Mijn shet staat op een pensionstal, vriendenprijsje op de voorwaarde dat als er iemand anders komt met een paard, mijn shet haar stalletje inleverd. Nu staat ze dus samen met een pony in een stal en dit is veel te klein. Ik zat dus te denken aan een kalverbox, zo een van plastic die je makkelijk kan verplaatsen. Mijn pony is maar 1 meter hoog en zoekt alleen beschutting bij hard wind of hagel. Heeft iemand ervaring met deze boxen? Zitten er risico's aan? Bijvoorbeeld bij onweer. Kou is geen probleem want ze heeft een dikke vacht en eventueel een deken. Gras en te veel eten is ook aan gedacht. Stal bouwen is geen optie btw, al vast bedankt!
Waar je denk ik vooral naar moet kijken is of zo'n ding hoog genoeg is voor je shet. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me zo sneu als hij telkens z'n koppie stoot. Wat onweer betreft heb ik eigenlijk geen idee, ik zou niet weten hoe goed plastic geleidt, en of het ding niet wegwaait --> misschien vastzetten?
friesiszwart
volgens mij kunnen zij niet keren in zo'n iglo, of je moet een van de meerdiersuitvoeringen kunnen nemen. Lijkt mij op zich wel ideaal mits hij groot en hoog genoeg is.
Zolang ze er d'r kont makkelijk in kan keren en het hoog genoeg is, is het geen probleem. Je hebt idd van die grotere en die heb ik wel eens meer in een wei gezien met shetjes. Maar ervaring heb ik er zelf niet mee.
wij hebben ook zo'n iglo voor de kalfjes, alleen die is niet zo groot dus ik weet niet of jouw shet er inpast behalve als je een groter neemt. maar met onweer zou ik het niet weten
tina12345
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-13 00:08
Heel erg bedankt! Ga binnenkort bij een kennis kijken die haar shet ook in zon stalletje heeft staan.