paard molt trui, verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

paard molt trui, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:00

Mijn paard heeft bij iemand van stal de trui gescheurd..... Is dit taak van verzekering of moet ik er zelf voor op draaien?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:04

Als de eigenaar van het paard een beetje welwillend is, dan kan hij/zij het bij zijn/haar WA-verzekering claimen.

[edit] lezen blijft moeilijk... ik dacht dat jouw trui gesloopt was!
De verzekering vraagt idd waarschijnlijk om een bonnetje of gaat een (lage) dagwaarde schatten. [/edit]
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 10-11-03 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:06

WA verzekering dekt dit wel, maar dan moet degene waar die trui van is een bonnetje overhandigen om aan te tonen hoe duur hij was. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het bonnetje nog heeft van die trui.

Bovendien: als je naar een stal toegaat, zorg je toch dat je in je oude kleren gaat? Je wordt altijd vies, en er kan altijd wat kapot gaan. Beetje kortzichtig van de persoon om haar nieuwe trui aan te doen naar stal. Beetje je verstand gebruiken hoor!

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:09

Cassidy schreef:
WA verzekering dekt dit wel, maar dan moet degene waar die trui van is een bonnetje overhandigen om aan te tonen hoe duur hij was. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het bonnetje nog heeft van die trui.

Bovendien: als je naar een stal toegaat, zorg je toch dat je in je oude kleren gaat? Je wordt altijd vies, en er kan altijd wat kapot gaan. Beetje kortzichtig van de persoon om haar nieuwe trui aan te doen naar stal. Beetje je verstand gebruiken hoor!


tja....die lui zijn nou eenmaal beetje raar en een beetje kak... maja mijn paard mag nou eenmaal niet iedereen...weten ze ook maar toch gaan ze met hun paard aan de box van mijn paard staan. Dat snap ik dan weer niet he..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:27

Naatus schreef:
tja....die lui zijn nou eenmaal beetje raar en een beetje kak... maja mijn paard mag nou eenmaal niet iedereen...weten ze ook maar toch gaan ze met hun paard aan de box van mijn paard staan. Dat snap ik dan weer niet he..


Tja een beetje kak...snap het niet, en heb er gelukkig ook niet te maken.
En ik denk zomaar dat ze de bon van de trui niet hebben bewaard Haha! Tong uitsteken
Trouwens, als je het geld hebt om een beetje kak te zijn, kun je het bedrag voor die trui ook wel zelf ophoesten...
Of is het zo erg met ze gesteld? Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:03

Ik heb ooit eens geprobeerd om een nieuwe spijkerbroek van de verzekering te krijgen. De fles waar een vuurpijl in stond viel om, en de pijl kwam recht mijn kant op. Gelukkig alleen een paar kale plekken op de broek... Maar de verzekering deed vreselijk moeilijk. Inderdaad, je moet bonnetjes ophoesten (alsof ik die nog heb) en bovendien heb je ook een eigen risico en die is vaak hoger dan de prijs van een nieuw kledingstuk... Claimen heeft dan dus sowieso geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:18

Ligt er aan waar de trui opdat moment was.
Had de eigenaar hem aan en werd ze gegrepen door het paard terwijl ze langs de stal liep dan waarschijnlijk wel.
Had ze de trui in zijn stal gelegd of over de staldeur gehangen geef ik je weinig kans.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:50

Ik heb mijn eigen trui een keer in de hens gestoken ( hing boven een kaars, blonT )

Hoefde helemaal geen bonnetjes te laten zien, moest alleen de waarde van de trui opgeven en kreeg het vergoed Haha!

Je kan het altijd proberen als ze het van je eist, niet geschoten is altijd mis.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:53

-:Edit:- Bericht was bedoeld voor ander topic Clown

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:58

Cassidy schreef:
WA verzekering dekt dit wel, maar dan moet degene waar die trui van is een bonnetje overhandigen om aan te tonen hoe duur hij was. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het bonnetje nog heeft van die trui.


