Buitenstaanders die je paarden brood gaan voeren etc...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LotteB

Buitenstaanders die je paarden brood gaan voeren etc...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 18:19

Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik wordt geplaagd door een oudere dame die denkt dat zij mijn paarden brood moet gaan voeren.
Wat kan ik hier aan doen....

(Waarschijnlijk) heeft zij eerder al de dieren politie op me afgestuurd met de melding dat mijn paarden in een natte wei liepen en er weinig gras op stond.
De dieren politie zag dat er niks met mijn paarden aan de hand was. ik heb ze uitgelegd dat wanneer het nog natter zou worden ik de paarden de helft van de buitenbak erbij zou geven dat ze daar ook bij gevoerd gingen worden en zij vertelde mij dat de paarden in een zeer rijke conditie verkeerde (Lees: beetje aan de volle kant). Sinds een maand hebben ze dan dus ook de helft van de buitenbak tot hun beschikking en daar staan ze als er gevoerd wordt. Als ze klaar zijn met eten lopen ze gewoon op de wei, scharrelen daar nog wat verdwaalde grasprieten op en genieten van hun weide. Ze zijn actief, vrolijk en in goede conditie.

Vanmiddag betrapte ik dus een mevrouw die brood stond te voeren.... zij vond dat ik de wei dicht moest doen want het was zielig dat ze in de modder stonden.
Ik legde haar uit dat ze een droog stuk hebben, ze door mij voldoende gevoerd werden en dat ze dus zelf kunnen kiezen waar ze willen staan. Niemand dwingt ze de wei in te gaan, daar kiezen ze zelf voor. Mijn vraag aan jullie is, wat kan ik hieraan doen? (bordje verboden te voeren hangt er morgen!!!)

Ik had bedacht dat, wanneer ik haar weer zou betrappen, ik aangifte zou doen.. maar ja.. wat moet ik dan zeggen tegen de politie: Het is een wat oudere vrouw op een fiets met een zak brood. Daar kom ik niet verder mee. Hebben jullie tips?

Sietara

Re: Buitenstaanders die je paarden brood gaan voeren etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:22

Even vermelden dat een paard Grote kans maakt om te stikken in brood... dus GEEN brood meer geven!!!
dat werkt bij ons ook prima! beetje terecht wijzen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:22

Pfff ik kom hier zoveel topics van tegen.. Wat hebben de mensen toch de laatste tijd met 'ZIELUG'

Verboden te voeren kan je ophangen.. maar of deze dame zich wat van aantrekt is de vraag. Hoe reageerde zij toen je dat tegen haar zei ?

Als je haar weer betrapt zou ik proberen foto's te maken, dus houd je camera of telefoon de komende tijd goed bij de hand.

En als het vaker voorkomt mag je best eens een keertje flink boos worden.. Eigenlijk jammer dat het geen penny kindje is :+ die zijn vaak bij een flinke brul beurt al weggejaagd.. maar dit is een ander geval

succes met de situatie in ieder geval

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:24

Lastig, denk alleen niet dat de politie veel zal doen.
Misschien kent de buurtregiseur haar?
Misschien de dierenpolitie bellen en vertellen dat de vrouw jouw paarden voert en misschien kunnen zij contact opnemen met haar? (gezien zij vermoedelijk de klacht gedaan heeft?).

Off-topic: Wat een gaaf beest is je veulen geworden zeg!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:25

Hier een hond die mensen erg goed wijst op het verboden toegang en niet voeren bord :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:30

tussen hek of lint plaatsten dat ze er niet meer tot aan de weg kunnen komen is de beste oplossing, ervaring leert dat mensen rustig door blijven voeren.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:32

Maak een bord en hang een mand op waar mensen hun "voer" in kunnen doen. Op het bord zetten: Voer ons niet zelf aub, als we teveel krijgen worden we ziek/gaan we dood. Lief dat u aan ons denkt maar mijn baasje wil zelf bepalen wat we mogen/krijgen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:33

Misschien deze dame uitleggen dat brood geen paardenvoer is,ze kunen er ldoodziek van worden.Vriendelijk vragen waar je de rekening van de dierenarts naar toe kunt sturen...

