Touwhalsters mag je daarmee rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caitxx

Touwhalsters mag je daarmee rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:48

Mag je met touwhalsters rijden??
En hoe verstel je ze?
Ik heb ook gehoord dat je daar pebaalde dingen niet mee kon doen
Kan iemand dat vertellen xx

Maureen95

Re: Touwhalsters mag je daarmee rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:49

Je kan gewoon met touwhalster buitenrijden. Ik heb net nog buiten gereden en paard is superbraaf! ik doe dit al 2jaar! als je nog vragen hebt kan je me een berichtje sturen!

En je kan met een touwhalster moeilijk dressuur rijden en mag hiermee dus ook niet starten

yindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:51

Je mag je paard nooit vast zetten aan een touwhalster omdat het touw niet tot nauwelijks kapot zal gaan als je paard gaat hangen onderuit gaat of andere gevaarlijke dingen. Rijden mag natuurlijk wel let er wel op dat het een vrij scherpe inwerking kan hebben.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:54

Tja.... het kán... maar vergis je niet in hoe scherp een touwhalster kan inwerken. Het lijkt vriendelijk.. maar ik zou er ivm de scherpte van inwerken persoonlijk niet direct voor kiezen.
En Maureen: je kunt op élk halster dressuur rijden met je paard!! Dressuur heeft uiteindelijk nl niets met je halster / hoofdstel te maken.Je mag idd bitloos niet starten... maar dat is wat anders

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:55

Dat valt reuze mee van die inwerking. met een touwhalster hoort het dat je niet constante druk hebt op de teugels. lekkere losse teugels.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:55

riagr schreef:
Tja.... het kán... maar vergis je niet in hoe scherp een touwhalster kan inwerken. Het lijkt vriendelijk.. maar ik zou er ivm de scherpte van inwerken persoonlijk niet direct voor kiezen.