Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
riagr schreef:Tja.... het kán... maar vergis je niet in hoe scherp een touwhalster kan inwerken. Het lijkt vriendelijk.. maar ik zou er ivm de scherpte van inwerken persoonlijk niet direct voor kiezen.
En Maureen: je kunt op élk halster dressuur rijden met je paard!! Dressuur heeft uiteindelijk nl niets met je halster / hoofdstel te maken.Je mag idd bitloos niet starten... maar dat is wat anders
Maureen95 schreef:Dat valt reuze mee van die inwerking. met een touwhalster hoort het dat je niet constante druk hebt op de teugels. lekkere losse teugels.
Paris_ schreef:Volgens mij heb je ook touwhalsters die onder de neusriem een stukje leer/stof hebben, zodat het niet zo scherp inwerkt.
Voor de rest, nooit je paard eraan vastzetten maar datzelfde geldt natuurlijk net zo voor een hoofdstel.
Rijden kan prima, maar vergis je niet dat het even wennen zal zijn zonder bit.
En ik dacht wel eens gelezen/gehoord te hebben dat er (onderlinge) bitloze wedstrijden worden gehouden, maar dat zou je even moeten nachecken.
*Even opgezocht: http://www.bitloos.nl/wedstrijden/bitlo ... rijden.php
Succes ermee!
Caitxx schreef:Paris_ schreef:Volgens mij heb je ook touwhalsters die onder de neusriem een stukje leer/stof hebben, zodat het niet zo scherp inwerkt.
Voor de rest, nooit je paard eraan vastzetten maar datzelfde geldt natuurlijk net zo voor een hoofdstel.
Rijden kan prima, maar vergis je niet dat het even wennen zal zijn zonder bit.
En ik dacht wel eens gelezen/gehoord te hebben dat er (onderlinge) bitloze wedstrijden worden gehouden, maar dat zou je even moeten nachecken.
*Even opgezocht: http://www.bitloos.nl/wedstrijden/bitlo ... rijden.php
Succes ermee!
Heejj waar kan je zo'n touwhalster met dat stukje leer kopen?
Zou k er niet eventueel een bondje om heen kunnen doen?
Narita schreef:Je kan een paard wel vastzetten aan een touwhalster, zolang je er zelf maar bij bent en kan ingrijpen als er wat gebeurd. Alleen moet je het paard niet alleen laten, want als er dan wat gebeurd kan je niet ingrijpen en is het inderdaad gevaarlijk.