extreem scenario maar denk hier wel over na. Mijn stalbaas heeft om die reden alleen all in zodat alle paarden er constant netjes bij staan, elke dag buiten komen, op vaste tijden allemaal tegelijk worden gevoerd enz.

Je zou dan ook gewoon kunnen doen dat mensen het voer klaarzetten en jij dus zelf voert. En buiten/binnen zetten horen dan wel een soort van 'regels' aan te zitten om die onenigheid te verkleinen. En anders de eigenaar verantwoordelijk houden en regels opstellen richting deze persoon. Met verschillende manieren van zorg is wel wat meer denkwerk nodig dan iedereen hetzelfde.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:29

joyce B schreef:
laamhof schreef:

Als je het combineert met Bed en Breakfast, dus dat de mensen hun paard meenemen en bij jou stallen als ze bij je overnachten, dan gelden andere prijzen. Namelijk per overnachting.
Dan zou je kunnen denken aan weidegang voor €5,- tot €10,- per overnachting (wel eigenaar verplichten zelf de wei schoon achter te laten, anders sta je voor dat geld veel te veel uit te mesten), en aan stallingsprijzen van €10,- tot €20,- per overnachting.

Dan verdien je op maandbasis meer aan je stalling (als je voldoende bezetting hebt) dan bij normale pensionstalling (3 tot 5 euro per dag waar de kosten van voer en strooisel ook nog af moeten) en je hebt er minder werk van omdat je ook rustiger perioden hebt en de mensen vaak zelf ook op pad gaan met hun paarden overdag. Geen mensen, dan ook geen of minder paarden, dan kun je misschien ook wat makkelijker weg. Mensen zien de prijzen met hun vakantie ook anders dan wanneer ze normale stalling uitkiezen.

Het is maar net wat je liever hebt!

Dat dacht ik dus ook, naar wat voor klant ben je nu precies op zoek? Een vaste pensionklant of een toerist die zijn paard meeneemt voor 1 á 2 nachten.

Zou zelf toch wel iets meer vragen als €5,- per overnachting ook al is het op het weiland. Je weidemanagement moet toch ook gecovered zijn (en denk aan verzekeringen enz.).
Wat precies reëel is om te vragen ligt maar aan de concurrentie! Onderzoek doen dus! Lijkt me overigens ontzettend leuk zoiets te runnen, dus zou zonde zijn als je binnen twee jaar, puur door het missen van een goed businessplan, failliet bent.

Edit: kun je me overigens PBen met wat voor soort kamers je tot je beschikking hebt enzovoort? Wellicht ben ik wel geïnteresseerd om met een groep je faciliteiten een keer te proberen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:50

Wat in de antwoorden hierboven ook mis, net als Kimmej is een businessplan.

Wat is je doelgroep?, wat geeft de doelgroep uit en is dat ook financieel haalbaar. Als je doelgroep 2euro per nacht wil uitgeven gaat dat natuurlijk nooit goedkomen.
Aan de andere kant, als je 20 euro per nacht vraagt verwacht iedereen een superservice zonder zelf een vinger uit te steken.

En bestaat die doelgroep, dus als je wil dat gasten zelf de wei uit gaan mesten moet daar wel een markt voor zijn. (als ik op vakantie met mijn paard ga zit ik niet te wachten op dit soort taken, doe ik nu ook niet, tijdens de vakantie heb ik daar ook geen zin in).

Kan je bijvoorbeeld met andere B&B's een soort arrangement samenstellen dat mensen een trektocht kunnen maken zonder dat ze dit bij verschillende B&B los moeten regelen en in een keer klaar zijn, ze boeken een week vakantie, bagage wordt nagebracht en er is een start en eindpunt waar de auto en trailer geparkeerd kunnen worden bijvoorbeeld.

laamhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:45

Ik ben van plan in de toekomst een arrangement uit te werken met de andere B en B's langs het ruiterroutenetwerk om zo toch een mooie trektocht te kunnen maken.Ik zie hierboven ook veel staan van de weide uit te mesten als eigenaar van uw gestalde paard,lijkt me iets wat ik best voor mijn rekening neem.als ik bvb twee paarden in dezelfde wei zet, ja wie zijn paard heeft dan waar ge......, hi hi
misschien toch best een all in prijs bedenken,dan staan inderdaad alle paarden er even goed op.Maar dan wel aan een zo gunstig mogelijke prijs.Ik hoop dat alles door gaat en dat ik misschien sommige van jullie over een half jaartje mag verwelkomen, het zou een droom zijn die in vervulling gaat alleszinds