[VN] Zaak paardenverwaarlozing bij Recht van Nederland [video]
open ik dit topic, ik moet het even kwijt, aan de ene kant frustratie aan de andere kant van schrik.
Ieder jaar weer staat hier halverwege winter en bagger-weer-tijd de dierenbescherming aan de deur, of er hangt een briefje aan het slot van de weide met de vraag of ik even wil telefoneren.

Ieder jaar weer belt er wel een of ander penny meisje of een overbezorgde bejaarde, mensen zonder ook maar enige kennis van paarden naar de dierenbescherming dat de paarden zielig zijn en buiten staan.

Ieder jaar zeg ik braaf tegen de dierenbescherming dat het inderdaad klopt dat ze buiten lopen en dat er inderdaad modder is op meerdere plaatsen in het weiland, waar de pony's zelf voor kiezen in te staan. Maar voer en water? Dat is er in ruime mate aanwezig, al dan niet zichtbaar..

Het is zelfs zo erg dat ze de paarden bij naam kennen, omdat ze bij een 'serieuze' melding hun routine moeten doen. Nadat ze alles hebben nagelopen en zijn komen kijken krijg ik een compliment en te horen "Zo is het in orde mevrouw, we kunnen de melding sluiten."

Maar na het lezen van het VN nieuws schrok ik, het zou mij maar gebeuren.

Al met al zal mijn verhaal misschien ietwat onduidelijk zijn, maar ik moest het even kwijt.