De vraag is hierboven al duidelijk Mijn vader en ik hebben van de week langs onze oprit de coniferen haag weggehaald nu hebben wehier heel veel takken van en dikke stammen nu gaan we dit dit weekend naar de stort brengen maar ik liep er vandaag met me paard langs en die begon van de takjes te eten blijkbaar vond ze dit erg lekker dus dacht ik als ik nou is een paar van die stammen in de wei leg voor de bezigheid aangezien het weiland al aan gort is gelopen staat nog wel gras en zeze krijgen onbeperkt hooi bijgevoert maar gewoomn voor extra speeltje erbij hoop dat iemand weet of dit slecht is vorr paarden Alvast bedankt voor de moeite
Coniferen zijn giftig voor paarden. En als ze er te veel van eten kunnen ze dan ook goed ziek worden. Het is niet zo dat als je paard een hap neemt hij meteen ziek is, maar ze moeten er zeker niet te veel van eten!
De ene coniferen soort is ook giftiger dan de andere. Een paar hapjes is dus niet erg, maar wel mee opletten dat ze er niet teveel van eten.
Anoniem
Geplaatst: 14-01-13 14:34
Misschien zijn wilgen takken/stammetjes wel een oplossing ipv coniveren. Ik snap dat je eraan dacht ter verveling en je die coniveren stammen al hebt.. Maar ze zijn dus giftig.. Het idee zelf is natuurlijk niet gek. Zeker als je weide naar zn grootje is. Lekker op zoek gaan naar takken of stammen die ze wel veilig kunnen aanknabbelen. :-D
Bedankt voor de reacties inmiddels zijn alle coniferen afgevoert naar de stort dus paarden kunnen er niet van eten en hebben er ook niks van gekregen alleen me paard een klein takje maar dat is niet erg denk ik ga gewoon door met goedd hooi bijvoeren en ga is kijken naar wilgentakken