Is er animo voor een eigen huis met stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lazy

Is er animo voor een eigen huis met stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:33

Na aanleiding van wat plannen van een vriendin ben ik benieuwd wat bokt ervan vindt.
Het plan is om een pensionstal te kopen met ca. 20 stallen en 4 ha grond.
Hier staat ook een huis bij, deze wil zij dan gaan verhuren aan iemand met eigen paarden die dan ook wat stallen kan huren en wellicht ook wil mee werken aan het bedrijf.
Zou hier animo voor zijn en wat zou de huurprijs van het huis kunnen zijn ex. stallen.

Brand maar los :Y)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:36

Ik denk dat er vast animo voor is ja. Maar verwacht niet dat je met een huis verhuren veel winst draait... en vergeet niet dat je als eigenaar opdraait voor klusjes en onderhoud.
Laatst bijgewerkt door sallandval op 18-12-12 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Re: Is er animo voor een eigen huis met stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:36

Ik denk dat de locatie ook wel van belang is?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:37

Hier zal zeker animo voor zijn.
Maar deze is heel er afhankelijk van de locatie, staat van het hele gebeuren, hoe de regeling is qua onderhoud, kosten glw etc etc
Hier op zou je evt een huurprijs aan kunnen koppelen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:39

Afhankelijk van de woning natuurlijk ook. Staat van de woning, woon oppervlakte, grond, aantal kamers etc.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:43

mwoah, ik denk dat de animo voor zoiets tegenvalt. Ik zou liever iets kopen voor mezelf en niet bij een door een ander gerunde pensionstal gehuurd willen zitten.

(nou ben ik al jaren gewend om paarden aan huis te hebben, dus misschien kijkt iemand die niet de mogelijkheid heeft zoiets te kopen er heel anders tegen aan)

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:44

Ik denk niet dat er veel animo naar is. Mijn ouders huis met 4 paardenstallen, 2 weides en rijbak staat al een hele tijd te koop/te huur. Is niemand op af gekomen. Ligt 5 km van de Loonse en Drunense duinen af.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:47

Ik denk dat het alleen interesant is voor de "profs" die dus een huis huren en een aantal stallen waarbij ze dus aan het werk kunnen..maar voor de profs moeten de faciliteiten goed genoeg zijn en de omgeving {beetje centraal} lijken me daarbij ook belangrijk.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:49

Ik zelf zou als ik dan al zou gaan huren niet bij een bedrijf zelf willen zitten er komen toch allemaal mensen over 'jouw' pad lopen waar je dan niets over hebt te zeggen.
Als ik dat zou doen en ik huur dan wat stallen zou ik bepaalde faciliteiten er dan ook zeker bij willen hebben. Ik denk dus ook idd dat het erg afhangt van de locatie zelf en wat daar dan bij zit.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:50

Ik denk dat daar aardig wat animo voor is.
Maar inderdaad, het hangt van de locatie af en de staat van het huis. ( aantal kamers etc, natuurlijk ook dan)

@ Sandros: Ik denk dat je dat niet onder " weinig animo " moet plaatsen. Ik denk namelijk dat het grotendeels met de prijsvraag te maken heeft ook.
Maar dat is met heel veel dingen zo momenteel.. mensen willen niet teveel betalen natuurlijk met die crisistijd.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:53

animo? tja ligt aan lokatie en weet niet of je je hoofdinkomen ervan wilt hebben van de stal maar weet niet hoe je levensstandaard nu is maar dan kom je bedrogen uit...
Het is zeker geen vetpot en als het nog van een ander is...ik zou het niet doen maar ja ik ben ook wel een verwend meisje die dr paarden aan huis heeft...

suc6 in iedergeval

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:02

@TeSs2411, Tuurlijk heeft het met prijs te maken, alleen dat zal het dadelijk voor vriendin van TS ook zijn.
Bij mijn ouders is het in alle vormen en prijsklasses aangeboden/mogelijk geweest. ( dus ook zonder stal en alleen huur van een box omdat ik de buurvrouw ben en op t moment gebruik maar van de stal ).
Alleen er is gewoon niet veel vraag naar. Natuurlijk kan dit per gebied nog iets verschillen maar denk dat dit op het moment voor het grootste deel van NL geld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:06

lazy schreef:
Na aanleiding van wat plannen van een vriendin ben ik benieuwd wat bokt ervan vindt.
Het plan is om een pensionstal te kopen met ca. 20 stallen en 4 ha grond.
Hier staat ook een huis bij, deze wil zij dan gaan verhuren aan iemand met eigen paarden die dan ook wat stallen kan huren en wellicht ook wil mee werken aan het bedrijf.
Zou hier animo voor zijn en wat zou de huurprijs van het huis kunnen zijn ex. stallen.

Brand maar los :Y)

Waarom gaat zij zelf niet op haar eigen pensionstal wonen dan?
Het zou voor mij afhangen van de locatie en ik heb nu een koophuis, beetje onhandig om weer over te stappen op huur, dat zou ik niet willen.

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:37

Dank voor jullie reacties!
Ze hebben zelf net een huis gekocht en gezien de huizenmarkt niet handig om deze direct in de verkoop te doen.
Anders was het wel een goede optie, wellicht in de toekomst.
Dit kwam toevallig op hun pad.
Mijn gevoel was dat er wel animo voor was maar dat je er uiteindelijk geld bij in moet leggen, zij denken dat het mee valt.
Het is een gewoon woonhuis, met volgens mij 3 slaapkamers en verder in zeer goede staat.
Zit trouwens ook een binnenmanege bij en de je rijdt zo het bos in.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:39

Ik zou zeker interesse hebben in zo iets. Als er een leuke samenwerking van kan komen om een leuk bedrijf binnen de paarden te starten

MssPoseidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:45

Ik denk dat het voor beginnende mensen zeker wel interessant is. Maar voor profs inderdaad niet

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:39

Hier in belgie wordt dat wel vaker gedaan bij bv varkensbedrijven.
Mensen wonen dan in het huis, en doen het onderhoud van de stallen en varkens.
Krijgen daarvoor een loon uitbetaald - de huurprijs van het huis.
wat dus een mogelijkheid is is dat de bewoners de paarden uitmesten, binnen en buiten zetten en voeren, en dan gewoon een volwaardig loon uitbetaald krijgen. en dat ze dan zelf ook huis en stalhuur betalen.
of de mensen mogen gratis wonen en bv 2 stallen ter beschikking hebben, en krijgen dan nog een bepaald bedrag voor het werk op het bedrijf. (vriendin van me zat vroeger bij melkkoeien, kreeg een gewoon loon, en betaalde 250 euro per maand huishuur.
indien ze niks moeten doen op het bedrijf veronderstel ik dat het een gewoon huis te huur wordt, en de bewoners ook gewoon huur betalen.