Ik vroeg me af hoelang jullie de manen hebben van jullie ''sportpaard''.. ik hoor altijd "handbreedte'' maar ik heb ze bij mijn paard 2 handbreedtes, en kan ze dan mooi invlechten voor roosjes.
Idd ook 2 handbreedtes met oog op de knotten. Ik vind het mooi als ze niet te klein zijn, die kleine knotjes laten de hals langer lijken en dan lijkt de mijne net een giraffe.
Eerst heb ik de manen van mijn pony wat lang laten groeien (deze zomer). Maar de manen werden ongelijk; lang en kort/dik of dun, dus dat stond niet meer mooi. Ook kon ik ze niet meer goed knotten. Dus heb ik de schaar er door heen gehaald, helaas was het wat klein uitgevallen en waren ze 1 handbreedte. Veel mensen vinden dit lekker knotten, maar ik raad het niet aan, helemaal niet als je roosjes wilt maken. Nu zijn ze op ongeveer 2 handbreedtes en ik vind dit lekker vlechten en het staat ook mooier als ze los zijn.
maikeltje
Geplaatst: 28-12-12 19:11
Bij die van mij zijn ze ook twee handbreedtes. Anders vind ik het vlechten zo'n priegelwerk worden. Ben nu in een kwartier klaar met 9 knotten en de voorpluk.
ik krijg er met een handbreedte idd ook geen knotten in... ofja dan ben ik weet ik hoelang bezig, met 2 handbreedtes vlecht ik 10 knotten binnen 20 minuten
Ik heb een dikke handbreedte. Ik vindt die dikke knotten niet zo mooi. Bovendien vlecht ik me dan helemaal scheel. Ze heeft een hele lange hals en ik ben al snel 20 knotten verder voordat ik klaar ben.
20 knotten Natasja? Tjemig! Die van mij heeft ook een lange hals maar daar kom ik echt niet aan hoor! Hoe breed pak jij je vlechtjes dan?
NatasjavE
Geplaatst: 29-12-12 09:54
Niet zo breed als de meeste. De helft van een trekkammetje(hoe heet zo'n ding.) denk ik. Ze heeft ook niet van die hele dikke manen en als ik breder pak wordt het niet echt mooier.
Bij mijn vorige paard stonden die dikke roosjes wel heel mooi. Maar die had ook maar een ielerig halsje. Met die dikke roosjes was het net of ze meer front had.
Als ik wel met naald en draad vlecht heb ik er overigens geen 20 maar een stuk of 15.