Ik snap dat soort mensen niet,ga je bemoeien met jezelf _-:( Misschien iemand die graag beesjes vertroeteld,misschien beter naar een asiel gaan,daar zitten genoeg dieren op een beetje extra aandacht te wachten.In plaats van al goed doorvoede paarden vol te stoppen met brood -:(-

Heb in het verleden ook wel eens een woordenwisseling met iemand gehad toen ik nog een paard op de manege had staan.Paard stond in de gang aan de stang om gepoetst te worden,was borstels halen en toen ik terug kwam wilde er net iemand een boterham instoppen.Ik vroeg vriendelijk of ze dat niet wilde doen...kreeg ik een grote mond dat ze dat zelf wel bepaalde :oo -:(- Werd ik echt pislink...heb haar verteld dat ik in dat kind van haar ook niet ongevraagd allerlei snoep zou drukken,zou ze ook niet leuk vinden.Bovendien was het mijn eigen paard,stond op streng diëet en verwachte niet van haar dat ze de DA kosten zou betalen.Kreeg ik weer een grote mond dus heb ik haar de stal uitgeschopt (ik was daar ook personeel :o ).
Er hingen niet voor niets overal borden met verboden te voeren...

Gek word je daarvan...is toch normaal als je zulks even vraagt :n

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 18:34

M_hartje_M schreef:
Pfff ik kom hier zoveel topics van tegen.. Wat hebben de mensen toch de laatste tijd met 'ZIELUG'

Verboden te voeren kan je ophangen.. maar of deze dame zich wat van aantrekt is de vraag. Hoe reageerde zij toen je dat tegen haar zei ?

Als je haar weer betrapt zou ik proberen foto's te maken, dus houd je camera of telefoon de komende tijd goed bij de hand.

En als het vaker voorkomt mag je best eens een keertje flink boos worden.. Eigenlijk jammer dat het geen penny kindje is :+ die zijn vaak bij een flinke brul beurt al weggejaagd.. maar dit is een ander geval

succes met de situatie in ieder geval

De mevrouw zei dat ze zelf ook paarden heeft gehad en dat zij dit nooit zo zou doen... ik zei: Prima, maar dit zijn mijn paarden en ik verbied je dit te doen!
(ik was zo boos...) Maar goed.. ben bang dat ze zich weinig zal aantrekken van een bord en van mij.. ik zat al te denken om met extra schrikdraad de boel af te zetten zodat ze er ook niet bij in de buurt kan komen... Nu moet ze al moeilijk doen en we hebben op de buitenste palen prikkeldraad (De paarden kunnen daar niet bij.. geen zorgen hihihi) Maar zij hing dus met dr jas over het prikkel draad... moest me echt inhouden haar er niet in te duwen... (Sorry hoor) Ze wilde echt niet horen wat ik te zeggen had hield volkomen aan haar beeld van wat wel en niet kan vast en fietste weg...

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 18:38

iloveyah87 schreef:
Off-topic: Wat een gaaf beest is je veulen geworden zeg!

Thnx

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:38

Niet ver van ons hangt er aan een wei een bordje met:
'Het is verboden ons te voederen. Indien u dit wel doet kunnen wij koliek krijgen die zelfs de dood tot gevolg kan hebben.'
Ik heb daar nog niemand de paarden zien voederen, dus het moet wel effect hebben. Misschien iets om ook op jouw bordje te schrijven.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:38

de politie zal zeer waarschijnlijk niets doe maar dreigen met de politie zou ik wel doen, desnoods zet je het er bij op je bordje.
een lint op een meter oid van je hek plaatsen is ook een goeie, dan kan mevrouw iig niet meer bij je paarden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:39

Boos worden werkt vaak alleen maar averechts :n

Als ik mensen dit soort dingen zie doen, stap ik er uiteraard op af en maak een praatje .. leg uit hoe en wat en nodig ze uit even mee tussen de dieren te lopen.

Mensen hebben vaak totaal geen idee dat iets schadelijk kan zijn, zeker niet iets dat ze zelf ook eten :P

Ik had ook van die broodgooiers, nu hangen ze de zakken netjes aan de poort en kan ik zelf bepalen wie, wat en wanneer er iets van krijgt :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:40

Tinky12 schreef:
Misschien deze dame uitleggen dat brood geen paardenvoer is,ze kunen er ldoodziek van worden.Vriendelijk vragen waar je de rekening van de dierenarts naar toe kunt sturen...

