Afvoeren houtkrullen, wie heeft er een idee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oretta

Afvoeren houtkrullen, wie heeft er een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 08:33

Sinds twee weken is mijn paard terug uit het kliniek na verstoppingskoliek (en allerlei complicaties). Nu staat ze weer op stro, maar dit vind ik doodeng, daar ze een strovreter is en haar stal er nu dus niet uit ziet (doe er weinig in).
Wil haar dolgraag op houtkrullen hebben, maar de mestboer van de pensionstalling weigert om één stal met zaagsel mee te nemen als dit tussen het stro komt. Wie heeft er een goed idee hoe ik dit zou kunnen regelen, zonder al teveel kosten. De pensionstal staat in Middelbeers.
Vlas is geen optie, dat eet ze nog fanatieker....Rubberen tegels kan niet, daar de stalbodem van beton is, zonder afwatering.
Kortom help!!!!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:40

Afbeelding

Een container waar alleen jou mest in moet.

CM_

Re: Afvoeren houtkrullen, wie heeft er een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:47

Ik zou als pensionhouder niet een dergelijke bak willen hebben op mijn terrein...

Ik vrees dat de opties beperkt zijn.
Hoewel, je kunt vragen of Koolzaadstro wel van hem mag, dit wordt door paarden ook absoluut niet gegeten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:55

Ik snap het probleem nooit zo goed....houtmot composteert ook gewoon binnen 6 weken als je er regelmatig zuurstof bij laat komen (omzetten dus).
Op mijn vorige stal gebruikte wij zaagsel en krullen met daarboven op stro...werd prachtige compost.

Vrees dat er voor jou niets anders opzit dan je mest appart te verzamelen en af te voeren,dat zul je met je stalhouder moeten overleggen.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:55

iklees even mee om een andere reden, die container waar komt deze vandaan en wat zijn de kosten??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:05

Parador,misschien even rondshoppen.
Er zijn bedrijven die enkel mest afvoeren maar soms kun je ook bij je gemeente een container huren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:03

Misschien is hout- of strokorrels een idee...daar heb je weinig afval van. Als je dat dagelijk bijhoudt kan dat zelfs in een kliko (alleen de bedding , niet de mest).

oretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 09:21

Hout of strokorrels had ik ook al aangedacht, maar moetals ik mijn stal leeg schep toch weer wat regelen, zucht...
Sluit mij aan bij Parador; wat zijn de kosten van de container en afvoeren, wordt niet veel wijzer op internet..

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:18

Mogen strokorrels dan ook niet?
Dat is niets anders dan heel fijn gehakseld stro in brokjes geperst. En deze vallen in de stal uitelkaar.
Blijft niets anders over dan fijne stro stof en mest.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:07

Tinky12 schreef:
Parador,misschien even rondshoppen.
Er zijn bedrijven die enkel mest afvoeren maar soms kun je ook bij je gemeente een container huren.

ik heb al zoveel rondgeshopt, maar in deze regio zijn er geen die in kleine containers doet......maar dank je wel voor de tip