Staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 12:35

Hee,
De staart van mijn verzorgpaard is van vol, naar dun gegaan. Mijn eigen schuld, ik borstelde elke dag zijn staart. Ik baal hier echt zo erg van, en ik weet dat een staart langzaam aangroeit. Maar is er misschien een middeltje waardoor het sneller groeit, of de staart voller wordt? Want op wedstrijd ziet dit er ook niet uit...en om nou een nep staart eraan te doen...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:03

Om een staart voller te laten lijken kun je Cowboy Magic Detangler gebruiken. Het is prijzig maar je hebt erg weinig nodig. Daarnaast de knuppen met je vingers los maken en niet elke dag borstelen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 17:20

Dat doe ik nu dus ook :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:21

Ik borstel de staart van mijn paard nooit, behalve voor een wedstrijd als ik em gewassen heb en flink anti-klit erin heb gedaan. Verder blijf ik er vanaf. Een echt haargroeimiddeltje ken ik niet, maar gewoon afblijven dus. Enne, je krijgt er geen punt minder om hoor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:31

Ik heb hem op stal in een vlecht, bij het zwaaien breken er dan minder haren af die tegen de stenen muren komen en blijven hangen. Elke keer met rijden gaat de vlecht los, met mijn vingers even uit elkaar halen en dan na het rijden evt. zand en vuil eruit wassen, bovenaan regelmatig castorolie erin en onder de staartwortel regelmatig insmeren met cowboy magic en dan terug in een vlecht.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 17:44

Paard staat alleen ´s nachts op stal...

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:45

Ik gebruik de producten van Cowboy Magic. Ze zijn aan de prijzige kant, maar werken erg goed. Ze zorgen er niet voor dat de staart sneller groeien, maar werken wel goed om te ontklitten.