ik ben normaaliter altijd aan het proberen te dressuren maar nu ben ik ook al een paar keer gaan wezen springen (met les op de club) en het was me toch leuk joh!!
De instructeur die blijft maar zeggen hoe geweldig mijn paard kan springen, en snapt niet dat ik er al niet eerder mee ben begoonnen, maar oke dit is natuurlijk leuk maar het springen zelf vind ik ook hartstikke leuk! Nou heel leuk voor mij allemaal maar nu komt het probleem.. Ik heb een dresuurzadel! en ik heb nu al drie lessen met mijn dresuurzadel 1.20 gesprongen, maar toch is dit niet echt comfortabel. en nu wil ik graag een springzadel kopen, maar die krengen zijn natuurlijk best duur! En nu was mijn vraag aan jullie.. of jullie weten welk zadel ik ongeveer het beste kan nemen en of het beter is om een tweedehands te kopen en heeel belangrijk, wat is de beste adelpasservice...????????????
Alvast bedankt voor de reacties.
P.S. De aanleiding voor dit topic is dat ik er vorige week heel hard en ongelukkig vanaf ben gevallen..
Maar dat zadel was nog bijna gloednieuw en zit en ligt super 
Niet te duur
Ze verkleuren wel wat op de zweetbladen, maar de prijs-kwaliteitverhouding is goed