Welk schrikdraad-apparaat en lint?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dennisvlieg

Welk schrikdraad-apparaat en lint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 23:32

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje want we hebben er echt geen verstand van. Nog nooit met schrikdraad gewerkt. We willen een stuk van 250-300 meter afzetten met schrikdraad. Welk apparaat heb je hiervoor nodig? Een hele zware zal in me ogen niet nodig zijn, maar moet wel voldoende stroom hebben voor een shet die erdoorheen probeert te komen. Om de hoeveel meter zet je een paal? Wat is fijner: lint of draad?

Hoop op veel tips!

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:39

zal zegen lint en de afstand tot het hek is belangrijker als de hoeveel heid stroom denk ik. en de hoogte bij een shet haha afstand van de palen 3 tot 4 meter en zorgen dat het natte gras in het voorjaar het lint niet raakt. veel geluk die schet s zijn taai binnen te houden
gr arie

little_king

Re: Welk schrikdraad-apparaat en lint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:44

Flink wat stroom bij een shet, beter een te harde klap dan te weinig. En elke draad telt op bij de meters.
Onderste draadje op 20 cm van de grond. Willen ze eronderdoor moeten ze daar de neus tegen houdenm dat doen ze minder snel.
2e draadje daar 20 cm boven.
3e draadje ook daar 20 cm boven.
En dan 1 op een meter of 1,10 meter.

Dan hou je een weide shet proof.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:48

Voor een shet wil je minimaal 1J klap hebben (en dat is zwaarder dan wat meestal het advies is voor paarden). Gras kort houden onder je draad, zowel ivm werking draad als minder interessant om daar te eten en tegen je draad te duwen.
Lint is beter zichtbaar, draad/koord vangt minder wind, ik heb hier combi van beide. Palen voor shet om de 3 meter en zorg voor lint/koord spanners + echt stevige hoekisolatoren om alles netjes strak te houden.

dennisvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 23:55

Hartelijk bedankt voor alle tips. Welk soort apparaat is dan het meest geschikt? Als ik jullie deze link egef: (accu-apparaten ivm geen lichtnet aanwezig)
welke zouden jullie dan aanraden voor het binnenhouden van shets met een lengte afrastering van 250-300 meter?

http://www.agradi.nl/afrastering/schrik ... egorie/817

Ik zie echt niet welke ik dan zou moeten nemen. Bedankt voor degene die even wil kijken :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:05

Ako Savanne 1000 met Metalen Kast of Ako Mobiel Power A1200 minimaal. Andere series staan geen waardes bij, afstanden alleen zegt niet genoeg. Haal 2 accu's (ivm wisselen ervan) van minimaal 85ah, want anders trekt je apparaat hem veel te snel leeg. Zeker in de winter is vaker wisselen (kou trekt je accu's ook sneller leeg) aan te raden. Advies is wel vaak elke 4 weken, maar hoe voller ze zijn hoe beter ze blijven. Vaste dag nemen om te wisselen dus.

dennisvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:23

Super, bedankt Tamary!