Eten na training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardenmiep

Eten na training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:47

Hey hoi!

Ik geef mijn paard altijd wat brokken met wortels na training als beloning en om weer wat energie aan te vullen.
Nu lijkt het me wel leuk om ipv de standaard brokken met wortels die hij al twee maal daags krijgt, iets anders te voeren, zodat het ook daadwerkelijk meer een beloning is.
Ik zat een beetje te denken aan musli of slobber, het liefst wel met genoeg stoffen erin zodat hij weer kan herstellen na lichamelijke inspanning.

Ik ben benieuwd of jullie leuke ideeën hebben, of dingen weten die paarden erg lekker vinden en ook erg goed werken voor na de training :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:50

Mijn paard kreeg altijd slobber met daardoor heen zijn brokken na het rijden.
Hij was geen groot liefhebber van brok, maar met slobber door vond hij het heerlijk.

In de winter kreeg hij er ook nog een kilo mais overheen omdat hij in de winter altijd wat mager werd.

anneoffringa

Re: Eten na training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:34

ik geef mijn paard altijd musli! vind ie heerlijk!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:20

Omdat ik altijd 's morgens vrij vroeg rijd, krijgt mijn paard ook na het rijden zijn krachtvoer.
Echter, zijn gewone voer, aangevuld met supplement voor de spieren.

Maar je zou idd ook een warme slobber kunnen geven. Lekker, zeker in de koude periode.
Zomaar ander voer geven dan je normaal doet, zou ik niet doen.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 15:40

Bedankt voor de tips! Slobber lijkt mij inderdaad ook een prima oplossing, al weet ik niet of daar veel voedingsstoffen in zitten?
Zo ineens ander voer geven is ook absoluut niet de bedoeling, hij houdt sowieso zijn huidige brokken met wortelen voor de twee maaltijden, en mocht ik musli o.i.d. introduceren dan doen we dat natuurlijk geleidelijk aan :j

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:48

paardenmiep schreef:
Bedankt voor de tips! Slobber lijkt mij inderdaad ook een prima oplossing, al weet ik niet of daar veel voedingsstoffen in zitten?
Zo ineens ander voer geven is ook absoluut niet de bedoeling, hij houdt sowieso zijn huidige brokken met wortelen voor de twee maaltijden, en mocht ik musli o.i.d. introduceren dan doen we dat natuurlijk geleidelijk aan :j

Zeker is slobber voedzaam, en ze vinden het lekker (zeker als het lekker warm is).

Ik heb het nooit geleidelijk aan gedaan en ook rustig van merk gewisseld als het in de aanbieding was.
Als muesli in de aanbieding was kreeg hij dat.

Doe ik nooit zo moeilijk over

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:09

gewoon wat muesli of slobber geven, niet teveel maar gewoon als beloning en als het paard wat mager is of wat kracht nodig heeft zou je een emmertje kunnen geven ;)