Urine loopt onder deur door,hoe tegenhouden? Tips? Ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Urine loopt onder deur door,hoe tegenhouden? Tips? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 00:23

Mijn jaarlingmevrouw /3 heeft het uitgevonden; urineren met dr bips gericht naar de schuifdeur!

Gevolg; overstroming naar buiten .... > nat gangpad richting hooibaal! Bah! >;)

Afbeelding

Al een paar keer kattegrit op gegooid en nu een zak voer, maar dat is geen oplossing en een zooitje.
Er moet een oplossing in de stal oid gemaakt worden, maar wat? :?

Vjestagirl

Re: Urine loopt onder deur door,hoe tegenhouden? Tips? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:24

Een extra 'plankje' tegen de metalen strip aan, aan de binnenkant, dus dat het hoger wordt. Moet ze wel leren haar voeten hoger op te tillen als ze eruit gaat, maar dat hebben ze zo geleerd.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:25

Strokorrels?
Helpt hier erg goed
Op de plek waar madam altijd plast en t erg nat is hoopje strokorrels en daarover stro
Voila
T absorbeerd super

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:26

laagje vlas onder het stro wil ook wel helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:27

plankje en flink wat strokorrels lijkt mij wel een handige oplossing :j dat absorbeerd beter dan vlas :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:28

iig meer strooisel in je box, ik zie [of de foto moet vertekenen] veel beton, dat neemt niks op.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 00:39

Ik heb in de stal granuflex matten liggen, dus ik kan het niet geheel vol leggen met korrels of vlas oid.
Ik leg voorin wel altijd wat stro zodat ze wat te knabbelen hebben. Op de foto ligt het er nog niet.
Je ziet daar in de ingang de rand metaal en de rand rubber.

Een rand is een optie. Zie het al voor me. Mevrouw vind dit al hoog. Als ze s'morgens de stal uit stapt, past ze haar stapjes al af om juist uit te komen om van het randje af te stappen.. Oeps! :o?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:40

Een dammetje maken van vlas
Kitspuiten
Latje ertegen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:44

Zo'n borstelding zoals tegen de tocht bij deuren (en in de brievenbus) onder aan je deur bevestigen. Bij elke doehetzelf te koop en betaalbaar. De urine loopt dan naar beneden van de deur af. Als je nou zorgt dat er daar aan de binnenkant iets goed absorberends ligt is je probleem denk ik verholpen... Verder toch maar eens je paard vertellen dat dit niet handig is en dat je graag zou willen dat zij een andere hoek uitzoekt.
Laatst bijgewerkt door mrie op 11-01-13 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:45

Kun je in ieder geval de hooibaal verplaatsen?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:45

Slimme dame toch juist? Die wil gewoon lekker in een droog stalletje staan :D

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 00:50

saroanda schreef:
Slimme dame toch juist? Die wil gewoon lekker in een droog stalletje staan :D

hahhahahah ja, slim is ze zeker... zal dat t zijn?! hmmm grapjurk is het.

Hooibaal staat op zn sealplastic, dus droog.

Ze plast niet tegen de deur, maar loopt eronder door, dus overstroomt ofzo. Misschien dat het iets opgehoogt moet worden ook.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:08

Wat je kunt doen is de hooibaal nog iets hoger zetten, op n pallet oid, zodat je er makkelijk een emmer water onderdoor kunt gooien als het weer zover is: wel zo fris.

Verder zou ik idd ophogen, en als er direct voor die deur geen afwatering is waarmee de urine direct weg kan idd iets van stro korrel neerleggen zodat het opgenomen wordt.

Edit: of je moet een touwtje/draadje spannen waarmee je die hoek voorlopig af kunt zetten, zodat je haar dwingt om ergens anders te plassen. Als ze zich dat aangeleerd heeft, nieuw fijn hoekje gevonden heeft heb je kans dat het ook over is.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:11

Of kattenbakkorrels?

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:17

He vervelend dit! Ze is wel schoon op haar stalletje haha, mooi de plas erbuiten laten lopen. Eentjevan mij poept graag haar voerbak vol, zo houdt ze haar stal ook netjes. En hoe vaak ik daar smorgens weer niet om denk en met mn slaperige kop er de meusly bij in gooi aaaargh!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:05

Branca schreef:
Ik heb in de stal granuflex matten liggen, dus ik kan het niet geheel vol leggen met korrels of vlas oid.
Ik leg voorin wel altijd wat stro zodat ze wat te knabbelen hebben. Op de foto ligt het er nog niet.
Je ziet daar in de ingang de rand metaal en de rand rubber.

Een rand is een optie. Zie het al voor me. Mevrouw vind dit al hoog. Als ze s'morgens de stal uit stapt, past ze haar stapjes al af om juist uit te komen om van het randje af te stappen.. Oeps! :o?

Kan het niet zo zijn dat ze juist in het stro wil plassen? Een paar dagen alleen stro leggen waar je wil dat ze plast (en het knabbelstro eventueel in een hooinet doen) om haar een andere gewoonte aan te leren. Ik denk dat ze niet houdt van spetterende urine, wat misschien het geval is als je er matten in hebt in plaats van een zachte bodembedekker.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:26

Als je matten in je stal legt moet je wel voor afwatering zorgen, anders loopt het niet weg en komt het uit de stal..
Dus een putje in je stal of een gootje voor je box zodat de urine weg kan lopen, wordt ook aangeraden door alle leveranciers van matten..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:44

HippoLogic schreef:
Kan het niet zo zijn dat ze juist in het stro wil plassen? Een paar dagen alleen stro leggen waar je wil dat ze plast (en het knabbelstro eventueel in een hooinet doen) om haar een andere gewoonte aan te leren. Ik denk dat ze niet houdt van spetterende urine, wat misschien het geval is als je er matten in hebt in plaats van een zachte bodembedekker.

Dit is precies wat ik ook denk. Ik zou het zeker eens uitproberen: stro achterin leggen en knabbelstro in een hooinet (voorin) hangen.

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:03

stro korrels of een andere soort goed absorberende stal vulling!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:00

Is misschien gek idee, maar ooit lang geleden hadden we een probleem met rubber (van de rol) en de aangrenzende spuitplaats. Er is toen een lat (zo dik als een bezemsteel) onder het rubber door gelegd. Werd een mooie waterkering. Maar dat rubber zat aan de rol.. Het houtje kon er dus niet onderuit floepen... Misschien een idee om op verder te borduren (echt jouw hobby, borduren <<) )