Mijn pony staat niet graag op de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAlana

Mijn pony staat niet graag op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 00:14

Hoi!

Ja, zoals je kan lezen in de titel, mijn pony staat niet graag op de wei. Alleszins, dat laat hij toch zo lijken.
Hij heeft wel zomereczeem, dus in de o zo hatelijke periode voor die allergie begrijp ik wel dat hij max. 20 minuten blijft buitenstaan. Maar zelfs als er normaal minder kans daarop is, breekt hij uit of staat hij ongemakkelijk voor de poort te wachten. Als ik heb dan binnen zet, krabt hij ook niet dus dan vermoed ik dat hij geen last heeft van zijn eczeem. Heeft iemand tips om hem toch de wei wat meer 'gewoon' te laten worden? Een eczeemdeken wordt sowieso aangeschaft voor tegen april.
Alvast bedankt!

x Alana.

fjordnina

Re: Mijn pony staat niet graag op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:09

Kun je wat meer vertellen over de omstandigheden waarin je je paard houd? Hoe lang gaat hij op de wei, met hoeveel paarden, hoe is het onderlinge contact, is er een mogelijkheid om uit de wind te staan/liggen, is er een plek waar ze droge voeten kunnen hebben en wanneer wordt het voer op stal in de bakken gedaan?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:12

staat je pony alleen op de wei? en heeft hij wel wat te doen, staat er voldoende gras, zoniet is er genoeg ruwvoer?

Dressuur_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:54

is hij al op zijn leeftijd? dan is dat normaal
wat voor weer is het? Kan er ook vanaf hangen
genoeg gras? Zoniet verwittig even iemand om terug te zaaien ofzo of geef hem wat hooi bij
Genoeg te doen? Leg er een jolley ball en dergelijke in

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:56

Staat hij alleen op de wei? Mijn vorig paardje liep hele de tijd over en weer langs de draad en liep zichzelf in het zweet, gewoon omdat hij zich drukmaakte. En dat omdat hij even alleen stond. Als de andere erbij kwamen werd hij meteen weer rustig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:57

Wij hebben ook een merrie die niet graag overdag op de wei wil.
Ook dit in verband met zomer exceem, en zomers ook de warmte van de zon.
S nachts daarintegen gaat ze graag naar buiten.

Als je de mogelijkheid hebt probeer het dan is om hem in het donker buiten te zetten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:58

He Alana, jij ook hier :D

Staat Cointreau alleen op de wei? Doet hij het ook als er genoeg gras staat?

Lisasjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:32

Zou er dan zowiezo voor zorgen dat hij wat te doen heeft, als er geen gras staat kun je ook een hooinet aan een boom ophangen, hebben wij ook gedaan toen we nog in de wei stonden met twee paarden. Het is wel belangrijk dat hij inderdaad niet alleen staat, of kan kijken naar andere paarden , neuzen etc

ashleytweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:44

Staat hij dan alleen ? Is er veel gras ?

xAlana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 22:43

Momenteel staat hij binnen omdat hij geschoren is en omdat hij een blessure heeft gehad. Ik zette hem in de zomer heel vaak buiten, met andere paarden waar hij goed mee overweg komt, maar hij brak altijd uit of stond voor de poort te wachten. Als hij last heeft van zomereczeem en hij kan de wei niet uit loopt hij zich ook gewoon kapot. Hij eet wel, maar na een tijd breekt hij gewoon uit... Ze krijgen elke dag rond hetzelfde tijdstip eten, 2x. Maar als ik hem ertussen op de wei zet doet hij het ook... Hij is 19 jaar.