De Kick Stop. Stop schoppen in de box

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

De Kick Stop. Stop schoppen in de box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 18:18

Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 24-12-12 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:25

Nou ik vind het een beetje sneu eigenlijk. Sowieso werkt het alleen als het paard maar op 1 plek slaat. Ik had er eentje die sloeg gewoon tegen alle wanden aan. Dan werkt het dus niet. En ik vind het link om stroom te hebben in de stal. Dan moet je het 1 x doen en daarna de stroom eraf halen zoals in het filmpje.

Dus met een paard wat slaat met voeren zou het een oplossing kunnen zijn maar mijn ervaring is dat een bezem ook goed werkt hoor. :')

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:26

Hmm ik weet niet of ik het een fijne oplossing vind. Ik zou er zelf geen gebruik van gaan maken.
Er zijn simpelere oplossingen.

Captain

Re: De Kick Stop. Stop schoppen in de box

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:29

:') Dan krijg je dus een paard wat bang in de hoek gaat staan, wat de stal niet meer in wil, of wat ergens anders tegenaan gaat schoppen.. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:33

Nog even en we krijgen ook sporen en zweepjes met stroom om de paarden scherper aan het been te krijgen of te straffen bij ongehoorzaamheid. Ik vind stroom alleen geschikt voor een omheining maar verder niet als straf.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:38

Suzanne F. schreef:
Nog even en we krijgen ook sporen en zweepjes met stroom om de paarden scherper aan het been te krijgen of te straffen bij ongehoorzaamheid. Ik vind stroom alleen geschikt voor een omheining maar verder niet als straf.

_/-\o_

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:42

Zo, dat is vragen om ongelukken.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:47

8)7 8)7

Niemand bedenkt zich dat het paard zich te pletter verveeld en dus misschien langer
op de wei moet of zich met een vriendje moet kunnen vermaken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:54

Ik zie er ergens wel de voordelen van in. Het houdt het paard heel (sommigen trappen tot ze er zelf blessures aan overhouden) en het paard wordt direct bestraft als hij loopt te rammen. Als het goed is hoeft het maar een keer....

En voor degenen die dit niet leuk vinden: hebben jullie de paarden aan huis staan? Weet je hoe hard dat klinkt, ook voor eventuele buren als paardlief midden in de nacht staat te rammen? Of ga je dan je nest uit en gooit een pluk hooi in de stal om paardlief rustig te krijgen? Weet je wat je paard op dat moment aan het doen is? Die is bezig met het trainen van de mens :D

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:55

Mijn paarden staan 24/7 buiten O:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 19:03

Of je zorgt ervoor dat je paard de hele nacht iets te vreten heeft, naast en leuk vriendje staat waar hij mee kan knuffelen en een ruime stal heeft....dus niet zo'n ruime van 3x3.

Ik vond nog iets:

http://www.youtube.com/watch?v=eq-9a2b-I1g

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:03

het is wel een beetje zielig, maar effectief. zoiets als een blafband.
maar beter als het paard niet zo om eten/vrijheid hoeft te 'vragen'.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:11

Cassidy schreef:
Ik zie er ergens wel de voordelen van in. Het houdt het paard heel (sommigen trappen tot ze er zelf blessures aan overhouden) en het paard wordt direct bestraft als hij loopt te rammen. Als het goed is hoeft het maar een keer....

En voor degenen die dit niet leuk vinden: hebben jullie de paarden aan huis staan? Weet je hoe hard dat klinkt, ook voor eventuele buren als paardlief midden in de nacht staat te rammen? Of ga je dan je nest uit en gooit een pluk hooi in de stal om paardlief rustig te krijgen? Weet je wat je paard op dat moment aan het doen is? Die is bezig met het trainen van de mens :D

Ik ben het met jou eens! Het paard gaat niet dood na 1 schokje... Het is gewoon een waarschuwing, om je stal en hoeven van het paard heel te houden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:11

Die van mij zou tegen het plafond vliegen en flippen tot ze de stal zo ver open breekt en kan ontsnappen..
Denk dat het vast wel effectief is maar ik denk dat er zat andere manieren zijn om dit gedrag eraf te krijgen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:16

Rubber_Duck schreef:
Die van mij zou tegen het plafond vliegen en flippen tot ze de stal zo ver open breekt en kan ontsnappen..
Denk dat het vast wel effectief is maar ik denk dat er zat andere manieren zijn om dit gedrag eraf te krijgen.

