ja hoor, dat kan prima. Voor shows worden hier complete paarden geverfd. Wel moet je opletten op het soort verf en kun je niet te ver van de natuurlijke kleur af gaan zitten.
Mijn eerste reactie was eigenlijk "koop dan een barbiepaard ofzo"....
Snap wel dat mensen voor shows paarden zo mooi mogelijk willen krijgen; maar blijf erbij dat ik het "te ver" vind gaan..
Cavaletto
Geplaatst: 05-01-13 13:15
Ik vroeg me af of dat wel kon omdat de haarstructuur van manen heel anders is dan mensen(hoofd)haar. Daarbij denk ik dat het een vreselijke knoeiboel wordt en ik vind haarverf niet zo'n prettig goedje. Ik zou het niet op mijn paard smeren..
@marleeniej Heel apart, gebruiken ze dan haarverf van de drogist? Of is er speciale verf voor paarden/dieren? Ik ben gewoon nieuwsgierig; geen haar op mijn hoofd denkt eraan om m'n paard te verven. Hoewel.....een tintje donkerder zou hem wel heeeeeel chique maken. Ooohw en dan kan ik natuurlijk ook zijn manen en staart blonderen; heel bijzonder
Ai, jammer dat ik hem lease, ik denk niet dat de eigenaar dit goed vindt
Haha, lol hoe grappig is het om de manen van je paard te verven, niet gewoon zo, maar bij shows, vindt ik het wel vet
Lianne86
Geplaatst: 05-01-13 13:19
Ik denk dan echt meteen aan die extreme gevallen... Hele tijd terug een foto gezien, miniatuurpaardje die gewoon echt niet meer paardachtig was door alle smeerseltjes en verf en weet ik veel wat er nog op geplakt zat
Haha jaa zo erg ga ik nooit doen of de lijf vind il ook te ver gaan
cta74mini
Geplaatst: 05-01-13 13:24
Ik heb afgelopen merrie keuring meegedaan met een zwarte merrie, nu waren alleen haar manen erg verbleekt van die bruine punten. Nu heb ik een eigen kapsalon en heb toen zwarte haarverf gepakt en met 3% dat is een laag percentage en het resultaat was super mooi grit zwart. Ik heb wel afstand gehouden vd manenkam.
Jahoor kan prima. Ik heb een zwarte die een bruin-oranje verkleurde staart had door de zon. Pak haarverf erin van eigen merk Kruidvat ofzo en weer helemaal zwart. Helaas blijft het niet heel lang zitten. Met een maandje is het alweer vervaagd. Het pakt blijkbaar toch minder op het stugge paardenhaar.
Hahah nee bij de manen een beetje de kleur is niet meer zo misschien een.tintje donkerder pf een plukje er in ofzo
Ojajoh
Geplaatst: 05-01-13 13:55
mariasmits schreef:
Hahah nee bij de manen een beetje de kleur is niet meer zo misschien een.tintje donkerder pf een plukje er in ofzo
Voor wat??
Kim_Evendi
Geplaatst: 05-01-13 13:59
Een stalgenootje van me had de manen van haar vos pony eerst gebleekt en daarna roze geverfd.....
@Paris. Als mijn zusje die foto ziet....vrees ik dat haar shet er straks ook zo uit ziet...
Anoli
Geplaatst: 05-01-13 14:04
mariasmits schreef:
Waarom als ik vragen mag?
Tigra_
Geplaatst: 05-01-13 14:11
Lijkt me ook wel grappig voor een keer maar echt uitbleken en dan een fel kleurtje gaat me iets te ver duurt echt lang voor het weer helemaal uitgegroeid is. Verder ook raar dat het toegestaan is op een keuring. Als je het doet inderdaad tintje donkerder dan zie je ook weinig/geen uitgroei. Zo wel opletten dat je niet op de huid komt. Wel een nadeel is dat de haarkwaliteit achteruit kan gaan zeker als je paard al wat beschadigd haar heeft. Maar dat zul je zelf moeten beoordelen.
NiKip
Geplaatst: 05-01-13 14:14
marleeniej schreef:
ja hoor, dat kan prima. Voor shows worden hier complete paarden geverfd. Wel moet je opletten op het soort verf en kun je niet te ver van de natuurlijke kleur af gaan zitten.
Is het serieus toegestaan op shows? Wat raar zeg!
Lianne86
Geplaatst: 05-01-13 14:19
Maar waarom zou je dat willen?
Stel je gaat elke keer op een show... Dan snap ik dat het "mooier" is als de manen/staart niet verkleurd zijn... Want daar keuren ze echt op het uiterlijk. Maar een andere reden? Gezond voor het haar zal het niet zijn.. En je pony boeit het echt niet of hij een stukje verkleurde manen heeft... (Vraag me uberhaubt af wie wel :S)
Sowieso is het vaag dat het is toegestaan (heb je eindelijk een mooie dekhengst gezien, blijkt ie gewoon geverfd te zijn ) Maar vraag me ook af hoe ze het zouden moeten bewijzen... als je kijkt wat mensen al niet doen om hun paard er "mooi" uit te laten zien...
maria500
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-13 14:21
Anoli schreef:
mariasmits schreef:
Waarom als ik vragen mag?
Leek me een keertje leuk als het nietslecht voor ze ia anders doe ik het niet
ivy_power89
Geplaatst: 05-01-13 14:25
mmm vind het ergens wel een idee... Mijne is nu bijna 2, en die wil ik volgend jaar naar de HK brengen... (barock pinto) en die heeft zwarte manen met vreselijk lelijke uitgebleekte bruine punten. Nu wil ik dat er natuurlijk niet afknippen, dus wie weet is het een idee
Er worden voor keuringen en shows van diverse rassen paarden in de verf gezet, met als voornaamste doel de kleur uit te diepen of te verbeteren ( dus niet om het paard een andere kleur te geven ). Je kunt haafverf bij de drogist halen, dat wil prima vooral voor manen en staart. Maar er is ook speciale verf te koop voor paarden, vooral wanneer het hele lichaam wordt gedaan is dit beter.
Ter voorbeeld: wij hebben een arabian ridingpony staan die door de zon nogal verkleurt is ( hoort zwart te zijn ). Die wordt straks voor ze de showring in gaat geverfd. Het verven van een compleet paard vergt wel wat handigheid zodat je niet met een schildpad achterblijft.
HippoLogic
Geplaatst: 06-01-13 06:08
Lijkt me sowieso handigheid vereisen, Marleeniej. Zeker als ie gaat schudden halverwege de behandeling. Maar ik neem aan dat degene een overall aandoet?
Mij lijkt het juist wel geinig,, een gekke pluk manen tussen het echte haar.. Wij mensen lopen er ook mee voor aap dus waarom niet samen met je paard voor jan met de korte achternaam zie er de humor wel van in en je paard intresseerd het echt niet hoor dat ie een pluk rood in zn haar heeft sterker t schaadt niet eens haha.
Ik zou eerst heel goed de regelgeving lezen voor je dat doet. Bij haflingerkeuringen is het (terecht) verboden. Je verandert je paard in iets wat hij niet is.