Ik heb wel gezocht, maar kon geen ander recent topic hierover vinden.
Ik heb sindskort een verzorgpaardje, maar helaas is de bak heel zwaar. Nu heb ik wel eens gehoord/gelezen dat je de bak ook wel zonder tractor kan slepen. Heeft iemand hier tips voor?
Heeft de eigenaar van de bak hier niets voor? En je kan t ook met een kwad doen maar wss bedoel je iets simpelers.. Het enige wat ik zou weten is harken..
Het leek me wel handig/makkelijk om het met het paard te doen inderdaad. die kan voor de kar, maar ik heb geen idee wat ik daar dan voor nodig heb, en hoe ik dit alles moet bevestigen, zodat het ook nog veilig is..
Hier is het ook een paar keer met het paard gedaan, gewoon een houten palet erachter. Auto gaat ook, maar is wat moeilijker in kleine bakken. Traktor kan net iets kleiner draaien.
Ik heb een ijzeren rooster (zo'n rooster wat je op de vloer legt om je voeten op te vegen) door midden geslepen. Daaraan een stevig touw en dan kan ik zo met de hand trekken, of het een pony laten doen.
Qua tuig heb je dan een borsttuig, schoftje, leidsels, strengen en een zweng nodig.
Ik doe het altijd met mijn paard Ik gebruik alleen een borsttuig + strengen, en die maak ik vast aan een pallet, ik leg nog 2 stenen op de pallet om hem iets te verzwaren. Je kan ook ipv strengen, touwen gebruiken, maar die moeten wel sterk genoeg zijn dan
Urielle
Geplaatst: 31-12-12 13:28
Ik doe het incidenteel met betongaas en daar strotouwtjes aan, en handschoenen aan. Maar het is zo'n zwaar pokkewerk dat het er niet veel van komt. Misschien een boer in de buurt die het voor je wil doen tegen kleine vergoeding? ooit heb ik het met een paard geprobeerd maar dat was niet zo'n succes hahaha
Loiz
Geplaatst: 31-12-12 13:32
Ik zou vooraf eens toestemming vragen aan de eigenaar van je verzorgpony en van de staleigenaar. Denk dat de eigenaar het niet zo op prijs stelt als jij ineens een zelf in elkaar geflantst 'tuig' met sleep achter haar pony gaat hangen..