Hoe doen jullie dat met zandsnabbelaars???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Hoe doen jullie dat met zandsnabbelaars???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 14:56

Onze paarden staan momenteel in een zeer korte wei.........het probleem is dat een van de paarden flink aan het korte gras blijft trekken....zo krijgt hij dus ongemerkt waarschijnlijk teveel zand binnen.
Ik geef hem eens per maand een kuur sandclear..maar ja als hij toch zand blijft binnen krijgen is dat natuurlijk dweilen met de kraan open.
Dus...nu krijgt hij een flinke portie hooi in een slowfeeder en als dat op is ( ongeveer anderhalf uur) gaat hij weer naar binnen...gewoon om geen risico te lopen....in het voorjaar mag hij dan langer naar buiten als de weien wat opgedroogd zijn....normaal staan de paarden hier in de zomer 6 uur buiten...
Wel doe ik iedere dag smiddags nog rijden of longeren of een bosrit...
Pffff...ik wil niet dat hij dadelijk met een zandkoliek staat...hoe doen jullie dat? Gewoon dan maar korter naar buiten?
Ik hoor graag jullie ervaringen!!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:54

In paddock of bak met geel zand en de voerplek op een verharde ondergrond. Zo heb ik het ook en geen gesnabbel in het zand op deze manier...

mamendt

Re: Hoe doen jullie dat met zandsnabbelaars???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:55

Helaas heb ik alleen wei tot mijn beschikking....wel is gelukkig een stuk verhard waar ik het hooi vanaf voer...en in een slowfeeder

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:58

Ik heb een dikke stam van een berk in de paddock. Daar knabbelen
ze lekker aan ipv het zand.
En ik kook lijnzaad. Daar krijgen de pony's iedere dag een schepje van door het voer :)
Dit neemt het zand wat eventueel in de darmen kan zitten, mee naar buiten tijdens het mesten.