Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) zou gaan redden.
? het kon er namelijk een kopij van zijn, ook met inrijdprobleem(pjes) en zo, die ik dan door begeleiding heb laten bijsturen. maar die me wel toen al duidelijk maakten dat, hoe vriendelijk en gewillig hij voor de rest ook is: eens een grens voorbij wordt hij onbereikbaar, en dan wordt het buiten echt gevaarlijk. zijn eerste alleenrit eergisteren belandde ik met hem al over de gracht, dat is niet wat ik nog kontroleerbaar wil noemen......ik heb er zelfs, speciaal voor hem ivm. met buitenrijden vorig jaar een tijdelijke pony bijgenomen, maar dat ging dan weer omwille van andere problemen niet door, had niks met titus te maken. maar ik stond wel weer bij af, ook omdat er hier in de buurt geen andere buitenrijd-mensen zijn.
.
), maar daar heb je wel konstant iemand anders bij nodig, en dat is niet altijd zo vanzelfsprekend! zeker niet in mijn geval: mijn paard staat aan huis, op zich wel fijn, maar het nadeel is wel dat je niet allemaal paarden(mensen) rond je hebt waar je af en toe een keer mee naar buiten kan.
) soulmates wat dat betreft...zelfs wat dat tweede paardje betreft: die pony die ik er vorig jaar (met de bedoeling tijdelijk) bij nam, had ik zelf ook de idee van ' we zien wel, mocht het wat worden dan blijft hij misschien. maar hij bleek als buitenpony dan ook weer trekjes te hebben die ik mijn jonge zeker niet aan wilde leren, dus dat werd niks.
bereft: dat kan je langs twee kanten bekijken: mijn titus zit zo comfortabel dat ik méér heb aan een rondje titus dan aan een fysiotherapeut, maar maak ik een lelijke val, dan heb ik misschien geen fysio meer nodig
....en dat speelt ook, want ben er vorige maand tijdens een 'wegspringaktie' afgedonderd, en had wel mooi mijn arm gebroken
smurf schreef:ik heb er ook zo eentje, met een ander paard of een fietser erbij is er geen probleem, maar alleen is het een ramp!
De ene keer meer als de andere keer, maar ook omdraaien en weg willen kletteren, snuiven, achteruit rennen (bijna in draf) voor niets.....
Ik heb hem nu 8 maanden en dacht dat ik het eruit had, maar ik heb te vroeg gejuicht, zondag ging ik weer eens een keertje alleen weg en het begon weer van voren af aan.
Moedeloos word ik ervan.......
) ik helemaal positief omdat hij zich bij al die (begeleide) buitenritten zó vlekkeloos gedragen had, en dan báf, wordt je er met je neus op gedrukt dat je nog geen millimeter verder bent......maar die van jou is ook nog jong hé?
dat maakt het allemaal zeer moeilijk he, heeft je paardje geen andere goede kwaliteiten?
bv aanleg voor drssuur, springen, mss western?
als hij zoiets goed kan kun je je misschie ndaarin gaan verdiepen en dat je het op den duur ook leuk begint te vinden?
dutske schreef:euhm, jah ,dat maakt het allemaal zeer moeilijk he, heeft je paardje geen andere goede kwaliteiten?
bv aanleg voor drssuur, springen, mss western?
als hij zoiets goed kan kun je je misschie ndaarin gaan verdiepen en dat je het op den duur ook leuk begint te vinden?
![]()
en voor de buitenritten kun je mss een andere paardje bijkopen die graag gaat wandelen, maar die bv niet zo graag bakwerk doet?![]()
anders zou ik het echt ook niet weten hoor![]()
veel succes!![]()
grtz dutske
springen zou hij in principe prima moeten kunnen, daar zijn connemara's voor bekend, en hij heeft twee 'springouders'. Ransie"]
[quote="ingeo schreef:en, ransie, zijn we (jammer genoeg) soulmates wat dat
Jasper schreef:Mijn paardje heeft ook dat probleem gehad. Van zijn 3e tot zijn 8e jaar durfde hij niet alleen naar buiten. In de bak sprong hij weleens weg van iets engs maar buiten vloog hij alle kanten op. Toen hij een jaar of 8 werd, kalmeerde hij eindelijk. Daarna nooit meer een probleem gehad.
Misschien wordt ook jouw paardje op een gegeven moment 'ouder en wijzer'?
).