Mijn paard staat vanwege het weer erg veel op stal / paddock. Nu willen we dus een bal aanschafffen voor in de stal om verveling tegen te gaan. Iets met gaten erin zodat er wat voer uitkomt. Welke hebben jullie? En wat zijn jullie ervaringen?
Er zijn er zat, maar op welke ondergrond wil je dit gebruiken? Op zand krijgen ze naast de brok ook zand binnen, en in de box mogelijk vlas/of mest. Liefste geef je zo'n bal op een schoongeveegd verhard stuk of in een heel grote specikuip (85L of meer met wat extra gewicht tegen verslepen) Ik heb hier (mits droog) soms een voerbal met 20? kantjes met wat lekkers als extratje er in. Op die manier zijn ze toch bezig, maar eten ze van een schoon oppervlak.
Het is de bedoeling om in de stal en paddock te doen. Mijn paard heeft altijd een enorm vieze stal.. Goed dat je het zegt want daar had ik neit aan gedacht...
mnkortleve
Geplaatst: 21-12-12 02:39
Als hij zo'n vieze stal heeft kun je dan niet beter een slowfeed hooinet ophangen desnoods met wat stro er in zodat hij toch wat te knabbelen heeft. Of gemengd zodat hij het er tussenuit moet vissen.
Ballen met voer erin vind ik persoonlijk drama.... Als ze het eenmaal door hebben is de bal zo leeg. De bal is ook vrij hard en ik vind het geluid dat het rammelen van de brokjes maakt nooit zo netjes tegenover andere stalgenoten.
Slowfeeder wil nog wel eens helpen en voor de rest is het maar net wat je paard er mee doet. Je hebt ontzettend veel keuzes (vooral voor buiten). Maar denk er wel aan dat je paarden hebt die zich uren kunnen vermaken met een grote bal, maar dat er ook genoeg zijn die er helemaal niets om geven (zo heb ik er dus 1, met zijn zoutblok doet ie nog iets, maar met speelballen.... Nee...)
Nee mijn fjord doet ook niks met een skippybal of iets dergelijk. Maarja, Liefde gaat door de maag bij hem.. Idd misschien een slow feeder. Iemand suggestisch welke een aanrader zijn?