Nu zit ik dus met een immens groot dilemma over waar ik mijn 2 paarden ga stallen..
eerst wat info over de paarden :
* Roos, 20j, BWP, merrie. Artrose op 1 been
*Gatina, 2j, KWPN, merrie
En dan dus het probleem..
Al jaren heb ik een huurweide, deze is best aan de kleine kant (4000m2).
hier heb ik een schuilstal ter beschikking en een kleine zadelkamer en ik kan perfect op de weide rijden.
Vanaf het iets of wat regent is het daar (hele wei + voor en IN de schuilstal ) een echt modder. We hebben er al
massa's zand onder gegraven maar niets helpt..
Ook is er een zand ( of dus eigelijk modder... ) pad van een 700 m van de straat naar de wei.
Waarom ik zou willen verhuizen?
*de modder voor de stal
*het pad, ik moet sochtends om 6uur te voet met nette kleren door de modder ploeteren... en als ik de paarden
wil opladen ( wat 1x in de week is) moet ik ze samen naar de straat brengen, wat niet echt handig is.
*aanbrengen van materiaal is een ramp (hooi, eten,... )
*nu we verhuisd zijn is het een dikke 10km rijden
*ik moet ze steeds alle 2 weghalen als ik op wedstrijd ga, anders flipt de andere..
* erg weinig gras
Wat is nu de andere optie?
De paarden zouden bij mijn overbuur mee op de weide kunnen. (enkel in de zomer, winter staan ze aan huis)
hier staan ze met fokmerries. Heel positief vind ik dan dat ze niet meer met 2 staan, en ze dus misschien eens
wat minder onafscheidelijk worden..
ze staan dus dag en nacht buiten op een erg grote wei met een schuilstal en een continu gevulde hooiruif.
Hier krijgen ze niets anders van eten bij ( is dit wel goed voor de jaarling ? )
Ik moet dus enkel gaan als ik wil werken of iets wil doen met mn paardjes en niet meer elke ochtend om 6uur en savonds 20u gaan eten geven
ivm schooluren.
Ivm de kostprijs...
wei
huur : 500 / jaar
eten & hooi &... ook best wel wat voor 2 paarden
meststoffen : 50 euro per zak x 4 zakken = 200 euro
dit jaar zou er eveneens volledig nieuwe omheining en stal moeten komen
en zou de wei ingezaaid moeten worden.Grote kost dus!
benzine!!
overbuur
150 euro per paard per maand all in..
(weides, hooi, piste, stapmolen, water, zadelkast)
Nu, wat zouden jullie doen? Voor welke optie zouden jullie kiezen, en dan vooral om welke redene?
Alvast bedankt