Wij roepen ze 1 of 2 x per dag naar de stal toe en dan kijken we ze ff na en geven ze iets lekkers. Paar keer per week een poetsbeurt dan kun je niets over t hoofd zien (medische problemen bv). Gaat prima!
Anoniem
Geplaatst: 22-12-12 19:56
Als er te weinig gras staat bij voeren met ruwvoer en evt krachtvoer naar behoeven. Water is ook belangrijk, het liefst een plekje waar hij kan schuilen en een vriendje.
Zoals hierboven al genoemd wordt, vooral nu belangrijk om kuil/hooi bij te voeren. En wat ik belangrijk vind (weet niet of daar een mogelijkheid voor is) een stuk verharden, zodat ze niet de hele dag in de modder staan, want dat heb je gegarandeerd .
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 22-12-12 20:04
Bij voorkeur dagelijkse controle op gezondheid,wondjes, gewicht, heining en wei controle. Controle of ze niet te nat, te koud of juist te warm zijn.Controle op water, gras, hooi. Borstelen naar behoefte, bij voorkeur dagelijks de hoeven uitkrabben. Helaas kan ik zelf niet dagelijks langsgaan maar ze worden wel gecontroleerd op voedsel, water en rare dingen. bij dekendragende dekens, controle op de deken en wisselen indien nodig.
Wat ik zelf doe is om de dag een borstelbeurt, niet te stevig maar de haren weer even losborstelen zodat ze niet door de modder aan elkaar klitten. De ene keer met harde borstel en de andere keer met zachte borstel. En eens per week een wat uitgebreidere borstel en verzorgbeurt, manen plukken ed ook.
Ik voer die van mij sowieso (hooi) bij nu, meestal voer ik savonds en iemand anders de rest van de dag. En ik voer hem zo'n 2 keer per week zemelen en Pavo Care4life, en dan poets ik hem ook 2 keer per week En soms gooi ik hem ff lekker los in de roundpen, dus aandacht genoeg