Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Castello91

Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:40

Wij hebben de paarden aan huis staan en altijd gefokt en de paarden gehouden tot 3 jarige leeftijd, zadelmak gemaakt en daarna verkocht.
Voor ons hoeft dat voor mij allemaal niet meer zo en hebben we stallen over aan huis en zijn aan het denken hier een hele kleinschalige pensionstalling van te maken.
Nu wilde ik weten of hier onder de bokkers interesse voor zou zijn.

Het gaat om 6 boxen van een 3x3,5m allemaal met een 1 en sommige 2 buitenluiken en heel veel lichtinval.
Binnen zijn er 2 poetsplekken waarvan er 1 ook gebruikt word als wasplaats (er is nu enkel koud water ter beschikking maar dit kan altijd veranderd worden)
Aan de buitenkant van de stal zijn er 4 ringen om de paarden aan vast te zetten om te poetsen en buiten is ook een waterslang voor je paard te wassen in de zomer.
Er is voor ieder paard een ruime zadelkast ter beschikking en een dekenrek waar ieder 2 dekens kwijt kan.
Ook hangt voor iedere stal een stang voor een dekje en een hoofdstel/halster houder.

Elke dag van 8.00 tot 15.30 op de weide, alleen of met 2 paarden.
Er zijn 3 weien van 25x60m ter beschikking en 1 van 40x90m

Er is een goed gedraineerde buitenbak aanwezig die mooi om omheind is van 30x55m.
Bak word om de dag gesleept en hier mogen de paarden in losgegooid worden en hier mag in gelongeerd worden.
Springmateriaal is aanwezig.
Ook is er een gezellig terrasje met uitkijk op de buitenbak waar je gezellig kunt zitten.

Paarden worden 3x per dag gevoerd (havens/cavalor/luzerne en appels/wortels en slobber/zemelen)
Paarden krijgen 3x per dag hooi, 2x op stal en s'middags op de weide in een hooiruif.
Keuze uit stro of vlas en er word elke dag gemest en bijgestrooid.

Mooie uitrij mogelijkheden op minder dan 5 min stappen zonder een weg te passeren.

Eigen instructrice is toegestaan

Volpension 200 euro

Kortom een gezellige kleine pensionstal waar alles kan mits bespreekbaar zou hier vraag naar zijn omgeving Maastricht.
Heeft iemand tips, toevoegingen? Handige extraatjes waar ik aandacht aan moet besteden?

Eventueel zaten we eraan te denken buiten 2 pony stallen bij te bouwen voor privé lessen/lease maar hier zijn we nog niet uit.

Annemarievzr

Re: Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:49

Ik heb je een pb gestuurd.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:53

Of er belangstelling voor is kan ik niets over zeggen, woon in een heel andere omgeving, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor jou financieel uit kan voor de prijs die je noemt. Of je moet voor € 1,- per uur in de weer willen gaan, maar anders kun je beter een krantenwijk nemen.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:58

Eirikur schreef:
Of er belangstelling voor is kan ik niets over zeggen, woon in een heel andere omgeving, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor jou financieel uit kan voor de prijs die je noemt. Of je moet voor € 1,- per uur in de weer willen gaan, maar anders kun je beter een krantenwijk nemen.

Wij zijn nu nog aan het tellen maar zoals de berekeningen nu zijn is dit haalbaar. Hooi halen we zelf van een grote weide en stro is 35 euro voor een grote baal a 400 kg waar je ongeveer een maand mee toe komt per paard. Voer dan nog niet meegeteld. Het is allemaal nog maar een plan en nog niks is definitief dus ook de prijs moeten we nog is aan gaan tellen maar hoe we nu uitkwamen is 200 euro p.m reëel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:05

200 vind ik nog niet eens zo gek. Voor 180 stond ik incl uitmesten en binnen buiten zetten, zij zijn helaas gestopt omdat het niet meer uit kon. Nu verhuisd naar een andere stal 'in een achtertuin' waar het verschil alleen is dat ik nu zelf moet uitmesten.
Denk dat je het werk wel kan minderen, zeker kwa slepen van de bak. Zelfs op de grotere pensionstalling waar ik stond deden ze het niet om de dag en was de bak heel redelijk. Wil je alle 6 boxen verhuren?

