Stalgeld ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tljrtos

Stalgeld ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:03

Wat is een redelijke prijs voor een pension stal ?? Ik kom op boktmarkt advertenties tegen van mensen die niet meer dan €30 willen betalen voor weidegang + voer + hooi . En Iemand die voor haar paard voor €100 per maand een volledig verzorgde stalling wilt waar ze niets aan hoeft te doen. Dat zijn toch geen reëele prijzen ??? Ik weet dat wij het daarvoor niet zouden kunnen doen. Wij vragen €100 kaloe stalhuur. Daarvoor wordt het paard iedere dag buiten gezet en binnengehaald,je kunt gebruik maken van een goed gedraineerde rijbaki met verlichting. En wij voeren het paard ook een aantal keren per dag ! Alleen moet je dat voer zelf betalen. Net als de bodembedekking. Wij vragen gewoon de prijs die het ons ook kost en dat komt gemiddeld in de maand op zo'n €100 uit. Wij verdienen daar niets op. Je moet je stal ook zelf bijhouden. Dat lijkt me toch een eerlijke prijs. Omdat wij geen bedrijf zijn en dus niet een enorme hoeveelheid stallen/paarden hebben, kunnen wij niet het voer,hooi en strooisel met quantum korting inkopen. Maar het lijkt me dat er weinig of geen adressen zijn die het voor €30 of €100 kunnen doen per maand. Of ben ik nu gek ???

_Nancy

Re: Stalgeld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:05

Er zijn heel veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten :+

Het ligt natuurlijk aan de plek waar je zoekt, maar 30 euro voor wei, hooi en ander voer..?? Lijkt me onmogelijk te vinden..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:07

Dat zijn ook prijzen die gebaseerd zijn op fantasie.
Ik sta op een stalletje waar de paarden van s'morgens tot s'avonds buiten komen met onbeperkt ruwvoer en verder geen rijbak aanwezig voor 250 euro p.p
Daar zit bodembedekking en binnen buiten zetten en voeren ook in.
Deze man doet het echt voor zijn hobby.

Mesten doet hij voor alle paarden behalve de 2 van mij.
Hij heeft gevraagd of ik dit zelf kan doen en vind dit geen probleem.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:08

je hebt helemaal gelijk.
Hier in friesland zijn de stallingen niet extreem duur maar gemiddeld 170 euro per maand ben je hier toch wel kwijt.
Ik sta nu op een nieuwe stalling waar ik dus 170 euro betaal en daar heb ik het volgende voor.

* ze voeren twee maal daags brok en minimaal drie maal daags hooi.
* ze mesten elke dag uit
* zetten de paarden binnen en buiten.
* We hebben een binnen en buitenbak
* wasplaats met warm water.
* longeercirkel.
* Een eigen kast en rek voor dekens.
* ze wisselen eventueel dekens als je dat vraagt.
* en zo zal er nog wel meer zijn...

Maar 100 Euro nee dat gaat hier niet lukken dus die 100 euro die jij vraagt voor een kale stal vind ik nog heel netjes

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:09

Ik betaal €275,-. Voor dit geld wordt hij twee keer per dag gevoerd, zowel kuil als brok en gaat hij minimaal 4 uur per dag met andere paarden een ruime weide in. Ook zijn er twee longeercirkels die met bijna alle weersomstandigheden goed te gebruiken zijn, een buitenbak 20x60 en een binnenbak van 20x40 aanwezig. Hierbij heb ik wel beschikking over zaagsel én stro in de stal. (Zelf mesten) Stro is €20,- per maand duurder, zit bij de 275 in. Van de omgeving moeten we het niet echt hebben, het is dik 20 tot 30 minuten stappen naar het bos.
Dit is voor dit gedeelte van het land (Ede - Gelderland) een nette gemiddelde prijs voor écht een goede stal. :)
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 09-01-13 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

comikasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:10

moyra schreef:
Ik sta op een stalletje waar de paarden van s'morgens tot s'avonds buiten komen met onbeperkt ruwvoer en verder geen rijbak aanwezig voor 250 euro p.p

Dat is wel erggg duur....

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:11

Er is hier verderop nog een topic waarin ze het hebben over goedkoper stalling..
En het is echt :oo :wow: hoe goedkoop sommige zitten :P

comikasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:12

marianbv schreef:
je hebt helemaal gelijk.
Hier in friesland zijn de stallingen niet extreem duur maar gemiddeld 170 euro per maand ben je hier toch wel kwijt.
Ik sta nu op een nieuwe stalling waar ik dus 170 euro betaal en daar heb ik het volgende voor.

