Mijn pony is altijd heel erg vies hij gaat rollen in de wei enz. maar als ik wedstrijden heb dan lukt het niet goed om hem schoon te krijgen hij is niet geschoren ( wil ik wel maar mag niet) mijn pony kan niet met een deken de wei in die meteen kapot omdat mijn pony meestal heel wild doet in dde wei omdat hij nog jong is hij heeft 2 witte pootjes achter die wa sik met shompoo voor mensen met wit haar dat help ook wel. Maar hij is altijd wel vies ofzo heeft iemand meschien tips om hem schoon te krijgen?
pipo
Geplaatst: 01-01-13 20:12
ik zou m de avond voor de wedstrijd mee naar je kamer nemen Nee zonder gekheid, eerder opstaan, wassen en een deken op.
Dan paard op stal zetten zodat hij goed kan drogen zodat je zoveel mogelijk modder kunt wegpoetsen. Verder heb je droogshampoo van cowboy magic die erg goed schijnt te werken.
xzodiena
Geplaatst: 02-01-13 11:33
ik zou hem super goed schoon poetsen en dan gewoon een transportbeschermer er om heen en dan s'morgens weer schoon poetsen en hopen dat het dan mooi wit word.
EmMilla
Geplaatst: 02-01-13 11:35
Voor witte sokken gebruik ik betadine shampoo! Worden ze glimmend wit van! En verder goed poetsen en als je klaar bent met een baby doekje over de vacht heen, glanst het iets meer en het haalt stok tussen de vacht vandaan! Verder gebruik ik ongeveer 1 keer per week een anti vuil spray (staartspray die ook voor de vacht is) waardoor de vacht vuil veel beter afstoot en je het er veel makkelijker af poetst! En zoals al gezegd, als je wedstrijd hebt eerder naar stal en er gewoon wat extra tijd aan besteden! Hoop dat je er iets aan hebt
Met lauw water een sopje maken, avond ervoor de ergste plekken alvast wassen. Maar als je pony die nacht zonder deken de wei op gaat heb je er eigelijk niks aan, of je moet een pony hebben die verstaat dat hij niet mag rollen haha . Gewoon heel vroeg opstaan en met een lauw sopje en shampoo wassen en afspoelen ook met lauw water ! ( lauwe water ivm winter )
Ehm dat is idd lastig ik heb een fjord die ook altijd vies is dan doe ik gewoon zo'n soort zweet mes met karteltjes eraan dr over heen enfant is hij meestal wel schoon
Ik heb ook een echt rolmonster. een zweetmes met karteltjes werkt idd erg goed en snel. Verder gebruik ik een boender van Ikea. Dit is een borstel om schoon mee te maken met korte stevige haren. Tot nu een van de beste borstels om modder tegen te gaan.