En daarnaast moet je er bij nadenken of je het wel leuk vind om altijd mensen op je terrein te hebben. Als je leuke rustige mensen treft waar je geen last van hebt is dat natuurlijk geen probleem, maar zou er zeker rekening mee houden.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:16

RianneH schreef:
200 vind ik nog niet eens zo gek. Voor 180 stond ik incl uitmesten en binnen buiten zetten, zij zijn helaas gestopt omdat het niet meer uit kon. Nu verhuisd naar een andere stal 'in een achtertuin' waar het verschil alleen is dat ik nu zelf moet uitmesten.
Denk dat je het werk wel kan minderen, zeker kwa slepen van de bak. Zelfs op de grotere pensionstalling waar ik stond deden ze het niet om de dag en was de bak heel redelijk. Wil je alle 6 boxen verhuren?

En daarnaast moet je er bij nadenken of je het wel leuk vind om altijd mensen op je terrein te hebben. Als je leuke rustige mensen treft waar je geen last van hebt is dat natuurlijk geen probleem, maar zou er zeker rekening mee houden.

Het is apart van ons huis qua tuin met een aparte oprit en ingang, dus op zich hebben we geen last van mensen letterlijk in je tuin, maar gezelschap op stal vind ik altijd wel fijn, we willen ook graag eerst contact hebben met de mensen of ze een beetje in ons 'plaatje passen' zeg maar voordat ze daadwerkelijk bij ons op stal staan, mis gaan kan altijd maar daar ga ik niet vanuit.

Daarnaast is 1 box sowieso voor ons zelf dus hebben we nog 5 boxen om te verhuren. Ook hebben we de plek om buiten nog 2 kleinere stallen (pony) bij te bouwen. Ik dacht zelf dat als mensen hun paard op de bak losgooien/opjagen en longeren de bak nogal snel omgeploegd word en daarom zou ik dan vaker slepen maar als die nog super ligt doe ik het niet om de dag.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:28

Castello91 schreef:
Eirikur schreef:

Wij zijn nu nog aan het tellen maar zoals de berekeningen nu zijn is dit haalbaar. Hooi halen we zelf van een grote weide en stro is 35 euro voor een grote baal a 400 kg waar je ongeveer een maand mee toe komt per paard. Voer dan nog niet meegeteld. Het is allemaal nog maar een plan en nog niks is definitief dus ook de prijs moeten we nog is aan gaan tellen maar hoe we nu uitkwamen is 200 euro p.m reëel.

Wij hebben C/D maat ponnies en verbruiken daar per maand per dier ca ¼ grote baal stro (= € 10,-) en 1/3 ronde baal voordroog (= € 25,-) voor. Krachtvoer en supplementen is ook ca. € 1,- p.d.p.d. = € 30,- p.m. Ben je dus alleen aan vreten en aanverwanten al € 65,- achteruit en nogmaals, dat zijn dus "maar" ponnies van ca. 400 kilo. Jij hebt grotere boxen (dus meer bodembedekking nodig) en krijgt gezien de faciltiteiten die je biedt wrs. met fullsize paarden te maken, dus dan lopen de genoemde kosten al snel naar € 100,-

• Je pensionklanten gaan water en electra gebruiken,
  • je weilanden, bak, en opstallen moeten worden onderhouden, om het niveau van de faciliteiten die je aanbiedt op peil te houden, en believe me: pensionklanten zijn minder zuinig op jouw spullen dan je zelf bent, dus deze kosten gaan stijgen ten opzichte van wat je gewend was,
  • je betaalt onroerendzaak- en andere belastingen op basis van de WOZ-waarde van je hele spul, het stallencomplex met bak en weides maakt daar wrs. een substantieel deel van uit,
  • evt. heb je nog te maken met aflossingstermijnen van een hypotheek,
  • wellicht ga je de stalmest betaald (laten) afvoeren.

Ik denk dat de € 200,- zo al aardig op is, en dan ben jij nog niet eens betaald voor het werk dat je er dagelijks aan gaat hebben, dat is minimaal een half uur per paard per dag: voeren, mesten, binnen/buiten zetten (evt. met deken, peesjes, springschoenen en weet ik veel wat knotjespaardenlui er allemaal nog meer omheen gehangen willen hebben, want stel-je-voor-dat-ie-zich-als-paard-gaat-gedragen-als-je-'m-loslaat). Had je dat ook allemaal al meegenomen in je berekening?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:38

Helaas zitten wij iets te ver weg, maar ik zou hier zeker voor kiezen. Ik heb een klein beetje mijn buik vol van grote pensionstallen en sta momenteel op een kleine knusse stal. Zoals jij het aanbiedt, zal er vast wel interesse voor zijn. En ik zou zeker ook best kieskeurig zijn met wie ik op stal wil en wie niet. Heel vaak kom je er wel pas na een tijdje achter dat mensen toch niet passen in jouw stalling, maar vaak zijn die dan ook zo weer weg.

