Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moyra schreef:Dat zijn ook prijzen die gebaseerd zijn op fantasie.
Ik sta op een stalletje waar de paarden van s'morgens tot s'avonds buiten komen met onbeperkt ruwvoer en verder geen rijbak aanwezig voor 250 euro p.p
Daar zit bodembedekking en binnen buiten zetten en voeren ook in.
Deze man doet het echt voor zijn hobby.
Mesten doet hij voor alle paarden behalve de 2 van mij.
Hij heeft gevraagd of ik dit zelf kan doen en vind dit geen probleem.
marianbv schreef:je hebt helemaal gelijk.
Hier in friesland zijn de stallingen niet extreem duur maar gemiddeld 170 euro per maand ben je hier toch wel kwijt.
Ik sta nu op een nieuwe stalling waar ik dus 170 euro betaal en daar heb ik het volgende voor.
* ze voeren twee maal daags brok en minimaal drie maal daags hooi.
* ze mesten elke dag uit
* zetten de paarden binnen en buiten.
* We hebben een binnen en buitenbak
* wasplaats met warm water.
* longeercirkel.
* Een eigen kast en rek voor dekens.
* ze wisselen eventueel dekens als je dat vraagt.
* en zo zal er nog wel meer zijn...
Maar 100 Euro nee dat gaat hier niet lukken dus die 100 euro die jij vraagt voor een kale stal vind ik nog heel netjes
_Nancy schreef:Er is hier verderop nog een topic waarin ze het hebben over goedkoper stalling..
En het is echt![]()
hoe goedkoop sommige zitten
comikasa schreef:moyra schreef:Dat zijn ook prijzen die gebaseerd zijn op fantasie.
Ik sta op een stalletje waar de paarden van s'morgens tot s'avonds buiten komen met onbeperkt ruwvoer en verder geen rijbak aanwezig voor 250 euro p.p
Daar zit bodembedekking en binnen buiten zetten en voeren ook in.
Deze man doet het echt voor zijn hobby.
Mesten doet hij voor alle paarden behalve de 2 van mij.
Hij heeft gevraagd of ik dit zelf kan doen en vind dit geen probleem.
Dat is wel erggg duur....
_Ekenna schreef:Ik betaal €275,-. Voor dit geld wordt hij twee keer per dag gevoerd, zowel kuil als brok en gaat hij minimaal 4 uur per dag met andere paarden een ruime weide in. Ook zijn er twee longeercirkels die met bijna alle weersomstandigheden goed te gebruiken zijn, een buitenbak 20x60 en een binnenbak van 20x40 aanwezig. Hierbij heb ik wel beschikking over zaagsel én stro in de stal. (Zelf mesten) Stro is €20,- per maand duurder, zit bij de 275 in. Van de omgeving moeten we het niet echt hebben, het is dik 20 tot 30 minuten stappen naar het bos.
Dit is voor dit gedeelte van het land (Ede - Gelderland) een nette gemiddelde prijs voor écht een goede stal.
_Nancy schreef:Moyra ik vind het ook errugg duur waar je staat..
250 en je moet zelf mesten en je hebt niet eens een rijbak??
Ik heb een heel ander idee van 'het voor de hobby doen'
Onder het voor de hobby doen versta ik 100 euro pm ofzo,,
Roos schreef:volgends mij ligt het ook aan in welke regio je zit. Want bij mij betaal je voor een stal met voer en boden ong 340 pm en dan zonder mesten en buitenzetten. En die prijs is voor deze regio normaal als je een stal met wat faciliteiten wilt hebben.
comikasa schreef:_Nancy schreef:Moyra ik vind het ook errugg duur waar je staat..
250 en je moet zelf mesten en je hebt niet eens een rijbak??
Ik heb een heel ander idee van 'het voor de hobby doen'
Onder het voor de hobby doen versta ik 100 euro pm ofzo,,
Precies daar ben ik het helemaal mee eens, deze man heeft een goudmijntje aan jou!