Vanaf volgende maand ongeveer, wanneer mijn eigen paard komt, huur ik een wei hier in de buurt.
Aan de wei moet nog wel wat gebeuren (lees: mesthoop afpalen, onkruid weg, paddockje leggen eventueel, ...)
De stal/berging is echter een groter probleem

Het gaat hier om een oude schuur die in twee is gedaan.
De ene kant is een stal van ongeveer 3 op 4, die gebruikt zal worden als schuilstal/inloopstal.
Het probleem waar ik hier tegenaan loop is dat de 'muren' me niet zo veilig meer lijken.
Het zijn horizontale houten balken waar al serieus aan geknabbeld is door een vorig paard. Enkele van deze balken zijn ook afgebroken waardoor er een splinterig en scherp uiteinde te zien is.
Hier had ik het idee om eventueel houten platen te bevestigen tegen de houten balken. Is dit een goed idee? Welke houtsoort zou ik hier best gebruiken? Ik dacht aan spaanplaten (lekker goedkoop) en dan eventueel behandelen tegen rotten enzo ..
De andere kant van de schuur is een 'berging'. Hier staat een diepvrieskist die ik wss wel zal houden om het eten op te slaan. Verder is er een houten constructie die wellicht afgebroken zal worden

Ook hier mss best houten, behandelde platen? Ook spaanplaten? daar kunnen dan hangers en zadelsteunen enzo aan bevestigd worden eventueel.
In dezelfde berging moet ook hooi opgeslagen worden en zakken stro-pellets.
Een andere optie is zelf een kist timmeren voor zadel, hoofdstel, ...
Er hangt een bouwvallige deur in, er steken nagels uit de houten balken en een deel van de muur is ... tja gewoon weg :p
de eigenaar gaat zelf nog wel enige werkjes doen (bijvoorbeeld dat gat in die muur dichten) maar dit is voor mij toch niet echt voldoende.
Als iemand tips heeft wat renovatie van deze schuur betreft, materiaal dat ik kan gebruiken of manieren om dingen op te bergen, laat het dan zeker maar weten

bedankt! x