Stel dat iemand eigen voer wil voeren, hoe regel je dat?
Warm water is niet perse nodig, ik heb mijn paard een paar jaar lang alleen kunnen afspoelen met koud water. Het is maar wat je gewend bent.
Is er een binnenbak in de buurt? Met een goed onderhouden buitenbak is dat niet echt nodig, maar stel dat...
Mag iedereen eigen hoefsmid/dierenarts/tandarts laten komen?
Kunnen ze het hele jaar door naar buiten of in de wintermaanden niet of beperkt (ivm met kapot lopen weide)?
Moeten mensen een contract tekenen of gaat dit op basis van goed vertrouwen?
Neem je ook hengsten aan of alleen merries/ruinen?
Hoe maak je de groepen, bepaal jij dat of de eigenaar?
Nog wat kleine dingetjes zoals: mogen klanten hun hond meenemen? Of jonge kinderen zonder toezicht rond laten lopen? (stel dat je als moeder aan het rijden bent en je kind loopt rond).
Moeten mensen de mest opruimen uit de rijbak?
Hindernismateriaal opruimen na gebruik
Spuitplaats schoon achterlaten en ook zorgen dat daar spullen voor zijn om mest en water weg te werken.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:41

Citaat:
Wij hebben C/D maat ponnies en verbruiken daar per maand per dier ca ¼ grote baal stro (= € 10,-) en 1/3 ronde baal voordroog (= € 25,-) voor. Krachtvoer en supplementen is ook ca. € 1,- p.d.p.d. = € 30,- p.m. Ben je dus alleen aan vreten en aanverwanten al € 65,- achteruit en nogmaals, dat zijn dus "maar" ponnies van ca. 400 kilo. Jij hebt grotere boxen (dus meer bodembedekking nodig) en krijgt gezien de faciltiteiten die je biedt wrs. met fullsize paarden te maken, dus dan lopen de genoemde kosten al snel naar € 100,-

• Je pensionklanten gaan water en electra gebruiken,
  • je weilanden, bak, en opstallen moeten worden onderhouden, om het niveau van de faciliteiten die je aanbiedt op peil te houden, en believe me: pensionklanten zijn minder zuinig op jouw spullen dan je zelf bent, dus deze kosten gaan stijgen ten opzichte van wat je gewend was,
  • je betaalt onroerendzaak- en andere belastingen op basis van de WOZ-waarde van je hele spul, het stallencomplex met bak en weides maakt daar wrs. een substantieel deel van uit,
  • evt. heb je nog te maken met aflossingstermijnen van een hypotheek,
  • wellicht ga je de stalmest betaald (laten) afvoeren.

Ik denk dat de € 200,- zo al aardig op is, en dan ben jij nog niet eens betaald voor het werk dat je er dagelijks aan gaat hebben, dat is minimaal een half uur per paard per dag: voeren, mesten, binnen/buiten zetten (evt. met deken, peesjes, springschoenen en weet ik veel wat knotjespaardenlui er allemaal nog meer omheen gehangen willen hebben, want stel-je-voor-dat-ie-zich-als-paard-gaat-gedragen-als-je-'m-loslaat). Had je dat ook allemaal al meegenomen in je berekening?

Wij hebben dit inderdaad allemaal doorgerekend en voor ons is dit denkelijk wel haalbaar, maar vind het fijn dat je meedenkt we gaan het allemaal nog laten berekenen voordat het definitief word, maar we zaten nu door zelf te rekenen aan de 200 p.m.
Kosten qua stro voer en hooi komen we uit tussen de 70 a 80 euro per paard per maand.
Wij mesten elke dag dus meer dan 10 min hebben we hier niet voor nodig, de wei ligt naast de stal dus binnen 3 sec staat het paard buiten en eventueel kapjes als mensen dat echt nodig zouden vinden heb ik ook binnen 1 minuut omgedaan dat is de moeite niet.

Onderhoud doen we allemaal zelf en dit hebben we altijd gedaan, tuurlijk kan er iets kapot gaan en sneller dan dat wij er alleen gebruik van maakte maar met een kleinschalige stal zal dit een stuk minder zijn als met 20 pension klanten. We zijn zelf erg handig en hebben veel gereedschap en materiaal al in huis. Onze jonge paarden maakte wel vaker iets stuk.