Hoeft niet is afhankelijk van je verzekering.
Laiser heeft vorig jaar iemand omvergetrokken waarbij ook kleding vernield werd.
Wij kregen het zonder problemen gedeclareerd bij de verzekering.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:55

Ik vind het niet meer dan netjes dat je de schade vergoed die je paard veroorzaakt heeft, kak of niet. Ik begrijp dat je paard gehapt heeft en de trui te pakken had van iemand die buiten de box stond/liep? Of steekt iemand met 'kak' zijn arm naar binnen en zegt, "hier trek maar even kapot".
En Cassidy, bewaar jij de bonnen van je kleding? Gooi ik altijd weg als het past, wordt anders zo'n bende.
En een paard dat naar mij hapt, krijgt als vlotte reactie een tic terug.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:59

Heb ik geen ervaring mee!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:32

In principe is de eigenaar verantwoordelijk (of beter wettelijk aansprakelijk) voor de schade die het dier aan iemand toebrengt.
Daar heb je dus de WA verzekering voor die het dekt.

Maar de verzekering kan idd. om het bonnentje vragen.
Maar als jouw paard altijd al vervelend doet naar andere mensen en die mensen dat (aantoonbaar) zouden kunnen weten voordat ze vlakbij jouw paard zijn gaan staan, dan wordt het weer eigen risico...

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 22:09

tja ik ga morgen maar eens de verzekering bellen. Je voelt je zo banketstaaf op het moment dat iemand je dat ff komt vertellen. Maar wie zegt dat ze dat daadwerkelijk gedaan heeft. Hij zei dat ze eerst 2 x beet (dan vraag ik me af waarom blijf jestaan en geef je dat beest geen hengst voor z'n kop) en de derde keer pakte ze zijn bodywarmer beet en scheurt het kapot....

Ik wil trouwens wel ff die bodywarmer zien om het ff te checken... Vind het een beetje vaag. Geloof het ook niet helemaal maja...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:24

Margee schreef:
En Cassidy, bewaar jij de bonnen van je kleding? Gooi ik altijd weg als het past, wordt anders zo'n bende.


Ik gooi de bonnen altijd weg, en het zou nieteens in me opkomen om te proberen dit via de verzekering te claimen. Dan sla je jezelf voor je kop als je zoiets gebeurt, je haalt je schouders op en gaat door met het leven.

Helaas zijn er nog steeds mensen - uit alle lagen van de bevolking - die denken dat ze ieder jaar op zijn minst de jaarlijkse verzekeringsbijdrage in vorm van claims terug moeten vragen. Zo ken ik verhalen van mensen die standaard op vakantie van alles "verloren", waar van alles werd "gestolen" en die het lef nog hadden om een thermoskan van 10 Euro bij de verzekering proberen terug te halen die ze vergeten waren op een parkeerplaats na een koffiepauze mee te nemen. Waarom denken jullie dat de verzekeringspremies voortdurend de lucht in schieten? Heus niet omdat ze nooit hoeven uit te keren....

En ja, ik ken ook personen die het uitlokken dat een paard hun kleding vernielt. Het is zo schattig als je paard aan de kraag of mouw van je jas loopt te knabbelen, of je loopt uit te kleden op zoek naar een snoepje. En ineens is het hap, het paard loopt achteruit en het leed is geschied.

En Naatus, als jij het gevoel hebt dat je bedonderd word, zou ik mijn gevoel volgen en op zijn minst de bodywarmer willen zien...Mijn ervaring leert me dat je gevoel je meestal niet bedriegt.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:59

naatus: ik denk dat als een paard al 2 maal bijt dat e persoon in kwestie al snugger genoeg kan zijn om weg te gaan, en als hij dan haar body neemt en kapot trekt zie je dat toch aankomen? kheb nog nooit een paardgezien dat afkomt, kledingstuk vastneemt en direct kapot trekt, meestal nemen ze het goed in hun mond, en heb je ng de tijd om hem weg te jagen he.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:32

Als ze zelf heeft gezegd dat hij al twee keer heeft gebeten (ook al is het zachtjes) dan had ze kunnen weten of kunnen zien aankomen dat er mogelijk schade zou kunnen gaan onstaan.
Ze had daardoor maatregelen kunnen nemen die de schade hadden kunnen voorkomen (een stap opzij). Daardoor wordt het naar mijn idee eigen risico en hoeft jouw verzekering niet uit te keren.
Maar als je het meldt bij de verzekering vertel dan het verhaal erbij (dat hij ook al twee keer had gebeten/geknabbeld) en dus aan de kleding van het slachtoffer had gezeten, zonder die te beschadigen.