Mileuwet en eisen voor mesthoop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shaun93

Mileuwet en eisen voor mesthoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 13:10

Met school ben ik bezig om mijn SWOT analyse uit te werken van mijn afgelopen stagebedrijf. De bedoeling is dat ik een nieuwe oplossing ga vinden voor de mesthoop/opslag). Op dit moment ligt het tussen 3 muren en wordt er dagelijks een half uur tot een uur gewerkt om die mest omhoog te werken, zodat er meer opgeslagen kan worden.
Dus de bedoeling is dat er praktischer mee gewerkt kan worden, en schijnbaar ivm de milieuwet (en volgens mijn stagebieder) moest deze mesthoop ook in de loop der jaren verbouwd worden. Dus vroeg mij dit uit te werken om dit misschien te gebruiken als uiteindelijk plan.

Ik ben al uren bezig geweest naar zoeken welke wetten hiervan zijn en welke vergunningen je hiervoor nodig hebt. Het enige waar ik op uit kom is voor de mestafvoer en besmesting van het land...

Heeft iemand een idee hoe zit misschien in elkaar steekt?

joyce B

Re: Mileuwet en eisen voor mesthoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:46

Voor permanente opslag:
Vloeistof dichte vloer met opstaande randen tegen weglopen/stromen mest/gier, opvang voor gier (gierput) of dak er boven zodat er geen regenwater bij komt en minimaal, ik geloof, 6, meter van oppervlaktewater als een sloot.

De milieuafdeling van een gemeente kan de eisen geven die zij stellen aan de opslag en de maximale of minimale opslagcapaciteit. Bij bedrijfsmatig paardenhouden moet er vaak toch een milieuvergunning opgesteld worden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:04

ik denk dat je via de Minas een heleboel te weten kan komen.

shaun93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:48

iemand toevallig een linkje of iets? Ik kan echt nergens iets vinden waar duidelijk iets over instaat..