De mest word 3x per jaar gratis opgehaald door een boer die het uitstrooit op zijn eigen land en we hebben ook geen aflossingskosten. Qua water moeten we dat inderdaad nog doortellen.
Laatst bijgewerkt door Castello91 op 30-12-12 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:52

Misty12 schreef:
Helaas zitten wij iets te ver weg, maar ik zou hier zeker voor kiezen. Ik heb een klein beetje mijn buik vol van grote pensionstallen en sta momenteel op een kleine knusse stal. Zoals jij het aanbiedt, zal er vast wel interesse voor zijn. En ik zou zeker ook best kieskeurig zijn met wie ik op stal wil en wie niet. Heel vaak kom je er wel pas na een tijdje achter dat mensen toch niet passen in jouw stalling, maar vaak zijn die dan ook zo weer weg.

Stel dat iemand eigen voer wil voeren, hoe regel je dat?
Warm water is niet perse nodig, ik heb mijn paard een paar jaar lang alleen kunnen afspoelen met koud water. Het is maar wat je gewend bent.
Is er een binnenbak in de buurt? Met een goed onderhouden buitenbak is dat niet echt nodig, maar stel dat...
Mag iedereen eigen hoefsmid/dierenarts/tandarts laten komen?
Kunnen ze het hele jaar door naar buiten of in de wintermaanden niet of beperkt (ivm met kapot lopen weide)?
Moeten mensen een contract tekenen of gaat dit op basis van goed vertrouwen?
Neem je ook hengsten aan of alleen merries/ruinen?
Hoe maak je de groepen, bepaal jij dat of de eigenaar?
Nog wat kleine dingetjes zoals: mogen klanten hun hond meenemen? Of jonge kinderen zonder toezicht rond laten lopen? (stel dat je als moeder aan het rijden bent en je kind loopt rond).
Moeten mensen de mest opruimen uit de rijbak?
Hindernismateriaal opruimen na gebruik
Spuitplaats schoon achterlaten en ook zorgen dat daar spullen voor zijn om mest en water weg te werken.

Ik sta altijd open voor veranderingen/verbeteringen. Eigen of ander voer kan altijd na overleg, er valt altijd wel iets te regelen.

Een binnenbak is niet echt binnen handbereik, met de trailer wel binnen 10 min. Daarom hebben wij onze ook goed laten draineren en het is echt goed te doen.

Er hangt een lijst met onze veearts hoefsmid enz. maar ieder mag natuurlijk zijn eigen laten komen. Wel willen we graag een vast ontwormings en entingschema zodat dat goed gebeurd.

Qua weidegang willen we ze eigelijk altijd buiten zetten tenzij het echt ontzettend stormt of heeeel hard regent. Kapotte weien zijn het probleem niet, dan zaaien we ze opnieuw in. Of ipv 4 weien stellen we er tijdens de natte periode 2 ter beschikking en wisselen we meer af. daar zijn we nog niet helemaal over uit.

We stellen wel een contractje op, ook voor de veiligheid.

Over hengsten zijn we nog in discussie, we hebben nu zelf wel hengsten staan maar denken dat we dit niet gaan toelaten. Omdat er vaker kinderen meekomen of kinderen hun pony bij ons stallen en hier nog niet echt het gevaar van inzien.

In principe maken wij de weidegroepen met overleg, als de eigenaar het paard liever alleen heeft staan kan dit ook. Ook is het even aftasten hoe het paard het in de groep doet, wisselen is snel genoeg gebeurd.

Kinderen en honden mogen uiteraard mee maar wel op eigen risico en dat wil ik ook opstellen in het contract. Er is geen drukke weg in de buurt maar ik ben hier niet de verantwoordelijke voor.

De mest moet na het rijden even worden opgeruimd. Er staat een poepschep en een grote bak in de bak (die bak legen wij elke week in de mesthoop) Ook is er een opstaphulpje in de bak.

Ik ben zelf springruiter en zet elke week een parcourtje, dit ruim ik altijd op. Maar met een losse hindernis of balkjes (die niet op de hoefslag staat) heb ik geen problemen en dit mag best blijven staan.

Ik denk inderdaad dat ik ook een bord ophang met regeltjes zoals even alles opruimen op de poetsplekken en even vegen als je weg gaat enz.

