Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
blensink schreef:Het in de stal staan als jij komt hoeft niet te betekenen dat hij de hele dag in stal staat.
Mijn paard stond ook altijd in haar schuilstal als ik aankwam maar hoorde van mensen die passeerden andere verhalen.
Imo is een paard altijd gelukkiger met een weide en schuilstal ongeacht de leeftijd.
Ik zou hem dus laten staan in jouw geval.
Jammer dat er problemen zijn met de eigenaar van het andere paard.
Ik zou zeggen volg je gevoel jij kent je paard het beste en weet wat je moet doen.
Succes met je beslissing.
minajtje schreef:kun je geen dekens op doen als het kouder wordt? de meeste paarden vinden het fijner in de wei dan op stal
Christiene schreef:als hij het zo gewend is, word het niet fijner in een box met dichte deur een een hoop drukte voor hem. mensen/paarden/ect wat door de stallen lopen.
joyce B schreef:Oude bomen moet je niet meer verplanten zeggen ze wel eens. Als jouw paard deze wei en dit paard kent en zich er altijd goed voelde en de weg kent, dan is de overgang mogelijk nog een stap terug.
Jouw paard heeft al zo'n leeftijd, en een hartprobleem dat je zult moeten overwegen of deze problemen komen door minder geschikte verzorging en huisvesting, of dat zijn gezondheid dit wegkruipen in een hoekje en zo kin mogelijk bewegen veroorzaakt. Ik zou overleggen met een dierenarts die het paard goed kent, ter plekke, zodat hij het paard ook kan onderzoeken... Mijn dierenarts zegt wanneer ze niet meer opstaan of niet meer willen eten, dan is het echt over, maar daar gaat meestal wel al een proces aan vooraf en de vraag is of je het zo ver wilt laten komen.
Sterkte
Jenny_S schreef:Ik denk dat het beter is als je hem laat staan
hoe eng zou jij het wel niet vinden blind in een nieuwe omgeving?
zolang je paar het niet koud heeft en niet ziek word heeft verplaatsen geen zin
de problemen met de eigenaar van het andere paardje moet jezelf oplossen, komt niet door jouw paard neem ik aan dus dat is altijd weer te lijmen. steek daar je energie in.
weet niet wat hij te eten krijgt, maar verwen hem in de winter extra met warme slobber ofzo
we moeten allemaal doorkomen in de winter,maar ach ook daar komt weer een eind aan
heel veel succes
Shirley schreef:Ik zou hem ook laten staan, op die leeftijd en met zijn problemen zal een verhuizing hem eerder kwaad doen dan goed ...
Wat al geopperd is: meer bijvoeren, zorgen dat hij altijd beschikking heeft over goed hooi en eventuele tekorten aanvullen met een goede seniorenslobber ( Priores van Subli )
Kun je je schuilstal niet opsplitsen, dat je bijvoorbeeld een nachtbox voor hem maakt zodat hij een aantal uren ongestoord lekker kan staan/liggen in 't stro ?
Maar dan zo dat het andere paard ook wel kan schuilen en naast hem kan staan ?
paardjes123 schreef:Ik zou hem zeker niet naar een pension verhuizen, dit paard moet alles van zijn gehoor en tast hebben. Een nieuwe omgeving kan waarschijnlijk jaren duren voordag hij knap de weg kent. Je kan beter de omstandigheden verbeteren waar hij nu staat
NatasjavE schreef:Is er geen leuke loopstal ergens?
Paard moet inderdaad niet in de blubber staan.