Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_hartje_M schreef:Pfff ik kom hier zoveel topics van tegen.. Wat hebben de mensen toch de laatste tijd met 'ZIELUG'
Verboden te voeren kan je ophangen.. maar of deze dame zich wat van aantrekt is de vraag. Hoe reageerde zij toen je dat tegen haar zei ?
Als je haar weer betrapt zou ik proberen foto's te maken, dus houd je camera of telefoon de komende tijd goed bij de hand.
En als het vaker voorkomt mag je best eens een keertje flink boos worden.. Eigenlijk jammer dat het geen penny kindje isdie zijn vaak bij een flinke brul beurt al weggejaagd.. maar dit is een ander geval
succes met de situatie in ieder geval
Tinky12 schreef:haha geweldig als je daar ook werkt.. dan kun je zo iemand de stal uitzetten:)Misschien deze dame uitleggen dat brood geen paardenvoer is,ze kunen er ldoodziek van worden.Vriendelijk vragen waar je de rekening van de dierenarts naar toe kunt sturen...
Ik snap dat soort mensen niet,ga je bemoeien met jezelfMisschien iemand die graag beesjes vertroeteld,misschien beter naar een asiel gaan,daar zitten genoeg dieren op een beetje extra aandacht te wachten.In plaats van al goed doorvoede paarden vol te stoppen met brood
![]()
Heb in het verleden ook wel eens een woordenwisseling met iemand gehad toen ik nog een paard op de manege had staan.Paard stond in de gang aan de stang om gepoetst te worden,was borstels halen en toen ik terug kwam wilde er net iemand een boterham instoppen.Ik vroeg vriendelijk of ze dat niet wilde doen...kreeg ik een grote mond dat ze dat zelf wel bepaalde![]()
Werd ik echt pislink...heb haar verteld dat ik in dat kind van haar ook niet ongevraagd allerlei snoep zou drukken,zou ze ook niet leuk vinden.Bovendien was het mijn eigen paard,stond op streng diëet en verwachte niet van haar dat ze de DA kosten zou betalen.Kreeg ik weer een grote mond dus heb ik haar de stal uitgeschopt (ik was daar ook personeel
).
Er hingen niet voor niets overal borden met verboden te voeren...
Gek word je daarvan...is toch normaal als je zulks even vraagt
Shirley schreef:Boos worden werkt vaak alleen maar averechts
Als ik mensen dit soort dingen zie doen, stap ik er uiteraard op af en maak een praatje .. leg uit hoe en wat en nodig ze uit even mee tussen de dieren te lopen.
Mensen hebben vaak totaal geen idee dat iets schadelijk kan zijn, zeker niet iets dat ze zelf ook eten![]()
Ik had ook van die broodgooiers, nu hangen ze de zakken netjes aan de poort en kan ik zelf bepalen wie, wat en wanneer er iets van krijgt
LotteB schreef:Zo zit ik ook in elkaar, ik vertelde haar zeer vriendelijk dat het niet de bedoeling was dat de paarden brood kregen, omdat ze daar ziek van kunnen worden en zelfs dood aan kunnen gaan.. mens begon ineens druk brood te smijten en begin toen dat het weiland nat en modderig was en dat ze zielig waren en dat zij zelf paarden heeft gehad en dat dit echt niet kon (Haar acute paniek doet mij vermoeden dat zij de belster is naar de dieren politie, die hebben haar als het goed is terug gemeld dat de paarden in orde zijn en dat ze niet mag voeren..) Maar ik ben bang dat ik de volgende keer niet zo aardig kan beginnen tegen haar...
LotteB schreef:Shirley schreef:Boos worden werkt vaak alleen maar averechts
Als ik mensen dit soort dingen zie doen, stap ik er uiteraard op af en maak een praatje .. leg uit hoe en wat en nodig ze uit even mee tussen de dieren te lopen.
Mensen hebben vaak totaal geen idee dat iets schadelijk kan zijn, zeker niet iets dat ze zelf ook eten![]()
Ik had ook van die broodgooiers, nu hangen ze de zakken netjes aan de poort en kan ik zelf bepalen wie, wat en wanneer er iets van krijgt
Zo zit ik ook in elkaar, ik vertelde haar zeer vriendelijk dat het niet de bedoeling was dat de paarden brood kregen, omdat ze daar ziek van kunnen worden en zelfs dood aan kunnen gaan.. mens begon ineens druk brood te smijten en begin toen dat het weiland nat en modderig was en dat ze zielig waren en dat zij zelf paarden heeft gehad en dat dit echt niet kon (Haar acute paniek doet mij vermoeden dat zij de belster is naar de dieren politie, die hebben haar als het goed is terug gemeld dat de paarden in orde zijn en dat ze niet mag voeren..) Maar ik ben bang dat ik de volgende keer niet zo aardig kan beginnen tegen haar...
Dyanne_z schreef:Misschien inderdaad een extra schrikdraadje spannen. Misschien een bord met humor ''Paarden voeren €10 graag aanbellen bij het huis''
Frankaas schreef:Dyanne_z schreef:Misschien inderdaad een extra schrikdraadje spannen. Misschien een bord met humor ''Paarden voeren €10 graag aanbellen bij het huis''
![]()
Een lintje op een meter afstand van het hek lijkt me dan de optie die het snelst werkt. Of de vrouw moet zo snugger zijn om over het hek te klimmen (ik denk het niet maar goed je weet maar nooit). Ik had echt niet aardig kunnen blijven tegen zo'n figuur. Ik hoop voor je dat ze ophoudt als je een maatregel hebt genomen. En in het ergste geval weet je misschien waar het brood vandaan komt en kan je aan de bakker vragen of hij dat brood toevallig niet meer heeft (ofzoiets) om aan haar te verkopen? Lijkt me niet het fantastische idee maar goed