Bedankt voor het meedenken! Ik noteer meteen even alles.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:58

Ik weet niet hoe de prijzen in jou omgeving zijn maar als je hier in de omgeving rotterdam dit zou beginnen zou t bijna het dubbele gaan kosten.
Het klinkt igg super en volgens mij heb je alles redelijk op een rijtje hoe je het wilt.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 23:02

shirdaki schreef:
Ik weet niet hoe de prijzen in jou omgeving zijn maar als je hier in de omgeving rotterdam dit zou beginnen zou t bijna het dubbele gaan kosten.
Het klinkt igg super en volgens mij heb je alles redelijk op een rijtje hoe je het wilt.

Dankje! Ik denk er al een tijd over na. Qua prijs is dit nog niet definitief, dit hebben we zelf gerekend maar moeten we het nog laten narekenen.
Ik sta altijd open voor feedback, tips, handige dingetjes die je zelf graag ziet op stal daarom plaats ik dit topic ook.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:14

Denk dat dit wel haalbaar is dat bedrag en klinkt goed, alleen erg ver voor mij denk ik ,, en daarbij sta ik ook al bij een goede die dezelfde prijs een beetje hanteerd:P

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:16

Als ik zoekende zou zijn en zo'n stalling zat hier in de buurt dan was de keuze snel gemaakt. Het klinkt als een fijne pensionstal. Als ik het zo lees weet je goed hoe of wat en heb je het helder voor ogen. Ben wel benieuwd naar foto's van je stekkie!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:24

Als ik vlakbij had gewoond had ik per nu een stal gereserveerd :p.
Ik betaal nu 210 met dezelfde dingen die jullie aanbieden.

Hoe zit het trouwens met uitrijmogelijkheden?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:27

Qua prijs zit je wel goed. Ik betaal €150 voor ongeveer hetzelfde wat jij te bieden hebt :) Hooi komt dan ook van eigen grond. Bevalt me erg goed een kleinschalige stalling!
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 30-12-12 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 23:30

desi92 schreef:
Als ik vlakbij had gewoond had ik per nu een stal gereserveerd :p.
Ik betaal nu 210 met dezelfde dingen die jullie aanbieden.

Hoe zit het trouwens met uitrijmogelijkheden?

Je hebt hele mooie heides op 5 min stappen met mooie zandpaden en als je iets verder doorrijd heerlijke bossen en rij je zo belgie in. Je hebt veel mogelijkheden qua uitrijden echt heerlijk!

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:30

Het klinkt allemaal prima. Ik denk dat je je stallen voor deze prijs met de verzorging die je biedt snel vol zult hebben, zeker als de accommodatie er schoon, veilig en verzorgd uitziet.

Maar, net als Eirikur, heb ik mijn bedenkingen over het rendabel zijn.
Je telt 1 grote baal per maand per paard. Maar wat als je een ontzettende smeerkees op stal krijgt die 1,5 baal nodig heeft om schoon te staan? Houdt je dan vast aan die 1 baal ( waardoor dit paard altijd smerig staat met als gevolg boze klanten die weglopen en slechte reclame) of geef je dan toch meer stro (waardoor je kostenplaatje niet meer klopt)?
Dit probleem kun je opvangen door aan te geven dat het stalgeld incl. 1 baal stro is. Is er meer nodig, kan dat tegen kostprijs bij jou gekocht worden.
En wat als de stroprijzen de volgende oogst 2x zo hoog worden? Verhoog je het stalgeld dan opeens met €30,00? Dat gaat zeker weten boze gezichten opleveren. :P
Je prijs is te scherp om dit soort dingen te kunnen opvangen.

De kracht van jouw idee ligt in een goede verzorging tegen een zeer scherpe prijs. Daar willen mensen hun paard voor verhuizen. Als je die prijs echter moet opschroeven naar bv. €230,00 om rendabel te kunnen zijn, veranderd de hele situatie; ikzelf sta nu op een accommodatie soortgelijk aan de jouwe en betaal €250,00. Als jouw accommodatie in de buurt zou liggen zou ik zeker een kijkje komen nemen en als dat bezoek positief zou uitvallen zou ik m'n paard wel willen verhuizen. €50,00 is tenslotte een boel geld. Maar als het verschil slechts €20,00 is weet ik niet of ik dit zou doen....

JoyRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:54

Denk dat hier wel vraag naar is , je hebt niet veel pensionstallen waar ze het hele jaar door naar buiten mogen! De prijs voor hier in het zuiden is goed! Ook is een kleine stal veel fijner als van die grote pensionstallen! succes ermee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:34

Het is dat je zo ver weg zit, anders was ik gelijk gekomen! :D

Voor 200,- vind je hier in de buurt echt geen volpension met weidegang en alle andere mogelijkheden die je noemt...
(hier ben je al bijna 200,- kaal kwijt)

Ik weet niet hoe het zit bij jullie in de buurt met pensionstalling maar hier in het westen zou je zo vol staan en een wachtlijst hebben! 8-)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:46

Ik woon niet in de regio, maar ik zou zeker geinteresseerd zijn. Mits de bak echt een goede bodem heeft.
Liever zou ik zelf uitmesten, dat wel.
En voor mij is zes paarden wat weinig. Ik zou niet wilen dat ze alleen komt te staan.
Maar verder klinkt het prima, ook de prijs.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:16

Nou het is dat ik geen paard heb maar ik zou zeker bij jou willen staan hoor! Moet ik wel nog even wachten tot ik mijn rijbewijs heb anders kom ik niet in maastricht haha. Ik hoop dat je snel vol zit en qua prijs vind ik het ook netjes!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:21

Wat jij aanbied klinkt voor mij als muziek in de oren. Helaas te ver weg, maar ik zou er zeker gebruik van willen maken. Succes met de verhuur :D

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:33

insun schreef:
Het klinkt allemaal prima. Ik denk dat je je stallen voor deze prijs met de verzorging die je biedt snel vol zult hebben, zeker als de accommodatie er schoon, veilig en verzorgd uitziet.

Maar, net als Eirikur, heb ik mijn bedenkingen over het rendabel zijn.
Je telt 1 grote baal per maand per paard. Maar wat als je een ontzettende smeerkees op stal krijgt die 1,5 baal nodig heeft om schoon te staan? Houdt je dan vast aan die 1 baal ( waardoor dit paard altijd smerig staat met als gevolg boze klanten die weglopen en slechte reclame) of geef je dan toch meer stro (waardoor je kostenplaatje niet meer klopt)?
Dit probleem kun je opvangen door aan te geven dat het stalgeld incl. 1 baal stro is. Is er meer nodig, kan dat tegen kostprijs bij jou gekocht worden.
En wat als de stroprijzen de volgende oogst 2x zo hoog worden? Verhoog je het stalgeld dan opeens met €30,00? Dat gaat zeker weten boze gezichten opleveren. :P
Je prijs is te scherp om dit soort dingen te kunnen opvangen.

De kracht van jouw idee ligt in een goede verzorging tegen een zeer scherpe prijs. Daar willen mensen hun paard voor verhuizen. Als je die prijs echter moet opschroeven naar bv. €230,00 om rendabel te kunnen zijn, veranderd de hele situatie; ikzelf sta nu op een accommodatie soortgelijk aan de jouwe en betaal €250,00. Als jouw accommodatie in de buurt zou liggen zou ik zeker een kijkje komen nemen en als dat bezoek positief zou uitvallen zou ik m'n paard wel willen verhuizen. €50,00 is tenslotte een boel geld. Maar als het verschil slechts €20,00 is weet ik niet of ik dit zou doen....

In principe gebruiken wij nu een grote baal per paard maar soms heb je inderdaad een vetzak op stal staan die meer stro nodig heeft en dit ook krijgt. Daarom willen we ook zelf mesten en hier bezuinigen wij niet op.

Nogmaals het is tot nu toe meer een idee en nog niks is berekend (enkel door onszelf) of staat al vast. Maar als onze berekeningen kloppen kunnen we hier een extra stro baal of verhoogde prijzen mee opvangen. Onze boer die het stro bij ons levert (al meer dan 25 jaar) is maar 1x in prijs gestegen, en natuurlijk kan dit altijd en dan gaat niet meteen het stalgeld omhoog dit willen we ook zeker erbij berekenen om niet voor onverwachte kosten te staan.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:34

Nouvel schreef:
Het is dat je zo ver weg zit, anders was ik gelijk gekomen! :D

Voor 200,- vind je hier in de buurt echt geen volpension met weidegang en alle andere mogelijkheden die je noemt...
(hier ben je al bijna 200,- kaal kwijt)

Ik weet niet hoe het zit bij jullie in de buurt met pensionstalling maar hier in het westen zou je zo vol staan en een wachtlijst hebben! 8-)

Ik ken hier in de buurt geen soort gelijke stalling als wat wij willen gaan opstarten maar op een luxe volpension stalling met weidegang betaal je hier 300 euro in de maand maar dan zit er geen hooi bij. Maar wel bv 2 buitenbakken en een grote binnenbak enz.