* ze voeren twee maal daags brok en minimaal drie maal daags hooi.
* ze mesten elke dag uit
* zetten de paarden binnen en buiten.
* We hebben een binnen en buitenbak
* wasplaats met warm water.
* longeercirkel.
* Een eigen kast en rek voor dekens.
* ze wisselen eventueel dekens als je dat vraagt.
* en zo zal er nog wel meer zijn...

Maar 100 Euro nee dat gaat hier niet lukken dus die 100 euro die jij vraagt voor een kale stal vind ik nog heel netjes

Dit is niet duur!!! Waar is dit? (Zoek namelijk een stalling)
zoek namelijk ook zoiets ;-)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:13

_Nancy schreef:
Er is hier verderop nog een topic waarin ze het hebben over goedkoper stalling..
En het is echt :oo :wow: hoe goedkoop sommige zitten :P

Maar zo goedkoop.. zou dat dan ook goed zijn? Is het weiland + kuil/hooi van goede kwaliteit? Hoe gaan ze met de paarden om? Is er een goede rijbak aanwezig? Etc..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:13

comikasa schreef:
moyra schreef:

Dat is wel erggg duur....

Waarom ?

_Nancy

Re: Stalgeld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:14

Moyra ik vind het ook errugg duur waar je staat..
250 en je moet zelf mesten en je hebt niet eens een rijbak??
Ik heb een heel ander idee van 'het voor de hobby doen'

Onder het voor de hobby doen versta ik 100 euro pm ofzo,,

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:15

Mijn paard staat in hilaard (friesland) maar volgens mij staan we vol.
Er zijn tenminste geen boxen meer leeg en we verwachten dit jaar nog vier veulens dus nog meer paardjes er ij.
We hebben er een opfok bij dus de veulens blijven na het afsppenen gewoon op stal tenzij ze verkocht worden

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:16

volgends mij ligt het ook aan in welke regio je zit. Want bij mij betaal je voor een stal met voer en boden ong 340 pm en dan zonder mesten en buitenzetten. En die prijs is voor deze regio normaal als je een stal met wat faciliteiten wilt hebben.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:16

_Ekenna schreef:
Ik betaal €275,-. Voor dit geld wordt hij twee keer per dag gevoerd, zowel kuil als brok en gaat hij minimaal 4 uur per dag met andere paarden een ruime weide in. Ook zijn er twee longeercirkels die met bijna alle weersomstandigheden goed te gebruiken zijn, een buitenbak 20x60 en een binnenbak van 20x40 aanwezig. Hierbij heb ik wel beschikking over zaagsel én stro in de stal. (Zelf mesten) Stro is €20,- per maand duurder, zit bij de 275 in. Van de omgeving moeten we het niet echt hebben, het is dik 20 tot 30 minuten stappen naar het bos.
Dit is voor dit gedeelte van het land (Ede - Gelderland) een nette gemiddelde prijs voor écht een goede stal. :)

Mag ik vragen op welke stal je staat? PB ook goed.

comikasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:19

_Nancy schreef:

Precies daar ben ik het helemaal mee eens, deze man heeft een goudmijntje aan jou!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:19

Ik heb mijn eigen paarden aan huis. Het huis is van mijn ouders en, heel lief, ik hoef niks aan huur, licht of water te betalen. Maar een paard kost mij in de winter toch nog zeker €80.- per maand aan voer, hooi en stro (en dan heb ik het ook nog niet over onderhoud en mest afvoer en mijnpaarden staan zo veel mogelijk dus we proberen bodembedekking te besparen) de paarden staan 's zomers fulltime op de wei maar ook dan kosten ze nog zo'n €25.- aan voer.

Dus €30.- lijkt mij echt heel erg onrealistisch.. Een vriendin van mij deed een opleiding in Deurne en leerde daar dat de kost prijs per paard per maand zo'n €100.- is. Wat je meer betaald is dan zeg maar voor de extra's (uitmesten, binnenbak etc.) en afhankelijk van waar je staat.

Ik krijg trouwens met mijn 8 paarden waarvan 2 kleintjes wel grootverbruik korting bij de meeste leveranciers, dus misschien kan je je daar nog meer in verdiepen TS?
Laatst bijgewerkt door koenlover op 09-01-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

comikasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:20

Roos schreef:
volgends mij ligt het ook aan in welke regio je zit. Want bij mij betaal je voor een stal met voer en boden ong 340 pm en dan zonder mesten en buitenzetten. En die prijs is voor deze regio normaal als je een stal met wat faciliteiten wilt hebben.

