Rubberen matten op erf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne100

Rubberen matten op erf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 10:58

Het erf voor mijn stal is voor de helft betegeld de andere helft is modder. De paarden lopen dag en en nacht vrij rond. Wat raden jullie aan, rubbermatten op het modder gedeelte of toch dat gedeelte laten betegelen? Vanaf het erf lopen ze de bak (geen modder) in dus ze hebben altijd een zacht plekje om te liggen/rollen. Het loopt schuin af dus betegelen gaat niet makkelijk worden ik moet grond afgraven en als ik ooit vertrek moeten de tegels er weer uitgehaald worden. Of heeft er iemand nog een ander geniaal idee?

Chantal1609

Re: Rubberen matten op erf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:02

Wij hebben een hele gladde betonnen vloer op stal, de hele stalgang en de stallen zelf aan bijde kanten zijn van die vloer waar regelmatig een paard onderuit gaat
op de poetsplaats hebben we rubber matten, in de stallen en ook een stukje dat het eruit loopt etc
werkt echt heel goed
Nou is beton wel wat anders als modder en die rubber platen zijn niet bepaald goedkoop maar je zou het altijd kunnen proberen.
Mocht je weg moeten ken je ze altijd (met 2 of 3 personen, ze zijn wel erg zwaar :P) zo weg tillen

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:12

Wij hebben op de poetsplaatsen rubbermaten liggen, maar als die nat worden kan het goed glad worden.

DubbelFun

Re: Rubberen matten op erf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:36

Rubber matten leggen op modder heeft geen enkele zin. Je moet een harde vlakke ondergrond hebben.
Bestraten met tegels of graskeien is dan de enige optie of de modder afgraven en zand storten en dat bij houden (geregeld los maken om dichtstampen te voorkomen).