Ik snap dat soort mensen niet,ga je bemoeien met jezelf _-:( Misschien iemand die graag beesjes vertroeteld,misschien beter naar een asiel gaan,daar zitten genoeg dieren op een beetje extra aandacht te wachten.In plaats van al goed doorvoede paarden vol te stoppen met brood -:(-

Heb in het verleden ook wel eens een woordenwisseling met iemand gehad toen ik nog een paard op de manege had staan.Paard stond in de gang aan de stang om gepoetst te worden,was borstels halen en toen ik terug kwam wilde er net iemand een boterham instoppen.Ik vroeg vriendelijk of ze dat niet wilde doen...kreeg ik een grote mond dat ze dat zelf wel bepaalde :oo -:(- Werd ik echt pislink...heb haar verteld dat ik in dat kind van haar ook niet ongevraagd allerlei snoep zou drukken,zou ze ook niet leuk vinden.Bovendien was het mijn eigen paard,stond op streng diëet en verwachte niet van haar dat ze de DA kosten zou betalen.Kreeg ik weer een grote mond dus heb ik haar de stal uitgeschopt (ik was daar ook personeel :o ).
Er hingen niet voor niets overal borden met verboden te voeren...

Gek word je daarvan...is toch normaal als je zulks even vraagt :n
haha geweldig als je daar ook werkt.. dan kun je zo iemand de stal uitzetten:)

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 18:43

Shirley schreef:

Als ik mensen dit soort dingen zie doen, stap ik er uiteraard op af en maak een praatje .. leg uit hoe en wat en nodig ze uit even mee tussen de dieren te lopen.

Mensen hebben vaak totaal geen idee dat iets schadelijk kan zijn, zeker niet iets dat ze zelf ook eten :P

Ik had ook van die broodgooiers, nu hangen ze de zakken netjes aan de poort en kan ik zelf bepalen wie, wat en wanneer er iets van krijgt :)

Zo zit ik ook in elkaar, ik vertelde haar zeer vriendelijk dat het niet de bedoeling was dat de paarden brood kregen, omdat ze daar ziek van kunnen worden en zelfs dood aan kunnen gaan.. mens begon ineens druk brood te smijten en begin toen dat het weiland nat en modderig was en dat ze zielig waren en dat zij zelf paarden heeft gehad en dat dit echt niet kon (Haar acute paniek doet mij vermoeden dat zij de belster is naar de dieren politie, die hebben haar als het goed is terug gemeld dat de paarden in orde zijn en dat ze niet mag voeren..) Maar ik ben bang dat ik de volgende keer niet zo aardig kan beginnen tegen haar...

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:44

Misschien inderdaad een extra schrikdraadje spannen. Misschien een bord met humor ''Paarden voeren €10 graag aanbellen bij het huis'' :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:44

Christiene schreef:

haha geweldig als je daar ook werkt.. dan kun je zo iemand de stal uitzetten:)[/quote]
Ze moeten van mijn beessie afblijven :o en grote bek heb ik zelf wel...heb ik een ander niet voor nodig om voor te doen O:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:47

LotteB schreef:
Zo zit ik ook in elkaar, ik vertelde haar zeer vriendelijk dat het niet de bedoeling was dat de paarden brood kregen, omdat ze daar ziek van kunnen worden en zelfs dood aan kunnen gaan.. mens begon ineens druk brood te smijten en begin toen dat het weiland nat en modderig was en dat ze zielig waren en dat zij zelf paarden heeft gehad en dat dit echt niet kon (Haar acute paniek doet mij vermoeden dat zij de belster is naar de dieren politie, die hebben haar als het goed is terug gemeld dat de paarden in orde zijn en dat ze niet mag voeren..) Maar ik ben bang dat ik de volgende keer niet zo aardig kan beginnen tegen haar...

Aardig zijn houd ook een keer op...ik vrees dat deze dame op geestelijk gebied hier- en daar niet in orde is,ander sreageer je niet zo.

