wat een vervelende pensionstal, tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koffiepads

wat een vervelende pensionstal, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 18:15

het zal wel veel mensen gebeuren,maar ik ben het echt zat op mijn huidige stal, ik heb onverwachts wel het geluk dat ik een mooi stukje voor mezelf kan huren maar helaas is er nog het een en ander aan werk en zit ik met een opzeg termijn van een maand, ik had het in het begin heel erg gezellig,alles mocht en kon, en voor ik bij mijn andere stal weg zou gaan, wilde ik duidelijke afspraken, en paarden zouden buiten komen, nou ze staan nu al een maand binnen en nu hij weet dat ik weg ga mogen ze niet meer naar buiten omdat het dan kapot zou gaan voor de nieuwe verhuurders, dus mijn dieren zijn nu nog de dupe een maand lang omdat ik weg wil, wat een onzin, er kwam iedere keer wel een hoop gezeik bij en eerst waren er zulke mooie beloftes, nu staan ze ongelukkig in een donkere stal. heeft iemand tips of je onder zo n contract uit kunt komen?

Zertab

Re: wat een vervelende pensionstal, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:17

Staat er in het contract dat ze recht hebben op zoveel uur buiten? Zoja, dan pleegt de verhuurder contract breuk en kan je naar de rechter stappen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:17

tss ze zouden toch gewoon naar buiten ? dan moeten ze naar buiten . Zeg anders dat je eventuele schade wil vergoeden ... ( ookal zal er dan vast plotseling wat stuk zijn )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:20

Opzegtermijn zegt niet dat je er moet blijven staan, enkel dat je die termijn moet betalen. Ik zou zo snel mogelijk je nieuwe stukje in orde maken (in elk geval zodat ze er veilig kunnen staan) en verhuizen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:21

Als de verhuurder zijn beloftes en afspraken niet na komt, hoef jij dat ook niet. Dus paarden oppakken en weg wezen!
Een contract werkt altijd 2 kanten op; beide partijen moeten zich aan de gemaakte afspraken houden! Als jij kan aantonen dat deze niet nagekomen worden is dat alleen al een reden om te vertrekken ( en niet te betalen voor de laatste maand! -:(- ).

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:22

Een opzegtermijn heeft betrekking op de betaling. Dus als je nu even flink doorwerkt aan je eigen wei en je paard zo snel mogelijk verhuist, en je betaalt die ene maand, dan is het hele probleem opgelost.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:30

Vilar schreef:
Een opzegtermijn heeft betrekking op de betaling. Dus als je nu even flink doorwerkt aan je eigen wei en je paard zo snel mogelijk verhuist, en je betaalt die ene maand, dan is het hele probleem opgelost.

:j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:04

Zo snel mogelijk je eigen stukje op orde maken en je paardjes verhuizen. Dat kost je dan maar een maand stalgeld, maar je paardjes hebben het dan wel fijner...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:10

Ik zou die maand betalen en een maand eerder weggaan, waarom die maand volmaken ?

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:14

indd, een contract is er om je aan te houden, maar als hij er zich er niet aan houd, dan jij al helemaal niet als je paarden daar zo enorm de dupe van worden en het beroerd hebben :(:) niet betalen en wegwezen lijkt mij..sterkte er mee hoor, vreselijk zoiets brr :(

Christiene

betalen en weggaan..

_nvds

Ik had borg 200 euro.. en ik wou ook z.s.m. weg dus hebben we die 200 euro laten zitten en weg gegaan! Ik zou inderdaad wat de meeste mensen zeggen gewoon je eigen landje proberen te regelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:23

Precies, betalen en oppakken je paard en wegwezen.

koffiepads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 23:45

Ja ik heb zeker nog een maand werk op mijn eigen stekje maar ik baal er wel van,je gaat met tegenzin erheen en je moet er nog voor betalen ook, en dan nog gezeik over hooi dus koop ik mijn eigen hooi, ook weer 100 extra, tjonge ben nu nog duurder uit als op de vorige stal, die was luxe en binnenbak en nu heb ik alles zeik nat en mogen ze niet naar buiten terwijl wel een ander paard buiten staat op een beter wei, en ook de andere wel buiten komen in een paddock af en toe, en die van mij niet, ze mogen niks staan hele dag binnen en er mag zelfs geen stro in de stal, dus hebben niks te knabbelen, ik heb zelfs een paar dagen mezelf ziek gemeld om dus of twee keer op een dag naar mijn paarden te gaan, of een hele middag, maar ja moet 20 min rijden van mijn huis dus kost ook nog wat, maar het gaat om mijn beesten en al mijn geld gaat er naar toe dan wil ik dat ze gelukkig zijn