Dan heb je een gat in de markt te pakken. Ik stel voor, verzin DE oplossing en je wordt slapend rijk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:17

Cowgirl schreef:
Of je zorgt ervoor dat je paard de hele nacht iets te vreten heeft, naast en leuk vriendje staat waar hij mee kan knuffelen en een ruime stal heeft....dus niet zo'n ruime van 3x3.

Ik vond nog iets:

http://www.youtube.com/watch?v=eq-9a2b-I1g

Er zijn meer trainingtools, zoals de Vice Breaker.

Misschien weleens handig om dit artikel even door te lezen. En hou even in je achterhoofd dat niet alles op een zachte manier, of met een vriendje, de hele dag buiten of onbeperkt hooi op te lossen is.

http://www.enlightenedhorsemanship.net/ ... cebreaker/

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:18

De oplossing Cassidy, is heel voor de hand liggend. Namelijk nièt je paard opsluiten in één of andere isoleercel, en zorgen voor ruimte, vriendjes en voldoende ruwvoer.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:20

Ik heb 2 oude matrassen in de stal gemaakt :D
Pony timmerde ook het hele gezin wakker waar ze staat.
Pony staat van s morgens vroeg tot s avonds buiten met 3 andere pony's en kan op stal met de buurman knuffelen. Zelfs als er hooi in de stal ligt doet ze dit, dus is echt niet altijd verveling.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:23

Vilar schreef:
De oplossing Cassidy, is heel voor de hand liggend. Namelijk nièt je paard opsluiten in één of andere isoleercel, en zorgen voor ruimte, vriendjes en voldoende ruwvoer.

Even verder lezen dan alleen de openingspost. Niet alles is zo op te lossen.

En misschien ook even handig om door te nemen, kan ik allerlei situaties van toepassing zijn:

[VNA] Nothing is written in stone....

Moet er een paard dood omdat jij je grenzen hebt zitten in wat je toestaat en wat niet? Bij trainen, of corrigeren van paarden?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-12-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:25

Ik vind dit nog niet zo'n gekke oplossing hoor, beter dan een kapot paard en kapotte stal. Na 1x doet ie het waarschijnlijk nooit weer.
Met die natte blubberzooi van nu zou ik er niet aan moeten denken om mijn paarden 24/7 buiten te hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:34

Een veel eenvoudiger oplossing is een kick chain of de vice breaker zoals cassidy al aangaf. Overigens lijkt het me logisch dat je eerst de andere opties probeerd zoals eerder genoemd. Maar als dat allemaal niet werkt dan liever een keer een fikse pijn prikkel toedienen dan een dier met kapotte benen die hierdoor op zijn zevende met pensioen moet..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:35

aisie schreef:
Ik vind dit nog niet zo'n gekke oplossing hoor, beter dan een kapot paard en kapotte stal. Na 1x doet ie het waarschijnlijk nooit weer.
Met die natte blubberzooi van nu zou ik er niet aan moeten denken om mijn paarden 24/7 buiten te hebben.

Zoals ik net postte heb ik wél een kapot paard na 1 keer.. Dan heb ik m liever 24/7 'buiten' staan met een schuilstalletje met enkele vierkante meters betegeld.. Daar kunnen ze echt wel tegen hoor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 19:39

Mischien moeten we eens niet in oplossingen denken maar denken in hoe voorkom ik het.

En dat is echt niet moeilijk als we eens meer rekening gaan houden met de behoeftes van een paard die moeder natuur het dier gegeven heeft.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:42

Als dat kan is het prachtig maar de meeste mensen kopen hun paard niet als veulen recht van de moeder af..

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:48

Het filmpje zou moeten stoppen op 0.33 sec., daar waar de voice-over zegt: `begin with taking the horse out of the box.....`
Klaar....probleem opgelost! :j