Wat zal ik doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

becca_98

Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:21

Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een verzorgpony, maar ik woon in een stad, waardoor er niet zoveel paarden in mijn buurt staan.
Ik heb al wel het een en ander aangeboden gekregen, maar die waren allemaal te ver weg. Daarom ben ik vandaag aan de overkant van de rivier bij mijn huis gaan kijken of ik daar wat kon vinden.

Bij het tweede huis was er een oude man. Hij vertelde me dat hij de pony voor zijn kleindochter had gekocht (de pony heeft inmiddels een vier jarige dochter), maar dat deze er niets mee deed en dat hij verder alleen de pony's in de zomer op het land zet en in de winter op stal (wel bij elkaar). Ik had nog even gekeken, de pony's stonden in een redelijk donkere stal, zonder daglicht. De man leek niet zoveel van paarden te weten en de pony's zagen er ook redelijk onverzorgd uit (ik heb niet erg goed gekeken). Hij zei dat de moeder vroeger bereden werd, maar dat er met de jonge pony nog niets is gedaan en dat hij naast zomers op de wei zetten, niets met de pony's doet.

De man zei dat hij geen verzorgster zocht, maar later zei hij redelijk vaag dat ik een keer terug moest komen?

Ik weet niet wat ik nu moet doen, aan de ene kant zei hij dat hij geen verzorgster zocht, maar aan de andere kant zei hij vaag dat ik een keertje terug zou kunnen komen. Ik vind het zelf ook redelijk sneu voor de pony's dat ze 's winters 24/7 in een redelijk donkere stal staan, zonder dat er iets mee gedaan wordt.

Wat zouden jullie doen?

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:32

Denk ik gewoon nog een keer zou gaan en duidelijkheid vragen.
Als ik het zo lees verdienen die beestjes wel wat aandacht.

En dan echt even om duidelijkheid vragen, of je echt als verzorgster aan de slag mag en wat je precies mag gaan doen....

becca_98

Re: Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:37

Ik dacht zelf ook wel dat ik wel wat met die pony's zou kunnen doen, maar de man had twee keer redelijk duidelijk gezegd dat hij niks zocht. Ik denk dat ik aan het einde van mijn vakantie nog maar een keertje langs ga om om duidelijkheid te vragen...

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:41

ik zou ook nog een keertje gaan,
maar misschien is het verstandig om volgende keer een volwassene mee te nemen,
sommige mensen hebben verkeerde bedoelingen <<) (wat waarschijnlijk het geval niet zal zijn hoor)

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:47

Dat dacht mijn moeder ook, ze was daarom meegegaan en bleef dan op een afstandje kijken of het allemaal goed ging :)

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:48

Nee, hij zoekt misschien niet, maar zo te lezen hebben de ponies het wel nodig.
Hoop je het hem duidelijk kan maken...
Wie weet wat ervan komt...

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:51

Toen ik terug fietste bedacht ik ook dat ik het beter anders aan had kunnen pakken, maar ik vond het zo stom om dan nog een keer terug te komen, terwijl hij nee had gezegd :+

Ik weet ook niet precies wat ik tegen hem zou moeten zeggen als ik terug kom, iets met dat ze genoeg beweging en aandacht moeten krijgen?

Er is trouwens ook niet veel meer dan een weiland en een stal, ik weet niet of er überhaupt een zadel/hoofdstel/halster etc is...

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 19:43

niemand meer?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:47

Anders ga je gewoon terug en zeg je tegen die man: uw paarden blijven me toch een beetje door het hoofd spoken. u doet er niet zoveel mee, en ik zou er heel veel plezier aan kunnen beleven. voor welk bedrag per maand zou ik ze toch mogen verzorgen voor u?

Dan weet die man in ieder geval dat je het serieus meent, en hij kan altijd nog zeggen dat hij echt geen interesse heeft.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 19:52

Ik kan wel zoiets doen, maar ik denk er zoiezo nog even over na, omdat ik niet weet of ik zonder enige begeleiding zomaar met die vierjarige kan beginnen (niet rijden of zoiets!)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:58

Nou, ik vind het wel echt heel goed dat je daar over nadenkt, zonder er gelijk in te springen, top hoor! Je hebt ook helemaal gelijk, want als er al die tijd niets mee gedaan is, kan dat best tegenvallen. Ik hoop in ieder geval dat je snel een leuk paardje vind!

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 13:58

Ik hoop dat ook, maar in mijn regio is amper iets te vinden en alles wat ik dan vind, is of te ver weg of zoeken ze iemand van 16+...

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:08

Ik zou er gewoon nog een x langs gaan, en vragen waarom ie wou dat je nog een x langs kwam terwijl ie geen verzorgster zocht

Quina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:20

Ik zou het doen. Vraag anders of de jongere pony naar een stal kan waar hij word opgeleerd en zadelmak gemaakt. Maar ik zou het alleen doen als je veel ervaring hebt want de pony zal natuurlijk redelijk fris zijn. Maar ik zou het doen!

Lisasjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:29

Ik zou nog een kaar gaan vragen voor duidelijkheid , of dat je een keer een proefritje op ze mag maken. Dan weet je meteen wat voor beestjes het zijn voordat je je zelf iets aan hebt gedaan.

ashleytweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:45

Volgende x misschien een volwassene meenemn ?