Wij hebben al een jolly bal voor de shetjes maar wat zou je nog meer in de wei kunnen zetten/maken zodat ze lekker kunnen spelen en bezig kunnen zijn?
Alfi2010
Geplaatst: 07-01-13 14:36
Wij hebben een aantal boeien van schepen liggen (die stootkussens die ze tussen de wal en het schip hangen om beschadigingen te voorkomen). Die dingen zit een stevig oog aan, ik zie regelmatig een pony met zo'n ding in zijn bekkie rondrennen. En ze zijn net niet rond en rollen dus altijd grappig de andere kant uit, dat blijft dus leuk om achteraan te rennen.
Die hebben wij ook , vinden ze heel leuk En van die oranje wegpilonnen ... en skippyballen ( wel met twee pootjes i.p.v. een handvat zodat ze niet met een beentje vast kunnen komen te zitten ) Af en toe een flinke wilgentak om aan te knagen wordt ook wel gewaardeerd.
Maar het meeste spelen ze nog met elkaar: lekker rennen en tegen elkaar opknallen
Wij hebben qua speelgoed niets voor de paarden. Wel een hele grote bal, maar die krijgen ze neit zonder toezicht. Ze krijgen wel regelmatig flinke takken van fruitbomen, wilgen, berk,... En daar zijn ze ook uren zoet mee. Eerst knagen ze de schors eraf en de twijgjes, vervolgens de wat grotere takken en als dan alleen de stam nog overblijft, gaan ze daarmee rollen en spelen.
merelj93
Geplaatst: 08-01-13 13:20
Mijn ezeltje vindt het heel leuk om met die oranje pilonnen te spelen, dan pakt hij die in zijn mond en gaat ermee schudden en tegen de fallabella aanslaan En inderdaad iets van wilgentakken is ook wel een leuke bezigheidstherapie!
ik heb wel eens gezien dat mensen een paarden paradijs maakte voor hun paarden moet je maar eens opzoeken op internet! dat is vaak wel heel overdreven maar je kunt er wel een variatie op maken:D misschien heb je er iets aan
marionblo
Geplaatst: 08-01-13 19:33
Dilay_Romy schreef:
ik heb wel eens gezien dat mensen een paarden paradijs maakte voor hun paarden ....dat is vaak wel heel overdreven....
In welk opzicht bedoel je overdreven?
Ik heb trekkerbanden liggen die ik gevuld heb met zand. Daar gaan ze regelmatig met de voorvoeten opstaan. Of een heuvel maken, gaan ze graag overheen rausen. Of een poel met water.
mijn pony's hebben een speelbal in de wei, alleen ze doen er niets mee:( ze spelen wel heel vaak met elkaar hahah, verder denk ik dat pony's skippyballen idd ook leuk vinden alleen zou ik er zelf niet snel voor kiezen omdat die meestal best grooot zijn
Shimene
Geplaatst: 11-01-13 20:31
Wij gebruiken pion! De paarden zijn er helemaal gek van! Zorg er alleen voor dat het rubbere pionnen zijn en niet van plastic zijn i.v.m. stukken die afbreken en misschien zelfs op worden gegeten of voor verwondingen zorgen!