Dat is wel zo, het verschild per provincie een beetje maar met een binnenmanege betaal je je helemaal scheel overal (meestal dan)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:21

comikasa schreef:
_Nancy schreef:

Precies daar ben ik het helemaal mee eens, deze man heeft een goudmijntje aan jou!

Hier in de omgeving is weinig goedkopers te vinden hoor :j

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:22

hangt idd van de regio af en of er voer bij zit, uitmesten, binnen/buiten zetten, binnen of buitenbak.
ik snap dat als jij je shet bij een boertje heb staan, je alles zelf moet doen:voeren, uitmesten, buiten zetten, enz., je misschien wel met 50 euro klaar bent.

hier in Groningen zijn de prijzen ook niet zo hoog,
waar ik sta heb ik een buiten- en binnenbak,
1 kg brok, dat wordt 2 x per dag gegeven,
2 keer per dag kuil,
ze worden buiten en weer binnen gezet.
elke dag vers stro erbij,
uitmesten moet ik zelf doen.
ik betaal 200,- per maand (paard)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:23

Als je hier ergens wilt staat met een binnenbak, betaal je rond de 175-200 euro per maand.

Er is hier een stalling in de buurt die heeft 2 binnenbaken, 1 normaal formaat, 1 met formaat waar je menlessen in kunt geven :+
En die is ook helemaaaaaal niet duur.. Zit ook alles in.

Maar goed, ik woon dan in een boerendorp met alleen boerendorpjes eromheen :+
Ik weet zeker dat het anders is in steden als Rotterdam ed.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:24

Die 250 die mora betaalt is voor twee paarden denk ik? Dat scheelt alweer natuurlijk, maar blijft nog aan de prijzige kant voor het feit dat je geen bak hebt en zelf je stallen moet doen. 100 euro zou ik reëler vinden.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:27

Phoeh, bij het lezen van sommige ben ik toch wel jaloers...

Ik betaal nu zo'n 100 euro per maand voor stalling, stro + weidegang inbegrepen. Exclusief krachtvoeder, hooi en paddock/piste. 's Morgens geeft de staleigenaar de paarden eten en onderling de pensionklanten wordt afgesproken wie de paarden buiten zet. De stal moet je zelf uitmesten en 's avonds voederen ook. Gelukkig zit ik direct bij het bos en vrij dicht bij een buitenpiste.

Hier in de buurt vind je moeilijk iets onder de 250/300 euro... Al helemaal als je een binnenpiste wilt.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:32

Mensen waar ik een paard voor rijd hebben ook paar pension paarden. En daar word 150 euro pm voor gevraagt. Hier zit dan ook nog van alles bij in:

* hooi z'n twee/drie keer daags (is trouwens erg goed kwaliteit en van eigen land)
* stro (ander soort bodembedekking voor eigen kosten)
* uitmesten
* naar buiten en binnen doen (gemiddeld 6/7 uur weidegang) (word vaak wel geholpen door klanten)
* twee keer daags brok (is wel voor eigen kosten, maar willen het wel voor je geven)
* buitenbak met verlichting aanwezig.
* bos is op kleine 10 minuten lopen.
* in de buurt is ook een binnenpiste op ook 10 minuten lopen waar je voor ong. 20 euro permaand buiten de lessen om gewoon kan rijden.

En kosten verschillen inderdaad per gebied

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:35

Ben een mazzelaar hoor... Mijn twee shetlanders staan gratis ! Ze hebben een zandpaddock met schuilstal en een weilandje tot hun beschikking. Klein rijbakje is ook aanwezig. Buiten rijden vinden ze toch leuker... Ik moet alleen af en toe hooi regelen, maar het wordt betaald... Andere kosten zijn natuurlijk wel voor mijn rekening.

Mijn paard staat voor 260 euro op een stal met goed gedraineerde buitenbak, maar ook een binnenbak. Ze krijgen vier keer per dag ruwvoer van eigen land en 's zomers kunnen ze 24/7 op het land. 's Winters komen ze dagelijks een uur of 4/5 buiten in de paddock. Hij staat op een dikke laag stro en er wordt dagelijks gemest en opgestrooid, alleen op zondag moet je dit zelf doen. Voor een tientje extra kun je er ook je trailer stallen, ik vind zelf dat ik hier wel waar voor mijn geld krijg....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:37

Wowwww wat goedkoop allemaal!

Hier (Hoofddorp) 300 euro, zelf mesten, 2x biks, 2x hooi. Alleen een buitenbak aanwezig die wel goed te rijden is incl. verlichting.
Zomers worden de paarden buiten gezet in de ochtend en einde van de middag binnen gezet.
Wel aangrenzend aan een bos...