Zorgen voor wat meer afstand tussen draad en paard is wellicht een optie,misschien kun je de DP eens opbellen en vragen wat je met zo iemand aanmoet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:49

LotteB schreef:
Shirley schreef:

Oh nee, dan zou ik ook lichtelijk ontstemd raken {:)-:
Had het brood verzameld en teruggegeven met het verzoek vooral de dierenpolitie te bellen als ze dacht dat er wat mis was :))

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:51

Ga naar haar toe en vraag om haar adres.

Dan zeg je: Als mijn paard in je brood stikt, kan ik de rekening van de dierenarts gelijk op jouw naam en adres zetten, want je mag mijn paarden helemaal geen brood gaan voeren. Maar je doet t toch.

En gelijk bij zeggen dat je niet hebben wilt dat ze je paarden voert en of erbij komt.

zoiets.

Pfff wat een bemoeial zeg, weg dr mee.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:52

Jammer dat ze paarden "gehad" heeft... Als ze nog paarden zou hebben, zou je kunnen gaan zeggen dat je haar paarden dan maar aardappelschillen ofzo zou gaan voeren.
Wat een raar mens, zeg. Tja, wat doe je er aan... Ze denkt dat ze er verstand van heeft en er goed aan doet en hoe jij met je dieren omgaat (in mijn ogen dus uitstekend) gaat er bij haar niet in.
Ik zou misschien ook blijven melden dat de paarden koliek krijgen van het brood en dan een zeer pijnlijke dood sterven, of ze dat op haar geweten wil hebben. Je kan er ook bij zeggen dat de paarden door de Dieren Politie, samen met een DA, geconstateerd hebben dat je paarden eigenlijk te vet zijn en dat ze daarom absoluut niet bijgevoerd mogen worden.

Moeilijk... Ik kan me zo goed voorstellen dat je er moe van wordt en moedeloos en erg boos... Zou ik ook hebben...

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:09

Dyanne_z schreef:
Misschien inderdaad een extra schrikdraadje spannen. Misschien een bord met humor ''Paarden voeren €10 graag aanbellen bij het huis'' :Y)

:+

Een lintje op een meter afstand van het hek lijkt me dan de optie die het snelst werkt. Of de vrouw moet zo snugger zijn om over het hek te klimmen (ik denk het niet maar goed je weet maar nooit). Ik had echt niet aardig kunnen blijven tegen zo'n figuur ;). Ik hoop voor je dat ze ophoudt als je een maatregel hebt genomen. En in het ergste geval weet je misschien waar het brood vandaan komt en kan je aan de bakker vragen of hij dat brood toevallig niet meer heeft (ofzoiets) om aan haar te verkopen? Lijkt me niet het fantastische idee maar goed :Y)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:12

Frankaas schreef:
Dyanne_z schreef:

:+

Een lintje op een meter afstand van het hek lijkt me dan de optie die het snelst werkt. Of de vrouw moet zo snugger zijn om over het hek te klimmen (ik denk het niet maar goed je weet maar nooit). Ik had echt niet aardig kunnen blijven tegen zo'n figuur ;). Ik hoop voor je dat ze ophoudt als je een maatregel hebt genomen. En in het ergste geval weet je misschien waar het brood vandaan komt en kan je aan de bakker vragen of hij dat brood toevallig niet meer heeft (ofzoiets) om aan haar te verkopen? Lijkt me niet het fantastische idee maar goed :Y)

Denk dat ze het brood dan alsnog gaat gooien?

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:16

Ik ken heir in de buurt nog zo iemand een meneer die bij een mevrouw met paarden de wei open knipt -kapot maakt
'Want het is zielig'
Nee dat de paarden op de grote weg lopen met een veulentje erbij is niet zielig ! :? |o

Dan denk ik echt _-:( :?

maarjaa....

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 19:38

Op zich is het fijn dat er mensen zijn die zich druk maken om de dieren op de wereld.. maar we hebben niet voor niets een dierenpolitie die daar daadwerkelijk iets over te zeggen heeft. En die houding deed bij mij echt mijn nekharen omhoog gaan.. Ik bedoel.. haar man fietste al snel weg.. maar zij die gewoon nog als een maniak brood ging gooien... ik had haar echt het liefst het hek ingeduwd,,.. maar had helaas mijn kinderen bij me die ik toch graag een goed voorbeeld wil geven... :-)