Als de pony voor de helft van jou is en de andere helft van de eigenaresse, wat moet dat meisje er dan? Doet de eigenaresse niks, wat betreft rijden en uitmesten? Wie heeft de pony betaald en wie betaald de kosten?
DaisyKick14
Geplaatst: 27-12-12 20:31
Ik zou het met de eigenaresse overleggen, en het over je probleem vertellen. En anders zou je ook gewoon de waarheid aan het meisje kunnen vertellen (wat misschien niet goed uitpakt) maar het valt te proberen.
Ylvy
Geplaatst: 27-12-12 20:31
Als ik jou was, zou ik gewoon een goed gesprek met de eigenaar hebben, en als die niets wilt veranderen misschien nog een gesprek met deze meid,
De eigenaar moet kiezen wat het beste is voor de pony, en als je haar dit zo verteld zal ze waarschijnlijk dingen veranderen!
Tinky12
Geplaatst: 27-12-12 20:32
Heb je de eigenaar al eens gesproken over alle punten die je hierboven hebt gegeven?Ga dat eerst anders eens doen,een verzorgpony naar een andere stal is ook echt iets wat met de eigenaar besproken moet worden.
Lianne86
Geplaatst: 27-12-12 20:35
De pony is half van jou maar je mag er niets over bepalen? Praat dan met de eigenaar? Ik ben even vergeten te kijken hoe oud je bent, maar is het anders een optie om je ouders met de eigenaresse te laten praten?
Ik vind het een beetje een vaag verhaal namelijk, waarom 2 eigenaren en dan nog een verzorgster die het volgens 1 van de 2 niet goed doet? (Ok, zit te denken dat ik dezelfde situatie heb, maar dan zijn we allebei tevreden over onze bijrijdster.)
Sponygek
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-12 20:46
--
Laatst bijgewerkt door Sponygek op 11-08-23 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Maar de eigenaresse heeft dus de pony betaald, dus blijft het haar pony. Het enige wat je kunt doen is met de eigenaresse overleggen. Als zij het prima vindt, dan moet je bekijken of je het zo door wil laten gaan, of dat je weg gaat.
Denk niet dat de pony aankomt van zeven paardensnoepjes
Verder inderdaad overleggen met de eigenaresse!
Lianne86
Geplaatst: 27-12-12 20:58
Dus als het ware "lease" je de pony bepaalde dagen... Maar omdat je officieel geen eigenaar bent, kun je er relatief weinig van zeggen.
Wat ik zou doen, sowieso niets negatiefs over het meisje zeggen, hooguit dat ze misschien wat anders met de pony om moet gaan (dus fatsoenlijk rijden, niet over de weg etc) Maar er niet verder op in gaan. En gewoon zeggen dat het voor jou handiger is, dat je vaker kan gaan etc.
Persoonlijk ben ik van mening dat als iemand er voor betaald, diegene ook rechten heeft en inspraak. Echter denkt niet elke eigenaar zo.
Sponygek
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-12 22:43
--
Albion
Geplaatst: 28-12-12 13:10
Ik zou met de eigenaar gaan praten. Maar toch vind ik het raar, jij leased dit paard, soort van, dat is prima. Dit andere meisje mag net zo veel doen met het paard maar betaalt niets? Vind ik raar. De weide en het uitmesten, neem aan dat de eigenaar zelf ook uit mest enzo?
Ik zou idd niet negatief over dit meisje beginnen tegen de eigenaar, maar meer richten op jouw "rechten" en hoe jullie (jij en de eigenaar) het samen beter kunnen maken voor het paard. Eigenaar is er misschien niet allemaal van op de hoogte?
Sponygek
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-12 18:26
--
Sponygek
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-12 19:02
--
Laatst bijgewerkt door Sponygek op 11-08-23 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
maikeltje
Geplaatst: 28-12-12 19:04
Wat moet jij betalen voor die pony en hoeveel dagen rij je dan?
capopjekop
Geplaatst: 28-12-12 19:08
Wat voor een afspraken hebben jullie vooraf gemaakt dan? Lease je de pony of hoe gaat dit in zijn werk? Want als je hem least ben je volgens mij niet mede-eigenaar. Maar als jullie samen de pony gekocht hebben en samen de kosten delen dan wel. Dan hebben jullie ook recht om mee te beslissen lijkt me. Laat anders je ouders eens een gesprek hebben met de eigenaresse, want als de pony voor de helft van jou is dan is het niet meer dan logisch dat jullie (je ouders) meebeslissen.
Verder vind ik het niet echt netjes dat je die andere dingen over dat meisje op internet zet. Het enige dat je kunt doen is het aan de eigenaresse vertellen.
prugelpiet
Geplaatst: 28-12-12 19:08
als jij meer betaalt heb je het recht op je zegje te doen, half familie of niet. als je rustig met de eigenaresse gaat praten en zo goed mogelijk uitlegt wat er aan de hand is lijkt het mij meer dan normaal dat zeii is met dat emsije gaat praten
Sponygek
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-12 19:41
--
Dan vrees ik dat je er idd niet veel over te zeggen hebt. Je kunt je ouders eens met de eigenaresse laten praten dat je hierdoor minder plezier hebt in het leasen van de pony en of jullie er met zijn alle wat aan kunnen doen om dat te veranderen. Wil ze niet meewerken dan zou ik kijken of je niet ergens anders een pony kunt leasen.
Volgens mij gaan er meer dingen niet goed dan alleen met dat meisje. Wat haar betreft gewoon zeggen tegen haar dat ze van jou spullen moet afblijven en de afspraken moet nakomen. Is dat meisje eigenlijk ouder dan jou? Van 7 snoepjes word een paard niet dik, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken:) Hoe is het verder eigenlijk geregeld met de eigenaar/eigenaresse van het paard? Betalen jullie allebei de helft? betaald dat andere meisje ook? Doe jij samen met het andere meisje alle verzorging?(voor zo ver zij meehelpt met de verzorgen, of zou moeten doen dan...)
Voor de rest moet je echt tegen de eigenaar zeggen dat dat andere meisje de afspraken niet nakomt. Als ze de verzorging niet goed doet, en het gedrag van het paard verandert is het wel tijd voor verandering.
Sponygek
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-12 22:06
--