Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxrossiexx schreef:iedereen bedankt voor de reacties!,
ik snap dat opvoeding en karakter een grote rol spelen in het houden van paarden,
maar was toch erg benieuwd hoe grote stallen dit doen, juist omdat die paarden met verschillende karakters hebben.
daarbij, word de reactie van de hengst niet vergroot als die naast andere hengsten staat en er een merrie langs loopt?
lokt dat niet een grotere reactie uit dan als een hengst naast (of bijna ernaast) een merrie staat?
@tammy, dat zou ook mijn gedachte zijn om ze zover mogelijk apart te zetten, voor de rust.
@Barcelano, waarom heb je daar bewust voor gekozen?
xxrossiexx schreef:it_is_me schreef:En wat zijn jullie ervaringen of verwachtingen met drie hengsten, die allen weleens gedekt hebben en een ruin tezamen in een weide of bak?
met merries in zie of ruik afstand?
Dennis schreef:Mijn hengst liep altijd bij de merries in het land, deelde zijn box met een merrie en dat ging prima. Zette je er een hengst of ruin naast ging hij ijsberen.
Zette je hem met een hengst of ruin in het land werd dat knokken als er merries in de buurt waren. Waren de merries helemaal uit het zicht kon hij prima bij andere mannen in het land.
.