Problemen met mesthoop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Problemen met mesthoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:37

Hoi :) ,
Ik heb een vraagje en ik hoop dat er wat goede tips komen van bokkers :D.

Probleem is namelijk zo: Zoals jullie misschien ook wel gemerkt hebben heeft het érg veel geregend de laatste weken. Daardoor is het stukje wei voor de stallen één grote modderpoel geworden (staan nochtans bijna nooit paarden). Achter dat stukje ligt de mesthoop. Dus als ik de stallen uitmest krijg ik met geen mogelijkheid de kruiwagen tot daar :n.
Ik had gedacht om naast de stallen op een verhard stuk een voorlopige mesthoop te maken en weg te scheppen wanneer ik wel de kruiwagen door de modder krijg, maar ik denk dat die voorlopige mesthoop heel zwaar zal worden als het daar steeds op regent enz.? En dus moeilijk om weer weg te krijgen... Of denk ik nu fout :+ ?

Nu vraag ik me af hoe jullie dat doen? Een speciale manier om je kruiwagentje erdoor te krijgen misschien :Y) ?
Alle tips zijn welkom!

Sorry als het niet juist staat

Paris_

Re: Problemen met mesthoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:38

Je kunt planken of houten platen neerleggen waar je overheen kunt lopen?
Is bij onze mesthoop ook zo. :j

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:40

Zakken die dan niet weg in de modder enzo? Want het is echt erg :+ .
Maar ik zal er eens over nadenken, lijkt me wel een handige oplossing :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:42

rijplaten neerleggen

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:45

Noblesse_ schreef:

Nee hoor, als je flinke platen (ook wel dikke) platen neemt zakken die niet weg.
Je kunt ook een stenen pad aanleggen, maar dat is misschien een beetje te duur als tijdelijke oplossing.
(Die gewone grindtegels worden vaak ook wel heel goedkoop of soms zelfs gratis aangeboden op bijvoorbeeld marktplaats!)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:33

Ik heb net de ergste blubber weggegraven en stoeptegels neergemikt, wel erg scheef maar och, voor die periode te overbruggen kan het wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:12

Paris_ schreef:
Noblesse_ schreef:

Nee hoor, als je flinke platen (ook wel dikke) platen neemt zakken die niet weg.
Je kunt ook een stenen pad aanleggen, maar dat is misschien een beetje te duur als tijdelijke oplossing.
(Die gewone grindtegels worden vaak ook wel heel goedkoop of soms zelfs gratis aangeboden op bijvoorbeeld marktplaats!)

Als je een paar keer met een volle kruiwagen over die grindtegels gaat is het binnen een paar dagen verzakt. Tegels blijven niet goed liggen in de blubber, kun je beter wachten tot 't droog is, zand laten storten en dan betegelen met een bandje erom.

Denk dat je 't meeste hebt aan wat planken voor nu tijdelijk. Kijk wel uit dat houten planken glibberig glad worden in de regen en sneeuw.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:40

Hier ook het probleem inderdaad. Nu is bij ons de situatie anders we moeten nogal een eind lopen met de kruiwagen maar goed wij hebben nu greppeltjes gegraven zodat het water beter kan aflopen en dus wat sneller gaat drogen. Denk dat je voor nu inderdaad best iets van planken kunt gebruiken en straks als het wat droger is een stuk bestraten zodat je in het vervolg gewoon door kunt.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 01:36

Het is net nog gelukt zonder planken :D, tractor was net langs gereden om de piste te slepen, dus heb door die sporen kunnen lopen, waren wat aangeduwd aan de grond. Maar tegen morgen is dat al weer weg :(