Impressie van de kosten stal bouwen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Figaros

Impressie van de kosten stal bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:59

Hallo allemaal!

Wij zijn aan het overwegen om een nieuwe paardenstal te laten bouwen. Alleen kunnen wij nergens op internet een prijslijst o.i.d. vinden.
Wij heeft er onlangs nog een paardenstal laten bouwen? Wij willen 2 a 3 boxen. Ik zal een foto plaatsen met het idee wat we ongeveer willen.

Afbeelding

Humphry

Re: Impressie van de kosten stal bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:01

Ehm offertes aanvragen misschien? :')

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 13:03

Humphry schreef:

Dat kunnen we doen als we eerst een idee hebben hoeveel het kost, stel dat het dik boven ons budget zit...

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:05

Maar een bokker kan wel zeggen dat het 5 duizend of 10 duizend kost, maar dat is nogal een flink verschil máár het kan wel allebei! Er spelen zoveel factoren mee, neem bv alleen al de grond..is dit een zandgrond, kleibodem etc etc. Maar een offerte kun je altijd aanvragen! Tegenwoordig zijn er zat die al een ruime schatting kunnen maken voor je a/d hand van een foto en achtergrond informatie!

Ik wijzig even; een offerte is gratis en vrijblijvend he!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:33

Wij hebben net onze stal laten leveren. De stallen met het dak + levering hebben ons 1700€ gekost. Dit zijn 3 stallen. Wel moeten we zelf onze bodem voorzien. Aangezien wij in natuurgebied zitten gaan we rubber tegels nemen aangezien we geen beton ofzo mogen hebben. Wij zijn wel tevreden van de materialen en het systeem om ze in elkaar te zetten. Dit is een van de goedkoopste manieren, maar je moet wel nog een deel zelf doen. Je kunt het heel basis houden of wat meer luxer afwerken.
Wij bestelden hier

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:00

wij hebben thuis 2 stallen van 3.5x3.5m
hardhout van 3.4cm dik.
Afdak van 2m50.
scheidingswand half tralies
1 open schuifdeur & 1 schuifdeur met weefrek

Voor dit alles waren we incl plaatsing en levering + 2 jaar garantie 4700 euro kwijt.

Dan moet je nog denken aan je vloer. Wil je beton ? Klinkers ? Er moet steeds een stabiliserende laag onder je klinkers,
dus die kost ook weer geld.

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 14:19

Exponent schreef:
wij hebben thuis 2 stallen van 3.5x3.5m
hardhout van 3.4cm dik.
Afdak van 2m50.
scheidingswand half tralies
1 open schuifdeur & 1 schuifdeur met weefrek

Voor dit alles waren we incl plaatsing en levering + 2 jaar garantie 4700 euro kwijt.

Dan moet je nog denken aan je vloer. Wil je beton ? Klinkers ? Er moet steeds een stabiliserende laag onder je klinkers,
dus die kost ook weer geld.

Wij hebben nog een oude stal staan, deze heeft een betonnenondergrond. Wellicht zouden we die kunnen gebruiken als ondergrond bij de nieuwe stal.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:23

dat zou erg handig zijn! let dan wel goed op hoe groot deze is en hoe groot je stal gaat worden... wij hebben langs achterkant & zijkanten nog 10cm extra tegen modder vuil,...
Ook is het handig onder je afdak (indien je dit gaat plaatsen) verharding te leggen... anders wordt het erg snel een vieze boel!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:09

Ik heb pas een stal gebouwd met uitloop van 8 x 12 (betegeld).
De stal is 3 x 4,5 (in gebruik als opslag) en een uitloopstal van 6 x 4,5.
Deze heb ik opgebouwd van tweedehandsmaterialen (betonelementen, tegelsdakspanten en platen dak, gratis ergens af kunnen halen).
De 2 voorwanden heb ik voor 250 euro gekocht op mp, tel daar nog 200 euro voor zand voor bestrating en nog spijkers, stopverf, schroeven etc voor zo'n 200 euro.
Hij is nog niet helemaal af, is niet het allermooiste bouwwerk maar qua maten echt super fijn.
In de uitloopstal kunnen ze goed mijn 1 paard en 3 kleinere ponies staan. De uitloop wordt ook intensief gebruikt en daar mesten ze ook meestal. Dit bespaart een hoop strooisel en werk.
Het water van de hwa vang ik op met een 1000 ltr tank.
Afbeelding
Mijn andere stal heb ik 20 jaar laten bouwen van hout (1 stal van 4x3 en 1 van 3x3) voor toen 6000 gulden. Staat nog prima op 1 kapotte deur na. Wel elk jaar de wanden op beschadigingen nalopen en goed in de verf houden. Als de vervangen moet worden dan zou ik toch voor de maten van de eerstvermelde stal aanhouden. Dat bevalt erg goed.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:10

Hoe kom je aan die foto haha. Dat zijn onze stallen :P
Die we willen afbreken/verkopen. Moet even aan mijn ouders vragen of ze
hem al kwijt waren ja of nee. pb maar bij intresse

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:21

Figaros schreef:
Humphry schreef:

Dat kunnen we doen als we eerst een idee hebben hoeveel het kost, stel dat het dik boven ons budget zit...

Euh, offertes zijn er toch juist om een beeld van de kosten te krijgen? :)*

Via veel sites kun je ook brochures opvragen, incl. Prijslijst.
Bijv. Roossen, bedaf, brinco, inorka, corton etc.

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:35

Je kan offertes aanvragen, eventueel bij een beunhaas vragen wat het kost als hij het moet maken en je zelf materialen aanlevert? Kun je het eventueel of manlief zelf bouwen?

RoyalHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:03

Wij hebben een bedrijf in onder andere stallenbouw, Royal Horses, je mag me gerust een mailtje sturen met daarin jullie wensen/eisen, dan kan ik je een prijsindicatie geven, of eventueel een offerte opstellen.
Mijn e-mail adres is te vinden op de website.