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:47

nou hebben zij jou flink in de mangel zeg :( je pikt veel te veel! heb je geen rechten ofzo? je moet maken dat je er weg komt en geen geld meer aan betalen lijkt mij, je zou zelfs de dierenbescherming zowat kunnen bellen voor verwaarlozing lijkt het wel! belachelijk zoals jouw paarden eronder moeten lijden ;(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:40

Ik zou zorgen voor een noodoplossing op je nieuwe plekje (red je het daar wel met de verzorging alleen?)
En dan een gesprek aan gaan met de stalhouder over de wederzijdse afspraken. Als jij je aan je opzrgtermijn moet houden, moet hij zich aan de afspraken houden over het buiten komen. Zo niet, dan kun jij weg en betaal je niet die hele maand opzegtermijn. Heel simpel.

koffiepads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 10:10

tja, al die paarden staan in de strond en met dikke benen en die zijn allemaal zo dom dat ze het wel best vinden dat ze binnen staan, er zijn er die komen wel twee dage of meer niet buiten, dus helemaal niet he, ik ga nog rijde of longeren maar zijn paarden staan maar liefst in een stand

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:17

tamary schreef:
Opzegtermijn zegt niet dat je er moet blijven staan, enkel dat je die termijn moet betalen. Ik zou zo snel mogelijk je nieuwe stukje in orde maken (in elk geval zodat ze er veilig kunnen staan) en verhuizen.

Inderdaad, fatsoenlijke omheining om je eigen stukje heen en dat ze water hebben en dan zou ik zeggen, gaan met die banaan :) 2e kerstdag zijn er ook veel bouwmarkten open, dus ik zou gewoon zorgen dat je stuk in orde is (alle hulptroepen in actie!!!) en wegwezen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:54

Nou ben ik misschien een bitch maar kan de eigenaar mij veel vertellen maar ik betaal ergens voor en daar heb ik recht op dat hij niet wil dat mijn paard iets kapot loop heb ik dan schijt aan ik betaal ook voor weidegang of paddock dus dan zet ik ze daar of hij nu wil of niet. Daar heeft hij dan ff niets over te zeggen. Zelfde met stro ik betaal ervoor dus maak ik daar gebruik van kan hij hoog of laag springen maar ik ga me paard toch niet op een vierkante meter laten staan terwijl ik betaal voor heel wat meer.
Als hij niet normaal doet doe ik dat ook niet. Paard buiten gooien of hij dat nu wil of niet en verder je eigen stukkie even snel en veilig in elkaar steken dan even maar minder ruimte of niet zo geweldig mooi dat komt wel.

koffiepads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 13:05

Ja weet je hij zegt dat het zijn weides zijn en dat ze nergens buiten komen en zeker niet met dit weer. En stro wil hij niet hebben omdat hij dat niet af kan voeren.helaas heb ik niet echt mensen die mee kunnen helpen.en kan ze ook niet zo alleen neet zetten.heb wel mensen maar die komen in februari pas.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:17

Wat een oliebol zeg! Wegwezen daar! Zet je paard desnoods 1 of 2 maanden op een andere stal voor hij naar zijn uiteindelijk stal wei gaat! Er zijn genoeg stallen die ook tijdelijke opvang verzorgen met vakanties e.d.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:18

Hahaha... ik had op de plaats van oliebol iets heel anders gezet.... ging over de stal... en veel s h i t ;) Blijkbaar is BOKT zo ingesteld dat die meteen het woord verandert. Nu begrijp ik waarom er zo vaak banketstaaf op het forum staat _O- _O- _O-

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 09:51

Misschien houdt de pensionhouder de paarden binnen omdat het ontzettend veel geregend heeft. De weilanden zijn ontzettend nat. Als je de paarden er nu op laat lopen vertrappen ze de heleboel. Bij ons komen ze ook al een poos niet in de wei. We Laten ze los in de buitenbak en meer kan je niet doen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 09:58

tijdelijk terug naar je oude stal tot je eigen plekje klaar is..
ik zou daar geen dag langer willen staan :n

maarrrr wat staat er in je contract? (over het buiten zetten enz?)

koffiepads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 11:05

ik hoorde dat ze voorgaande jaren helemaal niet buiten kwamen na oktober, tot april, maar nu komt er wel een buiten die wei is altijd droog, maar het mag echt niet dat een ander een uurtje op die wei mogen lopen, en er is een paddock en dat is een zwembad, en dan nog blijven ze binnen, of ik moet ze zelf nog erin doen, maar het gaat mij erom dat ze net als maand terug gewoon min 3 uurtjes vrij kunnen bewegen en niet een half uurtje in de paddock, dat ik ze er zelf in zet , maar nu heb ik er stress van en ben er dan pas s middags, dus hele morgen staan ze binnen en eentje mag er naar buiten toe, omdat zij dus wel voor elkaar heeft gekregen, maar toen ik ging kijken heb ik het nadrukkelijk gevraagd ik ben dan wel een dressuur ruiter maar mijn paardjes wil ik gewoon buiten hebben hoor,